Citat:
Ursprungligen postat av
Vattenglassen
Om det är en sak jag lärt mig av mina år här (brukar hoppa konton ofta) är att du alltid har en klump idioter som absolut inte läser en enda rad i trådarna de postar i.
Men ja, på kontor, förutsatt att användarna inte är utvecklingsstörda AKA gamla så fungerar Linux perfekt, speciellt med en IT-avdelning som är kompetent. Problemet är att Linux fortfarande har barnsjukdomar. Mitt Linux Mint la av häromdagen. Anledningen? Antagligen för att hårddiskutrymmet tog slut. Trodde inte mina ögon.
Hur menar du med barnsjukdomar då både Facebook och Google kör linux i sina servermiljöer och de kräver väl en viss driftsäkerhet ändå?
edit : alltså ja visst. Datorer handlar om kunskapströsklar och att man måste lära sig saker. Jag tycker inte det är orimliga krav om man ska jobba som tjänsteman inom skattefinansierad förvaltning. Men där har ju teknikerna ett ansvar att förenkla och dokumentera och vara hjälpsamma och inte göra det svårt för slutanvändarna.
Samtidigt tycker jag att rekryteringarna inte borde ha gjorts av "Maggans son som är bra på data" på 90-talet när digitaliseringen började och Maggans son gick vidare för länge sen efter millenieskifte och 2008 och har bara lämnat skit efter sig.
Rekrytera från högskolan och inte gamers så ska ni se att de människor som ansvarat för stordatordriften i det här landet vet precis vad man talar om när man talar om att följa allmäna standarder och inte förlita sig på vad företag försöker sälja på en.
Inte ens IBM klarade sig undan den lien.