2021-10-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har hon försvunnit från hemmet tidigare? Dvs, en kortare period?

Vi andra skribenter vet rätt lite om den försvunna kvinnans bakgrundshistoria men du verkar veta desto mer? Hur kommer det sig?

Jag har en fråga eller rättare sagt två.
Finns det missbruk av något slag i den försvunna kvinnans bagage?
Var hon möjligen benägen till suicid?
Allt det du frågar efter, eller insinuerar, i alla dina inlägg, kommer du få svar på när fupen offentliggörs. Fram till dess kanske du kan ta och lugna ner dig och försöka ha lite respekt ang en kvinna som tydligen varit hotad av sin make? Det ÄR vad vi vet i dagslöget. Samt att maken är häktad av skäl som endast polis och åklagare vet.
Citera
2021-10-12, 19:56
Medlem
Citat:
Har hon försvunnit från hemmet tidigare? Dvs, en kortare period?

Vi andra skribenter vet rätt lite om den försvunna kvinnans bakgrundshistoria men du verkar veta desto mer? Hur kommer det sig?

Finns det missbruk av något slag i den försvunna kvinnans bagage?
Var hon möjligen benägen till suicid?

Är det någon här i tråden som verkar intresserad av dina fantasier?
Kan du länka?
Citera
2021-10-12, 20:00
Medlem
Citat:
Du gillar inte andra människor speciellt mycket va? Din debatteknik känns rätt unken.

Den försvunna kvinnan kan hur fantastiskt det än låter för dig ha en ny pojkvän, kanske sitter hon och trycker hos honom? Hon ville ju skiljas från sin make, hon verkar trots allt byta partner lite då och då.

Hon kan dessutom ha flera kreditkort, kanske använder hon kontanter, kanske har hon två mobiltelefoner, möjligheten att hon åt P-piller för att ej bli gravid med en ny eventuell pojkvän bör inte förringas.

Nu är antagligen allt det här en överkurs i tänkande för en enkel människa som dig men du kan väl åtminstone försöka 😎

Trodde att denna tråd skulle bli mer än spännande men ack vad jag bedrog mig.
Många intressanta inlägg av personer som verkligen har kunskap och skriver på ett seriöst sätt.
Svar som ska föreställa svar men lutar mot egocentriska meningar som mest blir upprepning och
åter upprepning och till sist är endast trams !
Gräsklipparmannen säger sig vilja ha en dialog…….när har han någonsin fört en dialog ? Aldrig !
Han har redan sin åsikt klar och säger någon emot så är man allt ifrån insekt till manshatare ! Även
spydiga saker som att det han skriver är överkurs för en enkel människa……han måste själv känna
sig väldigt liten för överallt i hans inlägg ser vi behov av att hävda sig ! Mindervärdeskomplex??
Han har förstört hela tråden, tagit bort all spänning och jag funderar vad han egentligen vill med sitt deltagande ?
Gör en paus eftersom tråden är så krackelerad. Hoppas att ni slutar svara och bekräfta honom….om
inte så slutar han aldrig.
Tack alla ni som är seriösa, vill spekulera, vill föra en vettig dialog och har massor med idéer !
Håller koll och återkommer för att se hur det förhåller sig.
Citera
2021-10-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agrippinady
Många intressanta inlägg av personer som verkligen har kunskap och skriver på ett seriöst sätt.
Svar som ska föreställa svar men lutar mot egocentriska meningar som mest blir upprepning och
Gräsklipparmannen säger sig vilja ha en dialog…….när har han någonsin fört en dialog ? Aldrig !
Han har redan sin åsikt klar och säger någon emot så är man allt ifrån insekt till manshatare ! Även
spydiga saker som att det han skriver är överkurs för en enkel människa……han måste själv känna
sig väldigt liten för överallt i hans inlägg ser vi behov av att hävda sig ! Mindervärdeskomplex??
Han har förstört hela tråden, tagit bort all spänning och jag funderar vad han egentligen vill med sitt deltagande ?
Gör en paus eftersom tråden är så krackelerad. Hoppas att ni slutar svara och bekräfta honom….om
Tack alla ni som är seriösa, vill spekulera, vill föra en vettig dialog och har massor med idéer !
Tar också paus av samma skäl
Citera
2021-10-12, 20:52
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrippinady

Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Tar också paus av samma skäl
Här är en till! Låt han leka med sig själv. Hoppas att någon mod får upp ögonen.
Citera
2021-10-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Här är en till! Låt han leka med sig själv. Hoppas att någon mod får upp ögonen.
Så länge man håller sig inom ämnet är det helt ok att finnas kvar här. Och det gör Gräsklipparmannen. Sen hur vi själva bemöter en skribent är ju upp till oss själva. Att Beata är borta är fakta. Att hon försvann när hon och maken är borta från bilen har barnet vittnat om. Fakta. Att hon haft en del skyddade uppogifter är fakta. Och dessa talar för sig själv. Jag tror hon är död. Men hur och var hon finns... det är frågan.
Senast redigerad av Picasso2 2021-10-12 kl. 21:02.
Citera
2021-10-12, 21:25
Medlem
Lite bakgrundshistorik kan fort ändra bilden av den försvunna kvinnan. Finns tyvärr många som ger en annan bild av henne. Tror man får vänta till utredningen är klar eller om hon hittas. Ingen i paret är Guds bästa barn.
Citera
2021-10-12, 21:31
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lite bakgrundshistorik kan fort ändra bilden av den försvunna kvinnan. Finns tyvärr många som ger en annan bild av henne. Tror man får vänta till utredningen är klar eller om hon hittas. Ingen i paret är Guds bästa barn.

Vem är det? Och vad spelar det för roll? Det är hon som är försvunnen, inte han. Och knappast av sin egen vilja.
Citera
2021-10-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ingen är perfekt. Alla har fel, brister, kanske elakhet, arrogans. Det innebär inte att de förtjänar att bli dödade eller bortförda (till ett kanske värre öde).
Citera
2021-10-12, 21:47
Medlem
Citat:
Stackars liten, om du har problem med yttrandefrihet så låt då bli att läsa här i tråden.

Jag har fört fram hypotesen att den försvunna kvinnan har stuckit iväg med en ny kille och hennes användning av P-piller kan faktiskt peka på att hon träffade någon annan man än sin make som hon var rejält osams med men en sorglig typ som du är inte det minsta intresserad av att nysta i det. Grattis Sherlock, ska typer som du bestämma vad andra skribenter får spekulera i så kan tråden lika gärna stängas.

Det är ingen orimlig tanke att kvinnan kan ha iscensatt någon sorts flykt till Polen och att hon befinner sig där nu med en annan man. Men visst, jag kan självklart ha fel i mina misstankar men det lär visa sig med tiden.

Du vill helt uppenbart att den försvunna kvinnan hittas men du vill samtidigt inte överväga alternativa händelseförlopp. Är det normalt menar du?

Nu måste jag ta Lalle46 i försvar. Det är klart att man får tycka vad man vill, men utredarna måste ju börja med vad som är mest sannolikt. När kvinnor försvinner, blir mördade, är den vanligaste förövaren deras partner. Sen kan man såklart fundera över om det är marsmän som har rövat bort henne, hon har själv rymt med någon, eller vad som helst man tror. Men utgångspunkten måste komma från sannolikhetsgraden.
Citera
2021-10-12, 22:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge man håller sig inom ämnet är det helt ok att finnas kvar här. Och det gör Gräsklipparmannen. Sen hur vi själva bemöter en skribent är ju upp till oss själva. Att Beata är borta är fakta. Att hon försvann när hon och maken är borta från bilen har barnet vittnat om. Fakta. Att hon haft en del skyddade uppogifter är fakta. Och dessa talar för sig själv. Jag tror hon är död. Men hur och var hon finns... det är frågan.
Om hon fanns kvar i området där hon försvann bordet polisen hittat henne. Och om hon legat ute medan mannen körde hem barnet borde väl hundarna känt av det? Jag tror att någon mer är inblandad, antingen som "vakt" eller transportör.
Väskan är det också något lurt med. Om jag inte missminner mig, fanns där ingen leg. Hade det funnits? Vem skulle i det fallet ha användning för det? Eller trodde den som slängde den att leg var enda beviset på att det var Beatas väska? Hur troligt är det att mgm själv slängt väskan där? Har han anknytning till Ystad? Eller har en ev. medhjälpare det?
Citera
2021-10-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om hon fanns kvar i området där hon försvann bordet polisen hittat henne. Och om hon legat ute medan mannen körde hem barnet borde väl hundarna känt av det? Jag tror att någon mer är inblandad, antingen som "vakt" eller transportör.
Väskan är det också något lurt med. Om jag inte missminner mig, fanns där ingen leg. Hade det funnits? Vem skulle i det fallet ha användning för det? Eller trodde den som slängde den att leg var enda beviset på att det var Beatas väska? Hur troligt är det att mgm själv slängt väskan där? Har han anknytning till Ystad? Eller har en ev. medhjälpare det?

Om hon mördades i anslutning till promenaden där hon senast sågs är jag ganska säker på kroppen transporterades därifrån inom nån timme. Likhundar skulle då inte kunna markera.

Väskan är konstig ja. Både innehållet och platsen den hittades på. Själv tror jag att den är utplacerad av gm som ett villospår. Lämnat kvar allt spårbart för att få det att se ut som, nu lämnar jag Sverige och åker med färjan och startar ett nytt liv. Det är inte helt genomtänkt vilket får mig att tro att det var oplanerat.

Gissar att han känner till Ystad väl då det går färjor till Polen därifrån. En stressad gm med ett lik som måste dumpas åker ju till välbekanta områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in