2021-10-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Nu tog du väl i va? 😳 Vi pratar väl inte om privatpraktiserande läkare här utan den vanliga vården, dom har nog ögonen på sig och journaler och medicinlistor kan läsas av fler i samma landsting med samma system.
Jag tror vissa läkare visst skriver ut narkotika i parti och minut och klarar sig ganska, länge innan dom blir upptäckta
2021-10-13, 12:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I Stockholm är det regelbundna årskontroller, inklusive övervakat urinprov, vid adhd/add mottagningar
Du verkar inte så påläst trots allt. Gällande LARO, så är det inte så vidare hjälpsamt, inte enligt de studier jag gått igenom.

Se där, man lär sig nåt nytt varje dag!

Sen skiter jag högaktningsfullt i dina ”studier”, känner du någon personligen som gått/går dit?

Blir bara irriterad av överpräktiga människor som dig, du var en sån man kastade suddgummin på i skolan och som satt ensam över dina böcker, utan vänner, förstår jag (beklagar osv).

Men ff har jag inte läst något som tyder på att Lydia skulle vara en fullfjädrad ”knarkare”, vill du vara så vänlig att skriva ut vilken sida/sidor i fup:en jag kan hitta den informationen?
2021-10-13, 12:18
Medlem
Hon har uppenbarligen en klar o tydlig missbruksproblematik och vad ni nu vill kalla det så tar jag hellre en påtänd heroinist alla dagar i veckan än en blandmissbrukande psyksjuk alkohol/benzo/tjacktorsk alla dagar i veckan. Vet man hur dessa preparat fungerar så förstår man varför vare sig man har man har recept eller ej. Heroinisten blir mest ett problem för omgivningen när abstinensen slår till medan den andra är farlig hela tiden. Synd att kärringen inte sköt sig själv istället.
2021-10-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Citerar dig igen med en fråga.....

L har ju växt upp i Antroposofernas högborg i Järna, och de var väl en av de första "renlevnadsfanatikerna" i Sverige och specifikt mot medicinering (om jag är rätt ute, själv växt upp med att de var en sekt), typ t o m negativa mot ex pencillin. Antroposoferna var även en av de första att starta friskola, alltså egna skolor, och jag kommer faktiskt ihåg hur de kämpade med skolverket att få tillstånd för det (jag vet att Uppdrag Granskning gjort reportage om denna skola).

Undrar hur det påverkar/påverkat Ls mentala hälsa med att ex äta mediciner när det är "tabu"? Att varje dag äta mediciner som är "hemska", "onödiga" "livsfarliga", skadar kroppen för alltid osv.

Om det har påverkat hennes relationer med föräldrar, syskon, vänner, att hon "förpestade kroppen" med mediciner....

Jag vet från fuppen att exet K och Ls mamma åkte in med henne på psyket, så Ls mamma kan ju inte vara helt främmande för psykvård kan man tänka, alternativt att det var riktigt, riktigt illa den gången.
Jag känner till järna och har sett mycket av anroposoferna och deras svans av anhängare. Tyvärr är många av denna "svans" väldigt drogvänliga iaf med cannabis så det behöver inte vara tabu
2021-10-13, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Spärrar man sin journal lär man definitivt inte få ut någon klassad medicin då det inte ses som något ”positivt” direkt i läkarnas ögon.
Snarare som något misstänkt, och att man har något att dölja.
Tror du inte det? Det finns många orsaker till att människor spärrar journalen. Två knapptryckningar bort.
2021-10-13, 12:22
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men människa, du förstår ju inte.

Användaren vill inte förstå, svarar inte på några argument ö h t, personangriper, anklagar andra för att vara dumma, o s v. Troligtvis ett troll. Mata inte troll.
2021-10-13, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Se där, man lär sig nåt nytt varje dag!

Sen skiter jag högaktningsfullt i dina ”studier”, känner du någon personligen som gått/går dit?

Blir bara irriterad av överpräktiga människor som dig, du var en sån man kastade suddgummin på i skolan och som satt ensam över dina böcker, utan vänner, förstår jag (beklagar osv).

Men ff har jag inte läst något som tyder på att Lydia skulle vara en fullfjädrad ”knarkare”, vill du vara så vänlig att skriva ut vilken sida/sidor i fup:en jag kan hitta den informationen?
En fullfjädrad knarkare, är det en person som injicerar heroin, enligt dig? Ge dig.
Ska jag citera hela fupen? Du kommer ändå inte förstå, eftersom du läser och tolkar fritt.
2021-10-13, 12:26
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag tror vissa läkare visst skriver ut narkotika i parti och minut och klarar sig ganska, länge innan dom blir upptäckta
Jaså, det tror du? 😳 Jag har då inte under mina 32 år inom mitt yrke sett detta. Men det kanske inte förekommer just i vårt landsting då 😄
2021-10-13, 12:32
Medlem
Citat:
Jaså, det tror du? 😳 Jag har då inte under mina 32 år inom mitt yrke sett detta. Men det kanske inte förekommer just i vårt landsting då 😄
Skönt att höra. Jag vet läkare som skrivit ut massor på vårdcentral innan han åkte fast. Han blev inte ens av med läkarlegitimationen. Fick bara en vsrning
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-13 kl. 12:34.
2021-10-13, 12:41
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Skönt att höra. Jag vet läkare som skrivit ut massor på vårdcentral innan han åkte fast. Han blev inte ens av med läkarlegitimationen. Fick bara en vsrning
Nu pratar vi primärvård, en helt annan sak, vi har inte ens samma journaler.
2021-10-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Nehe okej. Nej men om det inte är knark, dessutom när man dricker Alkohol som om det vore vatten. vad ÄR då knark undrar jag

Enkelt = Narkotika klassade substanser.

I den här tråden verkar ALLA vara knark
2021-10-13, 12:51
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nu pratar vi primärvård, en helt annan sak, vi har inte ens samma journaler.

En snabb googling ger att det i alla fall förekommit av en läkare verksam inom landstiget i Gävleborg
Jag kan nog få fram ett antal exempel till, om du vill

Länk:
https://www.dalademokraten.se/artikel/olika-lakare-i-halsingland-skrev-ut-till-barn-kanda-missbrukare-och-person-i-fangelse

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in