2021-10-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ok men kan hon ha drabbats av depression och begått suicid? Hon var kanske utbränd?

Vad tror du om den hypotesen?
Jag tycker att den är en möjligt hypotes.
Så kan det oxå vara. Att hon tar många piller och promenerar ut i skogen och svimmar nånstans.
Då måste det vara goda chanser att hitta kroppen.
Anledningen att mannen är häktad är att oftast är det den som har sett BO sist och oftast är det hennes man som tagit livet av kvinnan.
Det är statistiken som styr.
Andra hypoteser är förstås fullkomlig möjliga.
Polisen och åkl behöver tänka bredd och undersöka olika hypoteser.
Om man fäster sig vid en GM och en hypotes då är risken stor att få ett tunnelseende och bli avskärmad.
Citera
2021-10-13, 14:49
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag tycker att den är en möjligt hypotes.
Så kan det oxå vara. Att hon tar många piller och promenerar ut i skogen och svimmar nånstans.
Då måste det vara goda chanser att hitta kroppen.

Och hennes väska flugit självmant till Ystad.
Eller ska man tro att hon tog sig själv till Ystad från Oxie?
Nja, då tror jag snarare att hon har stuckit dit peppar växer.
Citera
2021-10-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Och hennes väska flugit självmant till Ystad.
Eller ska man tro att hon tog sig själv till Ystad från Oxie?
Nja, då tror jag snarare att hon har stuckit dit peppar växer.
Vad sägs om att nån hittar kroppen, vill bara ta del av innehållet i väskan, tar pengar och annat och dumpar resten när hen kör förbi bensinmacken.
Senast redigerad av Lars48. 2021-10-13 kl. 15:03.
Citera
2021-10-13, 15:12
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Vad sägs om att nån hittar kroppen, vill bara ta del av innehållet i väskan, tar pengar och annat och dumpar resten när hen kör förbi bensinmacken.

Nån har hittat kroppen men varken polisen, FIKK eller andra med sökhundar kan inte hitta den?
Citera
2021-10-13, 16:20
Medlem
Citat:
Nån har hittat kroppen men varken polisen, FIKK eller andra med sökhundar kan inte hitta den?
Ja, oftast privatpersoner hinner före polisen.
Citera
2021-10-13, 16:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Tack men vi ska nog överväga alla tänkbara scenarion här.

Du läste förhoppningsvis min tidigare länk om mammor som överger sina barn och familj när de drabbas av psykisk ohälsa?

Den försvunna kvinnan reste kanske till Ystad för att sen ta färjan mot Polen men hoppade i havet?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-13 kl. 16:40.
Citera
2021-10-13, 16:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om det är destruktiva relationer du vill diskutera, finns det andra trådar för det.

Paret i Malmö har helt uppenbart haft en destruktiv relation.

Du kan väl knappast hävda motsatsen?

Har det aktuella paret i Malmö varit sams och allt var frid och fröjd helt plötsligt?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-13 kl. 16:41.
Citera
2021-10-13, 16:28
Medlem
Citat:
Konstiga saker händer. Men känns väldigt osannolikt. Att någon random person skulle hitta och stjäla något från Sveriges mest eftersökta kvinna, som då är död, tror jag inte på.
Citera
2021-10-13, 16:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han gick ut med henne ur bilen. En stund senare kom han tillbaka till bilen. Ensam. Tog hon livet av sig i hans närvaro?

Den häktade maken vet väl inte vart hon tog vägen sen?
Citera
2021-10-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon kan ju inte ha åkt färjan i alla fall, eller tror du det också att hon har åkt färjan?
Hänvisar till all människosmuggling in i länder. En båt är stor och tänk alla lastbilar etc som kör på färjan. Varenda fordon genomsöks ej. Oftast stickkontroller bara och det är i ankommande land inte i avgående.
Citera
2021-10-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Konstiga saker händer. Men känns väldigt osannolikt. Att någon random person skulle hitta och stjäla något från Sveriges mest eftersökta kvinna, som då är död, tror jag inte på.
Hur ska exempelvis en a-lagare eller uteliggare veta att hon är den mest eftersökta kvinna i hela Sverige?!
Citera
2021-10-13, 16:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag har ingen aning om diskussioner om p-p-piller. Men när jag läser ditt inlägg får jag uppfattningen om att du tror att hon fortfarande har samlag med den man som hon sökte kontakt förbud för!!
Det låter knappast logiskt, eller hur ?

Det är precis detta jag försökt påpeka för vissa skribenter i tråden men dessa personer kommer med all världens invändningar trots att det primära syftet med P-piller är att förhindra ägglossning och graviditet.

Om den försvunna kvinnan som är 32 år gammal inte hade sex med den man hon sökte kontaktförbud för så kan hon faktiskt ha träffat någon helt annan man som kanske vet mer om vad som hänt henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in