2021-10-13, 03:38
Medlem
vittne-xs avatar
Jag tror Esbjörn får en ny tråd, denna gång orsakad av en annan blond kvinna (cyklisten) som han manglade med vännen Ulf:s bil. Hon fick ett livslångt men till minne av Esbjörn som inte ens kontaktade henne efter "olyckan". Det måste svida i hennes ögon och få en struntsumma från försäkringsbolagen samtidigt som springnotan sitter på nästan 4 mille + 2st brf:er.

Brorsonen Matz är inte bara genetiskt lik Esbjörn, han är lika patetisk när han nu vaknade till liv efter att förlikningen blev känd och började härja på nätet igen, direkt pinsamt och se hans alster där han frenetiskt försöker snoka upp detaljerna i förlikningen, tyvärr 1:06 att ge detaljerna, han får nöja sig med sina mårdfällor och mopederna från Marielund, och nu leva i ovisshet i hur mycket som Esbjörns ombud skinnar från Matz förväntade arv. Majkgård med vänner har nu öppet fält ekonomiskt, och ser vi till böterna som Majkgård ska betala för sina svartbyggen, lär Esbjörn bli en långvarig gäst med sina miljoner på banken...

Och Binninge som nu tar betalt för sina "tjänster" av Esbjörn, plus skadeståndet från Ebba för att hon nämnde hans bakgrund på Facebook, har inte heller betalat något till kronofogden/brottsoffret. Detta äventyr avslöjade hans falska mantalsskrivningar, hans "firma" samt tidigare eskapader ihop med Hurtig o Partners, som avslöjades i Engelsk domstol i Assangeärendet för lögner i det målet, som nu vaknar till liv igen då en isländsk hacker som varit FBI:s huvudvittne, visat sig vara en kopia av Binninge....
Föreslår att detta gäng får ett arbetsnamn - då dom är en kopia på Jönssonligan men som istället helt riktar in sig på täta pensionärer i stället för Wall-enberg....

Och Brännvinström fick in Expo:s redaktion på n.b i sitt kvarter, priceless......
2021-10-13, 07:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba kan ju köpa det, hon blir ju snart arbetslös pga denna affär.
Då kan hon behöva ett jobb, passar säkert bra till sektgård dessutom.

eller så kan hon och Esbjörn gå ihop och göra en realityserie om renoveringen av huset. Finns nog flera tv-bolag som skulle betala bra för de tv-rättigheterna.
2021-10-13, 08:01
Medlem
Gratulera och kondolera till Ebba som äntligen fick sitt drömruckel! Inte för jag förstår mig på varför man som heltidspolitiker dessutom vill ge sig på något sådant omfattande renoveringsprojekt.
I vilket fall, så var det bra att hon äntligen tog sig ur det hela.
2021-10-13, 08:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ebba kan ju köpa det, hon blir ju snart arbetslös pga denna affär.
Då kan hon behöva ett jobb, passar säkert bra till sektgård dessutom.

Hade gärna gått och fikat hos Ebba om hon skulle välja att varva ner, skulle vara ett lyft för vilket ställe som helst. Tänk att få några visdomsord till kaffet.

Ebbas fik 😋

Tror dock att hon gör större samhällsnytta på sin nuvarande arbetsplats.
2021-10-13, 14:49
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Njema problema!

Jag kommer att hålla lite koll sporadiskt, tror ju att absolut inget kommer att hända förrän Ebba Busch har lagfarten i sin ägo, av skadan blir man vis och lär sig något så innan en pinal flyttas eller något träd fälls så kommer Ebba Busch se till att hon har lagfarten.

Tattaren E*björn lärde henne en dyrköpt läxa om vad som händer om man inte har klara papper när man gör affärer med tattare och hästskojare.

Det borde inte ta så lång tid för Ebba Busch att få sin välförtjänta lagfart nu så min gissning är att inom två veckor så kommer det att börjas så smått, den där famösa dispositionsrätten tror jag på när jag får se E*björn i huset, inte förr.

Tack för att Du bidrog med viktig information i denna sanslösa cirkus som nu äntligen fått sin lösning. Det har varit en hiskeligt otrevlig historia på många olika sätt med personangrepp, lögner och skitsnack.

Man ska inte göra affären med tattare som Du så klokt påtalat ett antal gånger!
2021-10-13, 16:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det är bara att gratulera Ebba. Så visade det sig till sist att det inte behövde gå hela vägen till huvudförhandling.
Förkortat citat
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn Bolin hade varit välkommen till fastigheten som en vän till familjen i stället för att tvingas avtala om att få komma dit.
Likaledes förkortat citat
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Så förlikades de till sist trots allt.
ävenså citat förkortat
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Tack för att Du bidrog med viktig information i denna sanslösa cirkus som nu äntligen fått sin lösning. Det har varit en hiskeligt otrevlig historia på många olika sätt med personangrepp, lögner och skitsnack.

