Citat:
De sk utmanarna originerar inte lån, utan tar bara över den kreditbedömning bankerna gjort. Dom kan hålla lägre ränta därför att dom sparar in på den kostnaden.Samtidigt har bankerna sänkt sina räntor de senaste åren trots att reporäntan lagts om från minusränta. Ett gäng nya aggressiva aktörer utmanar storbankerna.
Jag har nu en klart lägre ränta än för ett par år sedan när reporäntan var negativ. Säger en del om hur stora marginaler bankerna sitter på
Jag har nu en klart lägre ränta än för ett par år sedan när reporäntan var negativ. Säger en del om hur stora marginaler bankerna sitter på
Men det är inte särskilt hållbar situation att bankerna skall betala för kreditbedömningen och inte få betalt.
Det kommer leda till någon ändring. T ex att man bara har löptider på 5 år eller mer. Då får parasiterna vänta i 5 år med att byta till parasit-långivaren (och då är kanske denne iaf i behov av en ny bedömning. Som dom inte klarar av att göra).
Eller att man börjar ta mer betalt för uppläggningskostnad.
Citat:
Du får väl visa att dom hade banktillstånd. I verkligheten dock använde Lehman JPM som bank. Och visa att dom gick i kk och inte bara ansökte om skydd mot fordringsägare. Lycka till. (Men du kommer aldrig att leverera).
Citat:
Och vad är svaret. Hur stor är ökningen?Det är fortfarande 0.8 pe.
Citat:
Och vad är svaret på min fråga. Hur många % är ökningen?Varför svarar ni inte på det.
Säg till när det börjar krypa fram en insikt om hur hjärndött påståendet om en 25% ökning är. Ni 2 har uppenbarligen inte kommit dit än.