Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Frågan är om det är LJ eller YN? 10 mars är det en person, 25 april samma sak för att sedan specificeras till en han. Om det är LJ kanske SE borde reagera för likheten med mannen i gränden som han trodde var mördaren?
Ja, det är en bra fråga. LJ ska ha blivit förhörd i en av piketerna också. Kvar är väl då YN av dessa två, men som du säger så tituleras YN som en han vid något tillfälle.
Jag har också sett "hon" via en Skandiaanställd som berättar om vad SE sagt om detta. (Ska se om jag återfinner det)
Där står vi.
Samtidigt ser jag möjligheten att det mesta kan stämma utifrån anledningen till språngmarschen (signalement), det Lisbeth sagt och att detta skiljer sig mot denna personens uppfattning. Vidare även kronologin med att det är här lite senare som identiteten på Palme blev känd för SE.
Ställer jag detta i relation till förväxlingsteorin så är det inget snack om vad som väger över för min del.
Förväxlingsteorin är spännande och jag tänker att det absolut är en möjlig åtgärd för en GM att försöka spela på. Men här blir det mer fiktion av det hela snarare än trovärdigt.
Han har ju redan med andra uppgifter placerat sig som vittne på mordplatsen och har sina kläder.
Han börjar istället ljuga om både ett vittne och samtal med polis. 2 lätt kontrollerbara uppgifter.
Nu blir det lätt att i efterkonstruktionens tecken konstatera att SE tog risken, lyckades komma undan utan någon "kontroll"(först 35 år efter ska polis försöka minnas ett ev. samtal) och fortsatte vidare med sina lögner.