Så förlikades de till sist trots allt.
Esbjörn skall vara oändligt glad att Ebba är en så överseende och förlåtande medmänniska som hon är. Trots att hon hade allt sitt på det torra, och tar en risk medialt att inte låta en domstol avgöra saken, så lät hon Esbjörn slippa undan så att han inte behöver stå för allt han har ställt till.
Ja, en sak som vi kan konstatera i denna soppan, det är att Ebba är den enda som står för sina handlingar.
För Ebbas del är ju fördelen med en förlikning att det nu är slut på affären. Medialt har hon hanterat det bra. Det hade ju inte skadat om hon hade kunnat få massmedias uppmärksamhet på pedofilen på något annat vis än med sitt facebookinlägg. Men det går inte att bortse ifrån det faktum att hennes facebookinlägg hade avsedd effekt. Det var det inlägget som fick hela mediekåren, utom den sämsta och värsta skvallertidningen av alla, den med den där brännvinström, att svänga om i rapporteringen och faktskt börja ifrågasätta Esbjörn och inse att det inte vare Ebba som var skurken i affären. Enbart den effekten är ett tydligt bevis för att inlägget var försvarbart, och därför inget brott.
Det inlägget ledde också till att Esbjörn till sist skaffade sig ett riktigt ombud, en advokat, istället för en kriminell bedragare och charlatan, vilket i sin tur ledde till att förlikningsdiskussioner kunde ta form, vilket till sisth slutade med denna förlikning.
Ebbas rättegångskostnader landar väl åtminstone någonstans i storleksordning med det bud hon ändå gav till Esbjörn vid MUFen. Så ur det perspektivet så är ju denna förlikning en vinst för henne.
Värre blir det för Esbjörn, han har ett helt harem av ombud med mera som skall avlönas.
Nu tror jag ju inte en sekund på att Binninge har suttit med i några förhandlingar. Det är bara rent önsketänkande från han och hans stjärtgossars sida, de nyttiga idioterna som springer barnvåldtäktsmannens ärenden på internet. Men om det nu skulle vara så, så har han ju en kostnad för sina ombud som är flera gånger högre än Ebba, och därtill har det ju krävts en hel del mer arbete på hans sida, med alla utredningar, undersökningar, värderingar, resor kors och tvärs för ombud som skall ställa upp på intervjuer med tidningar och TV både här och där. Och ideligen ombud som inte finns i Uppsala.
Ovanpå allt detta så har Esbjörn dessutom sålt ut sig fullständigt hos sin "familj" sin "sambo"

och andra närstående. Han blev så gott som omyndigförklarad på kuppen, av sina egna, som tog över hans liv med en generalfullmakt.
Ja, priset för Esbjörn blev nog ohyggligt högt, och för det priset så fick han - ingenting.
"viss tidsbegränsad dispositionsrätt", tillåt mig asgarva.
ROTFLMAO
Den "dispositionsrätt" han nu fått att vid vissa tillfällen under begränsad tid ta en promenad på tomten, är ju med all säkerhet en betydligt mindre "dispositionsrätt", än vad han de facto hade fått om han fullföljt affären i god ordning och hållit sig vän med Ebba, och, för den delen, resten av befolkningen i nejden.
Men, tja, vi har alla vetat från början att i den här affären så fanns det en vinnare och det fanns en förlorare och det var förutbestämt vem som var vem. Det såg Esbjörn till.
Visst finns det tillfällen när man tänkt att det är synd om Esbjörn. Att han är lurad av sina egna råder det ingen tvekan om. Men faktum är, att han är vid sina sinnens tillräckligt fulla bruk, han förstår vad saker gäller, och han har varit med rätt länge. Därtill är han en "egen" person som gör som han vill. Så det finns faktiskt inga ursäkter för det han ställt till. Han borde vetat bättre. Mycket bättre.
Oavsett hur mycket det tvistats om Esbjörns exakta minnesförmåga, så är en sak helt säker - någon sympatisk tjomme, det är han då inte. Det ryktas om att han fått öknamnet "springnotan", och det är ju också det en indikation i precis samma riktning.
Huruvida Esbjörn hamnar på hemmet eller inte får vi väl se om vi får veta. Massmedia kommer nog inte ens att uppmärksamma den dagen han kilar vidare, så vida inte den kommer inom kort. Vilket vi väl, för Esbjörns skull, får hoppas att den inte gör. Istället får vi väl hoppas att han får något över av sina pengar, som han kan glädjas åt. Men ärligt talat, så måste jag säga, att när det gäller en så osympatisk och oempatisk tjurgubbe, så är det inget jag unnar honom direkt.
Men vi får hoppas att Ebba får ordning på sitt hus och att hon kan flytta in med sina barn och leva ett lugnt och gott liv där med dem. Huruvida jag röstar på henne i kommande val återstår att se, men helt klart är att Sverige behöver fler politiker med hennes kurage och rättrådighet. Vänsterpartiets Dadgostar verkar också vara en politiker som inte går av för hackor. Henne kommer jag dock inte att rösta på, även om jag uppskattar hennes förmågor, det är ett som är säkert.
Nåja, slut gott, allting gott. De goda vann den här gången också!