Citat:

Ursprungligen postat av 
Vasectomater

Jag hatar inte heller själva medlemmarna, det är organisationen/ledningen jag är emot. Somliga medlemmar kan vara jävligt irriterande och högfärdiga, kommer ihåg min mamma när jag var liten och hon ny inom sällskapet. Shit så hon predikade, det var ganska jobbigt, för att inte nämna pinsamt. Hon har lugnat ner sig nu i alla fall och hon är fortfarande min mamma. Jag har på känn att ifall jag någonsin hade blivit döpt och sen utesluten att hon fortfarande skulle hålla kontakten med mig. I alla fall vill jag tro det. Jag är glad att vi kan prata fritt nu och vi hörs ofta trots att jag bor långt bort. 
Ledningen däremot är av ondo. Jag blir fortfarande förvånad av att vittnena inte ser det också. De går ju idag emot allt de blivit itutade, i alla fall de som vart med en längre tid. Noll ödmjukhet och allt är fokuserat på pengar och nya byggnader trots att det inte behövs alls. Styrande kretsen är vidriga små svin som förtjänar ett öde värre än döden, särskilt med tanke på alla barn som fått offra sina barndomar pga deras policyn angående övergrepp. Fruktansvärt, jag blir så förbannad att jag ser rött.

Förstår att du blir förbannad,  det är hemskt det du berättar, det borde komma ut mer i media.. Bra att du har kontakt med din mamma iallafall.  Berätta gärna mer om vad denna ledningen gör, om du vill. Skulle vara intressant att höra. 
De investerar väl i fastigheter skulle jag tro. Var det inte ett program om J.V i USA och vilken stor rörelse de har där och mkt pengar.  De tillber alltså mammon...
Ja, när man får höra hur vuxna som växt upp med J.V hur dåligt de mått som barn blir man förbannad. 
Jag hade en kompis vars mamma var med i J.V när hon var liten. Hon fick inte ha kalas som vi andra utan hade vårfest i stället. Hon blev lite utanför.