2021-10-12, 16:03
Medlem
Vi gör ett litet tankeexperiment, och byter ut ett enda ord, så kanske folk förstår vad Jehovas vittnen utsätts för:

Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Shit vad du är indoktrinerad.. Jag ska vara lite schysst med dig och berätta att jag fortfarande innerligt hatar judar som du. Fy fan vilka maktmissbrukande inskränkta och elitistiska as ni är.
Citera
2021-10-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Här är ett annat inslag.

Det handlar om en kvinna som döpte sig inom Jehovas Vittnen som 14 åring och blev utesluten efter 17 år. Hon ville nu bland annat ogiltigförklara dopet för att ställa Sällskapet Vakttornet mot väggen angående att utnyttja barn för värvning till sekten.

Citat:
"Minderåriga ska inte kunna döpas in i religiösa sekter. Det anser Rosie Carlmark från Gällstad som under 17 år var ett Jehovas vittne efter att som blott 14-åring bestämt sig för att döpas in i den sektliknande rörelsen. Ett beslut som Rosie idag känner att hon som 14-åring inte var mogen att ta."
https://sverigesradio.se/artikel/2777585

Sällskapet Vakttornet har dock en annorlunda åsikt och skriver uttryckligen att barn kan döpas i samfundet

Citat, JW.org:
"MYT: Man är inte mogen att bli döpt om man inte är vuxen.
FAKTA: Det som avgör om man är mogen är inte i första hand hur gammal man är, utan att man älskar Jehova och vill leva enligt hans normer. De bibliska personerna Josef, Samuel och Josia visade att de var mogna redan när de var unga. Och detsamma kan sägas om många ungdomar i dag.
Bibeln säger: ”Redan som barn kan man visa genom sina handlingar att man är ren och rättfärdig.” (Ordspråksboken 20:11)"

https://www.jw.org/sv/vad-bibeln-l%C...-inneb%C3%A4r/

Intressant och sorglig berättelse om Rosie.
Att påtvinga ett barn en tro så att de begår en handling som de sedan ångrar. Det är barnmisshandel och utnyttjande av barn för egna syften. Det borde inte få förekomma. Sen citerade du bibeln " Redan som barn.....att man är ren och rättfäfdig" Är det synen de har på barn, att de är rena? Vad hemskt det blir för ett barn som gör fel enligt J.V.
Många vuxna vittnar om hur de lidit som barn av sekten. De borde få skadestånd och upprättelse. Detta borde komma ut mer i media!
Citera
2021-10-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag hatar inte heller själva medlemmarna, det är organisationen/ledningen jag är emot. Somliga medlemmar kan vara jävligt irriterande och högfärdiga, kommer ihåg min mamma när jag var liten och hon ny inom sällskapet. Shit så hon predikade, det var ganska jobbigt, för att inte nämna pinsamt. Hon har lugnat ner sig nu i alla fall och hon är fortfarande min mamma. Jag har på känn att ifall jag någonsin hade blivit döpt och sen utesluten att hon fortfarande skulle hålla kontakten med mig. I alla fall vill jag tro det. Jag är glad att vi kan prata fritt nu och vi hörs ofta trots att jag bor långt bort.

Ledningen däremot är av ondo. Jag blir fortfarande förvånad av att vittnena inte ser det också. De går ju idag emot allt de blivit itutade, i alla fall de som vart med en längre tid. Noll ödmjukhet och allt är fokuserat på pengar och nya byggnader trots att det inte behövs alls. Styrande kretsen är vidriga små svin som förtjänar ett öde värre än döden, särskilt med tanke på alla barn som fått offra sina barndomar pga deras policyn angående övergrepp. Fruktansvärt, jag blir så förbannad att jag ser rött.

Förstår att du blir förbannad, det är hemskt det du berättar, det borde komma ut mer i media.. Bra att du har kontakt med din mamma iallafall. Berätta gärna mer om vad denna ledningen gör, om du vill. Skulle vara intressant att höra.
De investerar väl i fastigheter skulle jag tro. Var det inte ett program om J.V i USA och vilken stor rörelse de har där och mkt pengar. De tillber alltså mammon...
Ja, när man får höra hur vuxna som växt upp med J.V hur dåligt de mått som barn blir man förbannad.
Jag hade en kompis vars mamma var med i J.V när hon var liten. Hon fick inte ha kalas som vi andra utan hade vårfest i stället. Hon blev lite utanför.
Citera
2021-10-12, 16:33
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vi gör ett litet tankeexperiment, och byter ut ett enda ord, så kanske folk förstår vad Jehovas vittnen utsätts för:

Kul lek!

Byt nu ordet “judar” mot “världsliga” så får du ett hum om vad vi icke-JVn får utstå. Förföljelsen är stor.
Citera
2021-10-12, 16:46
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moln20
Förstår att du blir förbannad, det är hemskt det du berättar, det borde komma ut mer i media.. Bra att du har kontakt med din mamma iallafall. Berätta gärna mer om vad denna ledningen gör, om du vill. Skulle vara intressant att höra.
De investerar väl i fastigheter skulle jag tro. Var det inte ett program om J.V i USA och vilken stor rörelse de har där och mkt pengar. De tillber alltså mammon...
Ja, när man får höra hur vuxna som växt upp med J.V hur dåligt de mått som barn blir man förbannad.
Jag hade en kompis vars mamma var med i J.V när hon var liten. Hon fick inte ha kalas som vi andra utan hade vårfest i stället. Hon blev lite utanför.

