2021-09-21, 23:48
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Hej
Ni som går på heroin blir ni tacksamma om talibanerna orsakar heroin-torka i Europa några år framåt ?
Då får ni trots allt en chans att bli rena och anständiga.

Tror talibanerna behöver drog pengarna ett bra tag framöver, det är en alldeles för stor marknad för att banna helt. Bönderna och smuggelnätverket betalar "skatt" till talibanerna, sen tar dom även det som kommer in när det väl sålts utomlands. Så någon torka blir det inte än, men skulle det bli så kanske vi får mexikanskt heroin istället, eller ifrån gyllene triangeln. Med tanke på den stora mellanöstern befolkningen i Europa tror jag det Afghanistan förblir nummer 1, med en del ifrån Turkiet och Iran.
Citera
2021-09-28, 16:39
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
4-5 timmar. Du borde dock börja med mindre dos för att testa kvalitén.
Röker man på folie så börjar man alltid med "mindre dos". Tar ju typ 20min o röka en 0.6a på folie
Citera
2021-09-29, 06:12
Medlem
Jag har tänkt börja prova att skjuta heroin och ber om råd. Mina heroin-missbrukande kompisar, som även är de jag köper drogen av, vägrar lära mig hur gör då de inte vill att jag ska hamna i samma helvete som dem.

Så just nu röker jag bara horset, men injicerar andra droger.

Jag tror jag vet ungefär hur man ska göra men är tacksam om någon kan förklara exakt så jag slipper oroa mig för att göra något fel.
Citera
2021-09-29, 18:53
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Jag har tänkt börja prova att skjuta heroin och ber om råd. Mina heroin-missbrukande kompisar, som även är de jag köper drogen av, vägrar lära mig hur gör då de inte vill att jag ska hamna i samma helvete som dem.

Jag tror jag vet ungefär hur man ska göra men är tacksam om någon kan förklara exakt så jag slipper oroa mig för att göra något fel.
Först och främst stor respekt till dina vänner. Inte alla människor, och framför allt inte inom drogvärlden som bryr sig så mycket om andra. Tycker helt ärligt du borde ta till vad dem säger.

Men om du nu ändå vill skjuta. Är ingen avancerad process. Lägg horset på en matsked/botten av en aluminium bruk etc. Lägg mindre än vad du normalt röker. Lägg till askorbinsyra, kan variera hur mycket från horse till horse, men kanske en mängd som motsvarar en tredjedel av horset. Sedan behövs det vatten, vet ej vad du har för verktyg men minst 1ml skulle jag säga. Nästa steg är att elda försiktigt under lösningen. Det ska inte brännas bort. Kan vara bra att röra om lösningen lite grann när du värmer det. Du kommer se hur det blir mer och mer upplöst. Löser det sig dåligt kan man behöva lägga till mer askorbinsyra och vatten. När det är klart kommer det bli en otroligt fin färg på lösningen, något i stil med whiskey.

Eftersom heroin inte är en "ren" produkt kan det bli kvar lite rester. Kan se lite olika ut men man ser ganska tydligt vad som är smuts och inte. Och eftersom du skrev att du injicerar annat så antar jag att du förstår hur man filtrerar och allt det där så det går jag ej in på.

Väldigt viktigt att alltid börja med en mindre mängd när du handlar nytt, bara för att vara säker. Går aldrig veta vad exakt man får i sig när det gäller horse.