Man ska inte göra affären med tattare som Du så klokt påtalat ett antal gånger!
Tänk att Ebba återigen visade hur ovanligt korkad hon är den lilla Jesus-jäntan då hon inte följde de finfina juridiska råd som här levererades henne helt gratis dessutom. Ja till och med mer korkad än tre av de mest korkade (de nu av mig kärnciterade) som skrivit i tråden, vilket visas av att hon inte fixade å hålla ut 14 dgr till å fått allt och alla omkostnader betalda + sluppit Esbjörn disponera huset under den förvånande pass långa tid som hon gått med på.

Fan det var ju öppet mål >> pacta sunt servanda. Undrar jag hur mycket nu Katrin till slut drog av henne för ingenting? Ja mindre än ingenting eftersom de tre domarna såklart givit Ebba fastigheten t.o.m. utan Katrin. Självklart så, då ju trådens samlade juridiska expertis var helt eniga om att utfallet var självklart, visst? Någon emot, eller råder fortsatt konsensus vad det anbelangar?!

Mr Bubs! Är Esbjörn Bohlin verkligen en tavring (källa tack!)? De brukar ju inte, efter vad jag hört, låta sig skojas upp så lätt. Fast det såklart med de ärliga blå ögonen så hade han väl ändå kanske en gnutta ariskt i sig......nåja nu har han ju i alla fall en ganska så välfylld reskassa att bruka som den resande det i tråden menas att han är.

Synd bara att han måste vänta så länge så han kan bli än orörligare för å flaxa världen i kring. Ja den här tidsbegränsade dispositionsrätten kan komma att bli till ett stort hinder för honom om han nu ämnar nyttja den till fullo tiden ut. Skulle jag vara i Esbjörns situation så skulle jag se till å skita i Ebbas koja å dra vidare medans tider är. Risken är ju lika uppenbar som överhängande att Esbjörn kan råka ut för att få förkortad dispositionsrätt oavsett han eller Ebba vill det......
2021-10-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Förkortat citat
Likaledes förkortat citat
ävenså citat förkortat

Fan det var ju öppet mål >> pacta sunt servanda.
Ytterligare ett förkortat citat. Mest för att påpeka att det är fel att citera enstaka meningar från andras inlägg så de får en helt annan betydelse.
2021-10-13, 18:19
Medlem
Lejon-xs avatar
Grattis Ebba från Lejon-X. Detta måste vara en fruktansvärd mardröm att göra en husaffär, där andra intressenter har legat i bakgrunden och bara väntat på att kunna ta över en fastighet. Hoppas det blir kännbart ekonomiskt för Majkgård och Odalgården. Vem vill fika där?

Hoppas också att Ebba har hjälp Esbjörn, att hitta någon bra person som kan hjälpa till i vardagen och att förvalta pengarna. Hoppas också att generalfullmakten har plockats bort från Monica pernroth lüllmaa.

Vem vet, Esbjörn kanske får ett litet eget attefallshus på tomten. Om inte, verkar han i alla fall välkommen att titta dit emellanåt, även om det bara är på kaffe med en bulle! Allting gott, slutet gott!
2021-10-13, 19:20
Medlem
Strossels avatar
Grannarna är lättade att Ebba fick huset, lokalnyheterna intervjuade ett antal nyss, bland annat en som fick frågan om hon sett någon utnyttja huset, nä inte under mina 30 år här i byn sa hon, Så var det med det kära huset.
Skönt att debaclet är slut nu.
2021-10-13, 22:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Grannarna är lättade att Ebba fick huset, lokalnyheterna intervjuade ett antal nyss, bland annat en som fick frågan om hon sett någon utnyttja huset, nä inte under mina 30 år här i byn sa hon, Så var det med det kära huset.
Skönt att debaclet är slut nu.

Bidrar med lite citat till ditt inlägg, blir enklare att diskutera då.

Citat:
Ebba Buschs nya grannar: ”Bra att någon rensar upp”

Efter att en förlikning nåtts i Ebba Busch (KD) omstridda husaffär, är det många grannar som drar en lättnadens suck.

– Bra att någon kommer och bor här och rensar upp, säger Lena Jansson Nordin.

Citat:
– Han är nöjd nu, det har varit avgörande att han skulle få viss tillgång. Det har varit ett tungt år för en äldre man och han har varit orolig. När det inte gick att få tillbaka fastigheten så var det här den bästa lösningen, sade mannens advokat Monica Behm, till SVT Nyheter Uppsala i måndags.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/boende-pa-orten-dar-ebba-busch-kopt-hus-det-kanns-jatteskont

Rubriken säger det mesta om hur grannar och boende i området har sett på tvisten.
2021-10-13, 22:34
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bidrar med lite citat till ditt inlägg, blir enklare att diskutera då.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/boende-pa-orten-dar-ebba-busch-kopt-hus-det-kanns-jatteskont

Rubriken säger det mesta om hur grannar och boende i området har sett på tvisten.

Tack
Hade inte läst utan såg det på lokalnyheterna därav den snåla citeringen.
2021-10-13, 22:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Tack
Hade inte läst utan såg det på lokalnyheterna därav den snåla citeringen.

Hade det på känn.

Men som sagt, det var nog många där ute i Marielund som drog en suck av lättnad när beskedet kom, äntligen så kan det stackars huset och den vanskötta tomten få den kärlek och omvårdnad de så länge saknat, stället har stor potential att bli riktigt vackert men det kommer att kosta både pengar och tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in