Födelsedagar och julfirande förekommer inte överhuvudtaget.
Citera
2021-10-12, 16:52
Medlem
Citat:
Kul lek!

Byt nu ordet “judar” mot “världsliga” så får du ett hum om vad vi icke-JVn får utstå. Förföljelsen är stor.

Jag har aldrig sagt att jag hatar någon. Intressant att du inte reagerar på antisemitism.
Citera
2021-10-12, 17:06
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag hatar någon. Intressant att du inte reagerar på antisemitism.

Varför skulle jag reagera på nåt som inte är sant, du la ju bokstavligen “ord i mun” på nån annan.

Tillhör judar “världsliga”, enligt dig? Vad väntar alla dagens judar om de inte vänder om och blir döpta jehovas vittnen, enligt dig? Skulle du säga till en judisk person att dess ögon kommer snart bli uppätna av korpar? Och dennes kropp kommer ligga utspridd som gödsel och förruttna?

Och vilken respekt kan vittnen ha för judar om de nu står (stod) med sina JV-kärror precis vid ingången till deras minnesplats vid Auschwitz och försöker rekrytera? Hur smaklöst och respektlöst är inte det?

https://m.facebook.com/groups/138310...76495865923763
Senast redigerad av Vasectomater 2021-10-12 kl. 17:13.
Citera
2021-10-12, 17:29
Medlem
Citat:
Varför skulle jag reagera på nåt som inte är sant,

Fast det Greaser sade till mig var sant.
Citera
2021-10-12, 18:13
Medlem
Citat:
Efterbliven är du också.. Men behåll offerkoftan på, den klär er bättre än domarrocken.
Citera
2021-10-12, 18:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Varför skulle jag reagera på nåt som inte är sant, du la ju bokstavligen “ord i mun” på nån annan.

Tillhör judar “världsliga”, enligt dig? Vad väntar alla dagens judar om de inte vänder om och blir döpta jehovas vittnen, enligt dig? Skulle du säga till en judisk person att dess ögon kommer snart bli uppätna av korpar? Och dennes kropp kommer ligga utspridd som gödsel och förruttna?

Och vilken respekt kan vittnen ha för judar om de nu står (stod) med sina JV-kärror precis vid ingången till deras minnesplats vid Auschwitz och försöker rekrytera? Hur smaklöst och respektlöst är inte det?

https://m.facebook.com/groups/138310...76495865923763
Blev inte vittnena också mördade av nassarna?
Citera
2021-10-12, 19:21
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Blev inte vittnena också mördade av nassarna?

Jo, det var ett antal vittnen som omkom, trots att deras ledare Rutherford försökte fjäska för Hitler. De satt i koncentrationslägren sida vid sida med judar men även homosexuella som var lika förföljda.

Judar var relativt lätta att identifiera och det var svårt att förneka. Ens personliga tro var enklare att gömma och detta hade vart ett ypperligt tillfälle att utöva andlig krigsföring, inte för att jag försvarar mord av någon grupp öht. Jehovas vittnen påstår ju däremot att alla som inte är vittnen förtjänar att dö och kommer att dö en våldsam död och de ser fram emot den dag de får kliva runt bland alla liken och se vilka byggnader och strukturer som fortfarande är intakta som de kan ta i beslag.
Citera
2021-10-12, 20:09
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Jag hatar inte heller själva medlemmarna, det är organisationen/ledningen jag är emot. Somliga medlemmar kan vara jävligt irriterande och högfärdiga, kommer ihåg min mamma när jag var liten och hon ny inom sällskapet. Shit så hon predikade, det var ganska jobbigt, för att inte nämna pinsamt. Hon har lugnat ner sig nu i alla fall och hon är fortfarande min mamma. Jag har på känn att ifall jag någonsin hade blivit döpt och sen utesluten att hon fortfarande skulle hålla kontakten med mig. I alla fall vill jag tro det. Jag är glad att vi kan prata fritt nu och vi hörs ofta trots att jag bor långt bort.

Ledningen däremot är av ondo. Jag blir fortfarande förvånad av att vittnena inte ser det också. De går ju idag emot allt de blivit itutade, i alla fall de som vart med en längre tid. Noll ödmjukhet och allt är fokuserat på pengar och nya byggnader trots att det inte behövs alls. Styrande kretsen är vidriga små svin som förtjänar ett öde värre än döden, särskilt med tanke på alla barn som fått offra sina barndomar pga deras policyn angående övergrepp. Fruktansvärt, jag blir så förbannad att jag ser rött.

Jag håller med om den styrande kretsen. Och övergreppen skall vi bara inte tala om. Usch...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in