Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Har tidigare förklarat hur en eskort bil ska fungera och hur nära den ska ligga beroende på hotbild och hur och var man kör. Gummibandsprincipen där man har längre avstånd på motorväg så att inte båda fordonen slås ut vid olycka eller attentat samt vid lägre hastighet och i städer korsningar och rondeller krypa upp nära.
Normalt har man ett lågt, snabbt fordon som VIP bil och en tung stor bil som eskort. Nu fanns ingen riktig eskort därav har man säkert valt en SUV. Följebilen var en målad polisbil vad jag har förstått dvs vanliga poliser som saknar utbildning och erfarenhet i skyddsformationer men det är vad jag tror.
Jo. Har läst dina beskrivningar av detta förut. Du bedyrar att systemet som används är det bästa som kan åstadkommas. Det är möjligt det är riktigt generellt.
Men i det här fallet, när VIP bilen dammade på, troligen, i 160 +, så var det inte optimalt att ligga långt (oklart hur lång, men långt) efter.
Att följebilen skulle vara en målad ( vilket jag utlöser som att det är en blåvit polisbil med stora bokstäver på) har jag inte hört från nån annan.
Om du menar att den hade en färg så stämmer det däremot med andra iakttagelser.