2021-10-13, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ok då appropå landstingsläkare som skrivit ut knark, länken överst gillar jag extra mycket

Länkar:

https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-haktas--skrev-ut-knark-och-doping/

https://www.dagenskalmar.nu/nyheter/e/105456/lakare-blev-av-med-legitimation-bytte-nakenbilder-mot-knark/?desktop=true

https://www.nsk.se/2020/07/22/lakare-skrev-ut-narkotika-at-sig-sjalv/

https://magazin24.se/vastmanland/lakare-havdar-att-han-skrev-ut-narkotika-under-hot-kan-mista-forskrivningsratt/
Tack, med tanke på trådens icke förståelse, är detta viktigt. Ls bakgrund och levnadssätt är av yttersta vikt, viktigt för att få en så rättvis bedömning för olika livsval och genvägar.
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-10-13 kl. 14:41.
2021-10-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja du verkar spela dum nu.

Du är väl inte busschaufför hemma i sitt privatliv, lika lite som en chef är chef hemma med sin familj.
Tänk om en obducent skulle praktisera sitt yrke där hemma på fru och barn och lilla älskarinnan.
Det skulle ju va helt sjukt.

Fast nu handlade det om psykopat. Det är man alltid, vare sej i hemmet eller på jobbet. Du är förvirrande.
Allt pga du på egen hand lyckas ställa den diagnosen på MGM. Det du och andra vittnar om pekar inte på psykopati utan just EIPS med andra inslag. Om amatörmässig diagnosticering är det vi sysslar med i tråden.
2021-10-13, 15:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag kan heller inte se att hon har knarkat som vissa påstår. Däremot anser jag att vården har misskött sig ordentligt i det här fallet. Jag tycker också det är märkligt att E tog bort hennes piller. Vad tror man ska hända då egentligen? Det kan man väl förstå att problem kan uppstå.

Jaa, både vården och socialtjänsten har misskött sig. Ls ex K tycker ju det också, och jag tror att L kände sig oerhört trängd och desperat av att bli hemlös. Hon hade nog inte flyttat in hos E om hon själv hade någonstans att bo permanent. Hon blev även lurad, 17 000 kr i hyra och kontraktsinnehavaren hämtar ut bostadsbidraget själv dessutom!

Jag finner det även mycket sorgligt att L inte vågar lägga in sig på psyket trots att hon behöver det pga att hon inte orkar med att tjafsa med soc om barnen, hon vet att hon får en anmälan på sig så fort hon sätter foten på psyk. Hon vill ta "tjafset" under sommaren, när det är sommarlov för barnen, uppfattar jag det som.

Hon har ju sjukdomsinsikt!
2021-10-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag finner det även mycket sorgligt att L inte vågar lägga in sig på psyket trots att hon behöver det pga att hon inte orkar med att tjafsa med soc om barnen, hon vet att hon får en anmälan på sig så fort hon sätter foten på psyk. Hon vill ta "tjafset" under sommaren, när det är sommarlov för barnen, uppfattar jag det som.

Men hon har ju varit inlagd vid ett flertal tillfällen?
2021-10-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Inte alls OT jag refererar till inlägg 2300, 2301 & 2302.
Dessutom vore det hedervärt om du ville förklara vad du menar med felskjutning. jag ställde frågan, samma dag FUP kom upp, men du svarade mej aldrig. Jag frågar inte för att jag vill trakassera eller vara dryg. Men vad är en felskjutning enligt dej. Den vedertagna betydelsen är när man skadeskjuter ett djur. Därav är jag är jag nyfiken på vad du menar, så jag ställer frågan igen.
Tänkte L bara skadskjuta E, eller menar du att det var ett vådaskott ?
Tacksam för svar

Det är taget från ett tidigt inlägg gällande teori om händelse.
Felskjutning kan vara tex vådaskott eller liknande.

När det gäller mediciner i tråden så finns det ju inget som bevisar att någon läkare skrivit ut någonting i onödan.
Därför bedömer jag att inlägget med länkar till andra sådana fall samt diskussion i ämnet är OT.
Trådens rubrik anger tydligt ämnet. Lite skjutgräns vänster och höger.
2021-10-13, 16:11
Avslutad
Citat:
Jaa, både vården och socialtjänsten har misskött sig. Ls ex K tycker ju det också, och jag tror att L kände sig oerhört trängd och desperat av att bli hemlös. Hon hade nog inte flyttat in hos E om hon själv hade någonstans att bo permanent. Hon blev även lurad, 17 000 kr i hyra och kontraktsinnehavaren hämtar ut bostadsbidraget själv dessutom!

