2021-10-13, 11:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med dig. Min uppfattning (efter att ha läst hela fuppen) är mer att hon är ett till offer för psykvården. Mycket test och utbyte av mediciner, sedan byta tillbaka. Någon gång, när någon psykläkare byter ut hennes mediciner helt utan anledning köper hon på "svarta marknaden", vilket (tyvärr) inte är något ovanligt idag.

Att hon "testat allt" som ung, är hon ju inte ensam om. Det finns väl en och annan politiker som gjort det också. Dom flesta av oss har ju varit unga och dumma.......och för några växer dumheten aldrig bort!

Den "knarklistan" som bullmumset "presenterar" som någon sorts fakta, uppfattar jag mer att det sker någon genomgång av mediciner hon förut haft, med mediciner hon då hade till nya mediciner hon skulle få pröva.

L hävdar själv att hon dricker alkohol när hon inte får/har tillgång till sina sömnmedel, och hon nämner att E tagit hennes mediciner ifrån henne (jag får känslan av att det är just sömnmedicinen), och jag får känslan av att E gör detta för att han vill ha sex mitt i natten.......E kanske var sexmissbrukare också......men min känsla/spekulation.

Stämmer, har precis läst det.
Han tog hennes Imovane.
2021-10-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Hittar inget inlägg av Stefan med FUP:en.
Skulle bara någon vara snäll och länka den.

Här:

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är FUP:en tillgänglig via Docdroid så den även är läsbar direkt via webbläsare för de som inte vill/kan ladda ner allting på en gång. (Går givetvis att ladda ner filerna i sin helhet därifrån också).

Uppsala tingsrätt:
2021-10-13, 11:54
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Och där det inte finns gemensam Journalsystem Du kan ju också spärra journalen och inte låta andra mottagningar läsa den.

Spärrar man sin journal lär man definitivt inte få ut någon klassad medicin då det inte ses som något ”positivt” direkt i läkarnas ögon.
Snarare som något misstänkt, och att man har något att dölja.
2021-10-13, 11:56
Avslutad
Citat:
Håller helt med dig!

Men som jag läste det där i fuppen så är det en diskussion hon har med läkare om vad hon haft för mediciner förut, vad hon hade då, och vad hon ska få i framtiden, ALLT PÅ RECEPT!!!

De mediciner som människor får utskrivna PÅ RECEPT är INTE "KNARK"!!!

Du har enorma problem med läsförståelsen faktiskt, du läser in en massa saker som inte står. Du är alldeles för färgad av ditt egna hat mot L, du är inte trovärdig. Gör flera hönor av en fjäder!
Jag har inget eget hat mot L. Däremot är jag mycket klarsynt och låter mig inte luras av knarkare.
2021-10-13, 11:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har läst genom FUP:en nu och jag förstår ff inte var det framkommer att hon ”knarkar”..?
Hon fick medicin för första gången 2015 (fup sida 311), 2018 slutar hon med dessa och blir dålig, dvs hon slutar med dom frivilligt ”sen så slutade jag äta mediciner abrupt” eftersom hennes dåvarande pojkvän inte ville att hon skulle äta dessa.
Hon känner själv att hon inte fungerar utan medicin och köper det då svart, hon slutar även med dessa och lägger in sig på torken (för alkoholproblem).
Därefter sätts hon på medicin igen, men läkaren tvingar på henne en annan sort som inte fungerar (som hon inte heller vill ha) och hon blir inlagd på psyk igen och får dessutom en ursäkt av läkaren för detta.

Hon säger också ang sin adhd-medicin att hon slarvar med den, dvs inte tar den regelbundet (fup sida 234).

Jag undrar fortfarande det jag undrade innan, ni som säger att hon knarkar, vad är det hon knarkar?

Att få Imovane utskrivet eller för den delen Attentin är inget speciellt konstigt?
Jag har betydligt starkare grejer än det utskrivet.

Tillägger att jag försvarar inte människan på något som helst vis, men eftersom hon beskrivs som ett ”knarkande monster” här i tråden så undrar jag givetvis vart i fup:en jag kan hitta just där det står att hon skulle knarka?
Och vad är det hon ”knarkar”?

Som jag skrev tidigare så övervakas/kollas hon även för abstinens/utsättningssymptom när hon kommer till psyket med polisen direkt efter brottet, men hon påvisar inget av detta heller.

Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?

Kan det vara att folk som ropar ”knark” är personer som anser att Oxascand skulle vara nån typ av dödsknark?
Eller folk som aldrig själv varit i behov av hjälp med medicinering från sjukvården?

Jag hänger verkligen inte med, kan någon förklara exakt vad det är hon skulle missbruka (förutom alkohol som hon då legat inne på avgiftning för).

Precis så uppfattar jag fuppen också!

Sedan är det ingen ide att gå i clash med sådana där från någon antinarkotikaorganisation, de är bara ute för att stigmatisera!
Det verkar som att de nu inte bara ger sig på missbrukare, utan även psykofarma och psykvården! Sådana där sekter borde förbjudas, de förorsakar bara skada, både för enskilda och samhället!
2021-10-13, 11:57
Medlem
Citat:
Det du pratar om här gäller LARO, dvs ”Läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende”.
Vad har det att göra med vanlig medicin?