Och till sist, vill inte predika men fundera verkligen på om det är värt att börja skjuta. Saker brukar eskalera nedåt efter det. Må väl och lycka till, hur du än gör!
Senast redigerad av sweetlovelydeath 2021-09-29 kl. 18:56.
Citera
2021-10-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Röker man på folie så börjar man alltid med "mindre dos". Tar ju typ 20min o röka en 0.6a på folie

Haha ja jo de har du visserligen rätt i.
Citera
2021-10-07, 21:00
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan

Nummer 1 om man injicerar är att använda rena och nya verktyg! Spetsen av nålen blir trubbig väldigt snabbt och är förödande för dina vener, medans en ny nål är så pass vass att den punkterar relativt skadefritt. Se till att sterilisera före och efter för att förhindra infektioner och liknande. Studera en karta på ven-strukturerna i armarna/händerna (rekommenderar inte IV i fötter och andra områden om du ej e van) och ha alltid sprutan vänd mot hjärtat så du skjuter med blodflödet i rätt riktning. IV är satans skönt samt sparsamt då de e minst spill av alla metoder. Men också klydd med att alltid införskaffa verktyg, här hos mig är jag inskriven i sprutbytet och får gratis verktyg så har alltid tillgång till cleant och rent. Men när man väl vant sig vid IV blir de andra sätten inte lika bra så tänk igenom noga.
Citera
2021-10-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Hur fungerar heroin tillsammans med andra droger?
Medan GABA-droger såsom alkohol, GHB och bensodiazepiner definitivt är effektiva för och flitigt används till potentiering av heroinets effekter, så är dödsfall mycket vanliga vid kombination (huvudvärk har även rapporterats vid alkoholintag). Detta till följd av att risken för mindre önskade effekter likt andningsdepression eller att kvävas av sina spyor förstärks kraftigt.

Att blanda kokain och heroin i en s.k. speedball är något man bör tänka över, då kokain verkar stimulerande medan heroin verkar sederande, något som kan vara särskilt påfrestande för hjärtat (John Belushi och River Pheonix dog båda av detta) och som dessutom kan ha en maskerande effekt på en överdos heroin som sedan får full styrka när kokainet avtar, vilket det gör snabbare än heroin då dess halveringstid är mycket kortare. En påfrestning för hjärtat är även en risk vid olika kombinationer med amfetaminer. Om man dessutom vill bli pigg och alert av sitt amfetamin eller dåsig och trött av sitt heroin gör man klokast i att inte blanda dessa, då de har en tendens att ta ut varandra i det hänseendet. Sant är emellertid att stimulantia och heroin överhuvudtaget effektivt potentierar varandra vad gäller effekter som eufori.

De flesta hallucinogener, exempelvis LSD, svamp och ketamin, får klart försämrad effekt i kombination med heroin. Detta kan givetvis även ses som positivt av avvikande individer då det kan förebygga snedtrippar. Tilläggas skall dock att ruset även kan bli desto mer oberäkneligt och ge upphov till allehanda prekära situationer, såsom blackouts och kortare episoder av förvirring eller illamående. Ketamin förstärker vidare den andningsdepressiva effekten av heroin.
Om jag trots ovanstående skulle rekommendera något att potentiera effekten av heroin med, så skulle jag välja lite alkohol och tobak, eftersom jag personligen föredrar ett renare opioidrus.

TL;DR: den absoluta majoriteten av alla dödliga heroinöverdoser inträffar vid kombinering med andra droger.

Hur mycket kostar heroin?
En kabbe kostar generellt sett 300-500 SEK beroende på var i landet man befinner sig och vad det handlar om för kvalitet samt typ. Ett gram kan man få betala från 800 ända upp till 1500 SEK för, fem gram kan landa någonstans runt 3000 SEK eller mer och tio gram från 6000 SEK och uppåt. Notera att priser kan variera om man exempelvis tar sig en tur till ’plata’ även känd som ’heroin alley’ i Oslo.

Syns det på urinprov?
Ja, och är spårbart i urinen från 1 till 5 dagar. Om du finner dig i knipa, drick kopiösa mängder vatten i kombination med massiva kreatintillskott, då kreatininhalt i urin används som mått på tillförlitlig urinkoncentration. I blodet är det generellt sett spårbart från 12 till 48 timmar.

