2021-10-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Fast man kan ju inte direkt utgå från MGM:s utsaga i förhör som en sanning. Det är kanske hennes sanning, men det behöver inte stämma överens med verkligheten.
För många är det att vila upp sig och slippa omgivningens förväntningar att lägga in sej. Det visar också på en viss sjukdomsinsikt.

Och varför kan man inte gå på vad personen säger, tills dess att annat bevisas?
2021-10-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Fast nu handlade det om psykopat. Det är man alltid, vare sej i hemmet eller på jobbet. Du är förvirrande.
Allt pga du på egen hand lyckas ställa den diagnosen på MGM. Det du och andra vittnar om pekar inte på psykopati utan just EIPS med andra inslag. Om amatörmässig diagnosticering är det vi sysslar med i tråden.

Men det är ju det jag har sagt hela tiden.
2021-10-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Och varför kan man inte gå på vad personen säger, tills dess att annat bevisas?

Ta det som sanning skriver jag. Det kan vara sant, finnas ett mått av sanning eller vara ett totalt hjärnspöke. För att hon har dom diagnoser hon har och tydligt till och med själv tyckte att livet var så rörigt att hon lade in sig. Kombinera detta med alkoholmissbruk, bostadslöshet, annan press och ett extremt svängigt förhållande.
Ska man leka amatörpsykolog igen så finns det dom som menar att borderline ligger mellan neuros och psykos. Beroende på just MGM:s läge är det möjligt att hon ibland har en mycket alternativ verklighetsbild.
2021-10-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Men hon har ju varit inlagd vid ett flertal tillfällen?

Sömnbist har hon haft många gånger och vilat upp sig lite.
2021-10-13, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ok, men det var bara jag som var OT alltså, när jag länkade inte dom som diskuterade det. Nåväl
när din tolkning är L vådasköt E, tack för svar då vet jag

När det gäller OT var det drevet kring medicin och att läkare i andra fall blivit fällda. Det finns ju inget i FUP som bevisar att någon läkare skrivit ut medicin i onödan till GM.

Det var före FUP fanns tillgänglig.
Nu finns det ju i klartext vad som hänt och även ett vittnesmål från GM.
Ang hur tankarna gick.
Som GM uppger i förhör så fanns det ju 3 olika vapen och välja på, 1st kulvapen och 2 st hagelvapen.
Valet gick på hagel för det kanske inte dödar direkt. Hade kylvapnet använts hade BO inte kunnat gå så långt som han ändå gjorde. Det hade blivit större skada, in och utgångshål i kroppen.
Nu när hagelvapnet användes så blev skadan på BO ganska stor och koncentrerad pga avståndet mellan BO och skytt. Det är ju ganska stor spridning på hagel. Av FUP att döma träffades vitala organ och katastrofblödning var ett faktum. Längre avstånd mellan BO och skytt hade om möjligt haft en annan utgång.
2021-10-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, men den här gången säger hon att hon behövdes läggas in, men att hon skjöt på det pga att hon inte orkade med allt tjafs som en socanmälan innebar tillsammans med allt annat strul hon hade, kämpa med studierna etc. Hon ville vänta till sommarlovet när skolan var slut, framgår inte riktigt om hon menar sina egna studier (men jag tror det) eller barnens skola/skolor.

Varjegång man som förälder till minderårigt barn kontaktar psykvården, och/eller blir inlagd så går det automatiskt en orosanmälan till soc.

Även om barn redan är omhändertagna av soc, så går det iväg en j-vla orosanmälan!

Bara för att det går iväg en orosanmälan, så innebär det inte, per automatik att du blir granskad och får tjafs.
Är du en fungerande förälder, så får du inte ens veta att det gått iväg något. Och absolut ingenting händer.
Alltså om man har sjukdomsinsikt och följer ordinationer, går dina kurser osv, så händer inget alls.

Hon har ju under flera år sett till bli sjukskriven lagom till sommaren.
2021-10-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror inte det där hjälper de som envisas med att L endast fått sin vanliga medicin i helt normala doser, med lämligt förskrivningsförfarande i tid.
Nej det gör nog inte det
2021-10-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det du pratar om här gäller LARO, dvs ”Läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende”.
Vad har det att göra med vanlig medicin?

Aldrig hört talas om att man använder detta system vid annat än just LARO?
Och Lydia hade väl inte några smärtstillande tabletter utskrivna?
Hon svarar ju t.o.m. ”nej” på läkarens fråga om hon har problem med smärta?

Jag pratar om ALLA narkotikaklassade läkemedel.
Nämnde bara opiater som ett exempel.
2021-10-13, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, men den här gången säger hon att hon behövdes läggas in, men att hon skjöt på det pga att hon inte orkade med allt tjafs som en socanmälan innebar tillsammans med allt annat strul hon hade, kämpa med studierna etc. Hon ville vänta till sommarlovet när skolan var slut, framgår inte riktigt om hon menar sina egna studier (men jag tror det) eller barnens skola/skolor.

Varjegång man som förälder till minderårigt barn kontaktar psykvården, och/eller blir inlagd så går det automatiskt en orosanmälan till soc.

Även om barn redan är omhändertagna av soc, så går det iväg en j-vla orosanmälan!
Men om du nu anser att Lydia var en så fantastisk människa som värnade om sina barn, så bra. Du kan säkert bli kompis med henne, skicka ett brev.
Hon har i det lilla material som vi har att tillgå uppvisat att det inte är sant. Hon har satt sig själv främst. Barnen har ett fd ex hand om.
2021-10-13, 19:03
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack, med tanke på trådens icke förståelse, är detta viktigt. Ls bakgrund och levnadssätt är av yttersta vikt, viktigt för att få en så rättvis bedömning för olika livsval och genvägar.

Då kanske du kan vara så vänlig att hänvisa mig till vilken sida i FUP man kan läsa om att hon har ett tablettmissbruk?
Har frågat dig åtminstone 3 ggr nu om detta eftersom jag inte hittar det själv.

Att man skulle ”heja” på Lydia och vilja bli ”bästa vän” med henne för att man vill få klarhet hur det ligger till med hennes påstådda tablettmissbruk är något av det löjligaste jag läst.
Det har flera gånger skrivits och påståtts här i tråden att hon är en knarkare, men eftersom ingen av oss som undrar över detta inte hittar någon som helst information om det är det väl inget konstigt att man undrar vart det kommer ifrån?

Så då frågar jag igen, vart kan man hitta informationen angående att hon missbrukar? Och vilken substans (förutom alkohol) gäller det?
Senast redigerad av MissDecibella 2021-10-13 kl. 19:06.
2021-10-13, 19:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Nej det gör nog inte det

Var kan man läsa om att läkare skulle förskrivit mer läkemedel till henne än ordinerad dos?
Du verkar ju ha koll och jag undrar som sagt uppriktigt vart man hittar den informationen?

Jag hittar inte det någonstans nämligen.
2021-10-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var kan man läsa om att läkare skulle förskrivit mer läkemedel till henne än ordinerad dos?
Du verkar ju ha koll och jag undrar som sagt uppriktigt vart man hittar den informationen?

Jag hittar inte det någonstans nämligen.
Mumsbulle redogjorde för några månaders bruk via sjukvården

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in