Inte vågar? Hon vilade upp sig i maj, på psyk
2021-10-13, 16:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Men hon har ju varit inlagd vid ett flertal tillfällen?

Jaa, men den här gången säger hon att hon behövdes läggas in, men att hon skjöt på det pga att hon inte orkade med allt tjafs som en socanmälan innebar tillsammans med allt annat strul hon hade, kämpa med studierna etc. Hon ville vänta till sommarlovet när skolan var slut, framgår inte riktigt om hon menar sina egna studier (men jag tror det) eller barnens skola/skolor.

Varjegång man som förälder till minderårigt barn kontaktar psykvården, och/eller blir inlagd så går det automatiskt en orosanmälan till soc.

Även om barn redan är omhändertagna av soc, så går det iväg en j-vla orosanmälan!
2021-10-13, 16:25
Medlem
Hur är det relevant för tråden och ärendet att läkare skrivit ut för mycket läkemedel och lättvindigt? Det finns ingenting(noll) som pekar på det i MGM:s fall.
Hon har medicinerats för ADHD, ångest och sömnproblem med helt vanliga mediciner. Att man byter ut, slutar ta eller själv labbar med doseringen är ytterst vanligt. Jag har inte mött någon med diagnos som inte gjort det.
Det verkar även väldigt svårt att skilja på medicinering, bruk och missbruk för många. Att ta en mycket mild insomningstablett för att somna till natten är givetvis inte detsamma som att knapra tung benzo i vaket tillstånd dagarna igenom.
Det enda kända missbruket är alkohol. Precis som med BO. Som hon självmant sökt hjälp för. Precis som hon på egen hand sökt sig till psykiatrin.
2021-10-13, 16:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Det är taget från ett tidigt inlägg gällande teori om händelse.
Felskjutning kan vara tex vådaskott eller liknande.

När det gäller mediciner i tråden så finns det ju inget som bevisar att någon läkare skrivit ut någonting i onödan.
Därför bedömer jag att inlägget med länkar till andra sådana fall samt diskussion i ämnet är OT.
Trådens rubrik anger tydligt ämnet. Lite skjutgräns vänster och höger.

Ok, men det var bara jag som var OT alltså, när jag länkade inte dom som diskuterade det. Nåväl
när din tolkning är L vådasköt E, tack för svar då vet jag
2021-10-13, 16:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Inte vågar? Hon vilade upp sig i maj, på psyk

Tydligen inte tillräckligt i alla fall.

Och hon skrev väl ut sig för tidigt efter rekomendation/tjat från E som inte kunde vara ensam (vilket även några andra som kände E har bekräftat, alltså att E hade stora svårigheter med att vara ensam)!

Sedan så "vilar" man sig väl inte på psyk, man är rätt SJUK om man läggs in!
2021-10-13, 16:38
Medlem
Citat:
Tydligen inte tillräckligt i alla fall.

Och hon skrev väl ut sig för tidigt efter rekomendation/tjat från E som inte kunde vara ensam (vilket även några andra som kände E har bekräftat, alltså att E hade stora svårigheter med att vara ensam)!

Sedan så "vilar" man sig väl inte på psyk, man är rätt SJUK om man läggs in!

Precis så tänkte även jag. Hon skrevs ut lite för lätt/ för tidigt. Hon mådde fortfarande dåligt, samtidigt som E då tjatade och inte kunde ta ett nej.
Vila och vila. Jag tror inte heller att man vilar så mycket där inne om man blir inlagd, då mår man ju dåligt.
2021-10-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Precis så tänkte även jag. Hon skrevs ut lite för lätt/ för tidigt. Hon mådde fortfarande dåligt, samtidigt som E då tjatade och inte kunde ta ett nej.
Vila och vila. Jag tror inte heller att man vilar så mycket där inne om man blir inlagd, då mår man ju dåligt.

Fast man kan ju inte direkt utgå från MGM:s utsaga i förhör som en sanning. Det är kanske hennes sanning, men det behöver inte stämma överens med verkligheten.
För många är det att vila upp sig och slippa omgivningens förväntningar att lägga in sej. Det visar också på en viss sjukdomsinsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in