Citat:
Ursprungligen postat av
SittFint
Linux är inte speciellt mycket svårare för en vanlig användare. Den största faktorn är att folk redan har vana av Windows och slår bakut när det är något annat. De skulle inte tycka om Mac OS heller.
Mm ett bra exempel är ju när Sweklockers skulle testa Linux och spela lite.Vilket får mig att undra över att du kanske inte fullt ut vet vad du talar om. Dom killarna är inte helt okunniga heller och fixade det mesta nog för att man redan använt Linux innan. Jag fixar sånt men hade inte klarat av detta utan att googla och inte utan att lägga X antal timmar.
Du bör nog ta dig en funderare på hur ett enkelt använt OS beter sig.*
Det verkar inte alltid vara särskilt smidigt så jag ser ett sånt påstående lite som en halvlögn. Du ska veta att du gör inte Linux en favör om du håller på att hypa det. Det som händer är att folk blir besvikna... Det är jättelätt, krånglar aldrig och bara fungerar. Ok någon installera det för första gången. Det krånglar och då kommer man aldrig titta på det igen i stället för att det var vist inte så lätt trotts allt.
Windows kräver att man lär sig lite grunder och det är samma sak med alla OS. Har själv testat lite MAC helt nyligen och MAC kräver också att man faktiskt lär sig minst ett fackspråk.
Bara en sån sak som att man kallar något för "Skiva" var direkt något av en förvirring

Var tvungen att googla på det