2021-10-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns massvis med personer som inte lusläser nyheterna eller följer den här tråden.

Dom vet definitivt inte vem den försvunna kvinnan är.

Media har inte heller skrivit så mycket om den försvunna kvinnan som du och vissa andra tror.

Hennes försvinnande är ingen riksangelägenhet. Det kommer dessutom nya nyheter hela tiden och gamla fall och händelser drunknar i flödet.

Ett par av mina hypoteser går ut på att hon kan ha begått suicid alternativt så ligger hon och trycker hos en ny pojkvän, kanske i Polen eller i Malmö?
Så det är därför maken gick ensam tillbaka till bilen och säger att "din mamma åkte iväg med en väninna"? Och sticker samt överger flera barn? Det finns såna mammor, men jag har förstått att Beata inte var en sådan mamma.
Citera
2021-10-13, 20:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
...
Det låter dessutom konstig om hon först vill ha kontaktförbud men sen träffar hon sin egen make som inte hon vill ha någon kontakt med?
Det tycker jag också är märkligt. Möjligtvis ville hon ha skjuts till Oxie för att träffa en väninna och kände sig trygg med att barnet var med i bilen, att maken då inte skulle göra henne något illa.
OM det är så och hon inte dök upp hos väninnan, kan det vara fog för polisens misstanke om kidnappning.
Citera
2021-10-13, 20:56
Medlem
Citat:
Hon har inte lämnat honom, dom är fortfarande gifta och är skrivna på samma adress.

Om hon ville ha kontaktförbud så klingar det väl rätt illa att träffa sin make?

Men en skilsmässa när man har barn går ju inte igenom direkt
Citera
2021-10-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men en skilsmässa när man har barn går ju inte igenom direkt
Nä, den tar ju 6 månader. Och då ska en bekräftelseansökan (heter det så?) skickas in för att den ska gå igenom. Sen kan ju Gräsklipparmannen tänka att allt hon gjorde med olika sätt att skydda sig tar månader att söka och få igenom. Allt skall graskas, gås igenom, pratas om och... yada yada.
Citera
2021-10-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
*Enligt din beräkning då tog det 1,5 timme som han var borta. Enligt vad som skrevs tog det "en längre stund".
* Det är inte säkert att det äldre paret träffade just de. Mannen sa "de kunde vara de".
*Vi vet inte om han stannade med barnen eller han avlämnade bara sonen.

Vi vet att:
* efter midnatt 14-årige sonen anmälde mamma försvunnen. Gjorde han det från soc?
* polisen åker till lägenheten men den är tom
*2 h efter anmälan polisen griper mannen

Varför 14-årige pojke anmälde mamman försvunnen och inte en 49 årig karl?
Varför kör han barnen till soc?
Hur har väskan hamnat i Ystad?

Väskan är det mest mystiska enligt mig.
Nej inget är säkert själva händelseförloppet kan vi bara spekulera i. Och allt blir offentligt om och när det väcks åtal.
Citera
2021-10-13, 21:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, den tar ju 6 månader. Och då ska en bekräftelseansökan (heter det så?) skickas in för att den ska gå igenom. Sen kan ju Gräsklipparmannen tänka att allt hon gjorde med olika sätt att skydda sig tar månader att söka och få igenom. Allt skall graskas, gås igenom, pratas om och... yada yada.

Det är nåt som inte stämmer här. Om man ansöker om kontaktförbud och samtidigt träffar den man varje pris inte vill träffa så är det väl nåt som är vajsing?

Jag reagerade dessutom mest på att vissa skribenter i tråden skriver fd make, han är inte det. Inte än.

Jag litar inte alls på skvallerkärringarna i tråden och det ska nog ingen annan göra heller.
Citera
2021-10-13, 21:50
Medlem
Citat:
Det är nåt som inte stämmer här. Om man ansöker om kontaktförbud och samtidigt träffar den man varje pris inte vill träffa så är det väl nåt som är vajsing?

Jag reagerade dessutom mest på att vissa skribenter i tråden skriver fd make, han är inte det. Inte än.

Jag litar inte alls på skvallerkärringarna i tråden och det ska nog ingen annan göra heller.
Varför hon åkte iväg med honom vet vi inte. En misshandlad, hotad, kuvad kvinna kan skrämmas till att göra saker. Hon fick inte igenom sin ansökan. Och något skyddat boende verkar hon inte fått än.

Jag tycker du ska lägga tillbaka piskan och försöka sätta dig in i den problematik som handlar om våld i nära relationer.
Citera
2021-10-13, 22:07
Medlem
Citat:

Där håller jag helt med dig. Likadant att du har skyddade personuppgifter men befinner dig eller bor på professorsgatan som hon gjorde. Det går inte heller ihop. För det var därifrån maken hämtade henne och sonen. Eftersom man i polisrapporten utgår från platsen hon klev in i bilen så är det just professorsgatan. Är du rädd och söker kontaktförbud så inte fan träffar du mannen ifråga.
Citera
2021-10-13, 22:09
Medlem
Citat:
Varför hon åkte iväg med honom vet vi inte. En misshandlad, hotad, kuvad kvinna kan skrämmas till att göra saker. Hon fick inte igenom sin ansökan. Och något skyddat boende verkar hon inte fått än.

Jag tycker du ska lägga tillbaka piskan och försöka sätta dig in i den problematik som handlar om våld i nära relationer.
Media rapporterade att hon fått boende via socialtjänsten!
Citera
2021-10-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Media rapporterade att hon fått boende via socialtjänsten!
Ok. Inget jag läst om. Hade hon hunnit flytta in?

Men det förändrar inte i sak. Enligt sonen åkte tre personer på en biltur. Bara två åkte tillbaka.
Citera
2021-10-13, 22:23
Medlem
Citat:
Så det är därför maken gick ensam tillbaka till bilen och säger att "din mamma åkte iväg med en väninna"? Och sticker samt överger flera barn? Det finns såna mammor, men jag har förstått att Beata inte var en sådan mamma.
Hon har fött 5 barn, 3 barn har hon nu här i Sverige, var tror du dom andra 2 är? Varför är dom inte med sin mamma? Jo dom blev kvar i Polen när hon flyttade till Sverige.
Citera
2021-10-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ok. Inget jag läst om. Hade hon hunnit flytta in?

Men det förändrar inte i sak. Enligt sonen åkte tre personer på en biltur. Bara två åkte tillbaka.
Nej hon bodde i gemensamma lägenheten på professorsgatan. Därför uppstår det tvivel om vad som hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in