Aldrig hört talas om att man använder detta system vid annat än just LARO?
Och Lydia hade väl inte några smärtstillande tabletter utskrivna?
Hon svarar ju t.o.m. ”nej” på läkarens fråga om hon har problem med smärta?

Jag känner personer som aldrig haft missbruk som går på mottagning pga adhd som är drabbade av detta pga alla missbrukare. Sen om det heter LARO har mindre betydelse, men på den mottagningen gäller det ALLA.
2021-10-13, 11:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
vet inte om hon knarkar för dealrna skriver inte ner . men det jag feta ovan säger en del om decibella

Exakt vad säger det om mig menar du?

Jag vet folk i rullstol som haft smärtstillande utskrivet i 30 års tid, får en ny läkare och receptet stryps direkt.
Detta exemplet handlar alltså om en dam i 55-års åldern, en helt vanlig mormor/farmor.

Det finns många, många fler exempel jag kan dra för dig men som inte är relevant för tråden.
Detta är tyvärr alldeles för vanligt inom sjukvården idag, och något som många människor, ur alla samhällsklasser, råkar ut för.
Jag läser om det flera gånger i veckan i dom olika forum jag är medlem i, forum för människor med diverse konstaterade sjukdomar, vissa t.o.m. dödliga.

Även om man inte har ett missbruk har kroppen ff ett beroende, lär dig skilja på dom två grejerna!
2021-10-13, 12:00
Medlem
Citat:
Spärrar man sin journal lär man definitivt inte få ut någon klassad medicin då det inte ses som något ”positivt” direkt i läkarnas ögon.
Snarare som något misstänkt, och att man har något att dölja.

Men så är det
2021-10-13, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
vet inte om hon knarkar för dealrna skriver inte ner . men det jag feta ovan säger en del om decibella
Ja, jävlar. Jag kopierar in det

Det ända jag hittar är att hon en period köper sin medicin svart, men (tyvärr) är det inget ovanligt att folk tvingas göra det. Det vet jag har hänt även den ”normalaste” Svensson.
Sen handlar det om preparat hon får utskrivet, och det är ju inga mängder det handlar om?

Märkligt synsätt. Kanske "jazztobak" inte är så farligt heller, inkörsporten för många, inte alla, men många.
2021-10-13, 12:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Hittar inget inlägg av Stefan med FUP:en.
Skulle bara någon vara snäll och länka den.

inlägg 1871.

Jag är teknikanalfabet, i princip.

Kommissarie More annars....
2021-10-13, 12:05
Avslutad
Citat:
Det du pratar om här gäller LARO, dvs ”Läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende”.
Vad har det att göra med vanlig medicin?

Aldrig hört talas om att man använder detta system vid annat än just LARO?
Och Lydia hade väl inte några smärtstillande tabletter utskrivna?
Hon svarar ju t.o.m. ”nej” på läkarens fråga om hon har problem med smärta?
I Stockholm är det regelbundna årskontroller, inklusive övervakat urinprov, vid adhd/add mottagningar
Du verkar inte så påläst trots allt. Gällande LARO, så är det inte så vidare hjälpsamt, inte enligt de studier jag gått igenom.
2021-10-13, 12:12
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Precis så uppfattar jag fuppen också!

Sedan är det ingen ide att gå i clash med sådana där från någon antinarkotikaorganisation, de är bara ute för att stigmatisera!
Det verkar som att de nu inte bara ger sig på missbrukare, utan även psykofarma och psykvården! Sådana där sekter borde förbjudas, de förorsakar bara skada, både för enskilda och samhället!

Ja men tack, jag trodde det var jag som läste läkarnas utlåtande helt åt h-ete fel nämligen.

Men vilket jävla liv det blev här i tråden då..!!

Det jag efterfrågade var vad exakt hon knarkade för något bara..?
Dvs drar hon nycklar inne på toan, röker hon en gås framför tv:n på kvällarna etc..?

Vad jag kan läsa mig till i fup tar hon endast förskriven medicin och knappt det, hon nekar t.o.m. att få läkemedel utskrivet när hon blir tillfrågad.
Det hon vill behålla är sin sömnmedicin, Imovane, och det ser jag inget konstigt med.
Folk som inte har svåra sömnstörningar har ingen aning om vad det innebär, jag har själv inte sovit en hel natt på snart ett år, om inte mer.

Tillägger igen att jag försvarar varken henne eller hennes handlingar, MEN när så många skriver att hon knarkar och jag själv inte kan se att det nämns i fup:en blir jag lite förvirrad, det hade väl varit en rätt väsentlig grej att ha med kan man tycka.

Vad jag i övrigt anser om ”jazztobak” (exakt när jag läser det ordet så förstår jag vilken typ av människa du är, och du behöver inte citera mig mer 😂 ) är helt oväsentligt och offtopic för tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in