Citat:
Jag skiter i hur du resonerar, min vinst är min vinst. När mitt kapital - år efter år -går upp x efter x så beror det på att jag tagit kloka beslut. När ditt kapital går upp i mindre omfattning så beror det på att du tagit mindre kloka beslut.
Citat:
För om jag ser marknaden gå upp och ner, upp och ner och du hävdar: ''Jag tradade allt det där'', så är det ju bara trams för ditt system kan omöjligen känna av exakt när upp och nergångar sker och vägleda dig helt perfekt.
Ingen trader skulle någonsin hävda att det handlar om att träffa absoluta toppar och dalar. Det är så amatörer resonerar.
Citat:
Tror jag att du är en skicklig proffstrader? Absolut inte. Jag tror du förmodligen har haft en otrolig tur att det är så mycket efterfrågan på kryptovalutor men dina trendlinjer och teknisk analys tror jag inte har någon edge överhuvudtaget
Det är upp till var och en att se hur mycket krypto gåt upp de senaste åren visavi fastigheter. Jag behöver inte ens trada för att gå om dig. Jag behöver bara köpa krypto och hålla.
Citat:
Det är inte det kortsiktiga resultatet som avgör om du gjorde ett bra beslut eller inte. Det hoppas jag verkligen du förstår?
Det här är för dumt att svara på.
Citat:
Vissa kan inte skilja på resultat, tur och bra beslutsprocess.
Jag noterar att du inte klarar av det.
Citat:
OK, så bankerna med enorma resurser och super smarta hjärnor kan mindre än du om att investera? Ja, det känns ju troligt.
Jag hade haft mycket mindre värde i min portfölj om jag lyssnat på bankerna.
Citat:
Om du vill visa upp en offentlig portfölj, så vore det skoj, annars förstår jag inte vitsen med att snacka.
Detta har jag svarat på tidigare.
Citat:
Varför säger alla i princip att det är high-risk & high-reward om det nu är så säkert och bankerna har så fel?
Och ändå så är det bara high-risk du ser.
"