Några ord om beroende?
Här infogar jag ett av mina inlägg:

Ursprungligt inlägg:
https://www.flashback.org/sp25357848

Vidare vill jag varna för heroinets starkt beroendeframkallande egenskaper. Även om drogen som sådan är närmast mytologisk i sin natur, är mycket av det romantiseringar eller domedagsförkunnelser. Som Nemesis en gång uttryckte det: den atmosfär av undergång som omgiver heroinet blir en självuppfyllande profetia, då drogen i sig är mer benign än vad den kanske beskrivs, men antar en annan skepnad i ljuset av myterna. För att vidareutveckla: till en början kan heroinet alltså tyckas vara just mildare än den rådande föreställningen. Många blir till och med besvikna. Det problem som lätt uppstår är att man sänker garden och fortsätter exponera sig själv då man vaggats in i en falsk säkerhet, vilket sedan leder till en sorts inkubationsperiod av småkärlek innan man slutligen finner sig vara lite för fäst eller rent av beroende.

TL;DR: heroinet är lömskt. Var alltjämt eftertänksam och på din vakt.

Användbara länkar
Engelska wikipedia har en imponerande ansamling av kunskap gällande heroin för vidare fördjupning:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin

Erowid har ett s.k. valv dedikerat till heroin, där man kan läsa mer angående doser, juridisk status, tripprapporter, vetenskapliga artiklar och mycket mer:
http://www.erowid.org/chemicals/heroin/

Bli hög på rätt sätt: En säkerhetsmanual för sprutnarkomaner:
http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html

En engelskspråkig instruktionsvideo jag själv gjort som visar hur man tillreder brunt heroin för injektion samt hur man skjuter det på ett korrekt sätt:
http://img9.imageshack.us/i/brownheroinivhow.mp4/

Källor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin
http://www.erowid.org/chemicals/heroin/
http://www.drugs-forum.com/chemistry/chemistry/heroinmfg.html
http://bjp.rcpsych.org/cgi/content/full/191/1/63
http://www.addictionsurvivors.org/vbulletin/showthread.php?t=12646

Stort tack till Arkomann för korrekturläsning och i förekommande fall relevant information (vilket nödvändigtvis inte har märkts ut).

Varför funkar det inte att se din video som du hade gjort själv?
Citera
2021-10-10, 00:49
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettless
Varför funkar det inte att se din video som du hade gjort själv?
Det inlägget var gjort 2010. Och misstänker tyvärr att TS inte är vid liv längre, hoppas jag har fel dock.
Citera
2021-10-13, 13:25
Medlem
trainriders avatar
Nu när man inte ens kan va på varorna i 1 dag utan att få AT i några dagar även fast man haft långa uppehåll så är det dags att lägga den här karriären på hyllan. Nån mer som åker på AT efter bara 1 dags användning?
Citera
2021-10-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Nu när man inte ens kan va på varorna i 1 dag utan att få AT i några dagar även fast man haft långa uppehåll så är det dags att lägga den här karriären på hyllan. Nån mer som åker på AT efter bara 1 dags användning?

Inte efter en dag men gick nyligen igenom en At på en veckas användas o satan va dåligt jag mådde. Aldrig mer än 2 dagar max.
Citera
2021-10-13, 16:45
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Inte efter en dag men gick nyligen igenom en At på en veckas användas o satan va dåligt jag mådde. Aldrig mer än 2 dagar max.
Antar att jag fuckat upp mina receptorer totalt, höll bara i sig 3 dagar men det var nog så jobbigt endå.
Åh fyfan efter en vecka blir jag så dålig att självmordet är nära haha
Citera
2021-10-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Antar att jag fuckat upp mina receptorer totalt, höll bara i sig 3 dagar men det var nog så jobbigt endå.
Åh fyfan efter en vecka blir jag så dålig att självmordet är nära haha

Haha jA så mådde jag. Som tur i satt de inte i så länge men jävlar vad dåligt jag mådde. Aldrig igen. Kommer max ta var tredje månad och hålla mig till två dagar max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in