Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-12, 08:29
Medlem
TortyrMickes avatar
https://imengine.public.nwt.infomake...737&height=491

Bild på "skogsområdet" i fråga.
Man ser radhusområdet till höger, men det finns också radhus uppe till vänster.
Bakom fotografen ligger ett industriområde och fortsätter man bakåt kommer man till centrum.
Till vänster ligger en gammal fotbollsplan, men det finns inga fotbollsmål längre. Planen används mest som brännbollsplan eller en plan där man tränar och leker med hundar. Polisens blåvita plastband sitter fast i det gröna stängslet som omgärdar brännbollsplanen.
Senast redigerad av TortyrMicke 2021-10-12 kl. 08:32.
Citera
2021-10-12, 08:33
Medlem
Kaminen6s avatar
Hoppas någon har sett när dessa otäcka individer har rört sig till eller från skogsdungen.
Har de följt efter henne och sen hoppat på henne just här?
Senast redigerad av Kaminen6 2021-10-12 kl. 08:37.
Citera
2021-10-12, 08:37
Medlem
TortyrMickes avatar
Google Streetview

https://www.google.se/maps/@58.71432...7i16384!8i8192

Tycker ni att det där är en skog?
Citera
2021-10-12, 08:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Google Streetview

https://www.google.se/maps/@58.71432...7i16384!8i8192

Tycker ni att det där är en skog?
Nej, o även om det är mörkt ser man tydligt om 4 killar står o lurpassar. Så nej, ingen skog alls.
Citera
2021-10-12, 08:44
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, o även om det är mörkt ser man tydligt om 4 killar står o lurpassar. Så nej, ingen skog alls.
Kommer du/ni ihåg dåren i Umeå för några år sedan. Nicklas, om jag minns rätt. Han spanade på sina offer från sitt jobb när de gick från Umeå Centrum över Tegsbron. Det finns en hel del industrilokaler i närheten där nattens överfall skedde, kan gärningsmännen ha haft span?

Det tror iofs inte jag.

Om de är fyra stycken "unga män" och mtp tiden (halv tolv en vardag) gissar jag på att det är män utan jobba. Krogarna hade inte öppet den här tiden, alltså inga män som varit ute och festat på byn. Det är inte fyra unga män som ska till skolan på morgonen, får man hoppas. Vilka typer av unga män umgås i grupp en vardagskväll och är ute och driver runt?

En polishund hade lätt spårat förövarna, jag tror de flydde till fots.
Citera
2021-10-12, 08:46
Medlem
Överfallsvåldtäkter ned flera förövare är nästan alltid falskanmälningar. Det behöver inte vara så i detta fallet.
Citera
2021-10-12, 08:54
Medlem
jugbandbluess avatar
vad är det som säger att vittnen saknas? radhusområde hit eller dit, historien förtäljer inte om någon hörde skrik eller dylikt

Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Vad är det för en jävla titel? Gruppvåldtagen heter det.
Hoppas dessa as går en långsam död till mötes.

TS är en porrskadad vänsterextremist, det kanske förklarar rubriken.
Citera
2021-10-12, 08:55
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Kommer du/ni ihåg dåren i Umeå för några år sedan. Nicklas, om jag minns rätt. Han spanade på sina offer från sitt jobb när de gick från Umeå Centrum över Tegsbron. Det finns en hel del industrilokaler i närheten där nattens överfall skedde, kan gärningsmännen ha haft span?

Det tror iofs inte jag.

Om de är fyra stycken "unga män" och mtp tiden (halv tolv en vardag) gissar jag på att det är män utan jobba. Krogarna hade inte öppet den här tiden, alltså inga män som varit ute och festat på byn. Det är inte fyra unga män som ska till skolan på morgonen, får man hoppas. Vilka typer av unga män umgås i grupp en vardagskväll och är ute och driver runt?

En polishund hade lätt spårat förövarna, jag tror de flydde till fots.

Off topic men vad gäller Hagamannen och hans tillvägagångssätt så är du helt fel ute. Han gjorde sina överfall när han var på väg hem från krogen.
I övrigt så lär det i detta fall vara en grupp yngre män från något av Mena-länderna.
Citera
2021-10-12, 08:58
Medlem
knoevrulls avatar
Platsen har vad man kallar en dunge och oavsett vad kvinnan tvingades göra där vid den tiden så är det naturligtvis inte hennes fel. I medeltida muslimska länder däremot är det alltid den våldtagna kvinnans "fel" såvida hon inte hade ett par manliga ledsagare.
Citera
2021-10-12, 09:00
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Överfallsvåldtäkter ned flera förövare är nästan alltid falskanmälningar. Det behöver inte vara så i detta fallet.
Offret blev tydligen rispad eller skadad med ett vasst föremål. Gjorde hon det själv då? Och om hon gjorde det själv så borde polisen hitta det vassa föremålet på henne eller i närheten med hennes fingeravtryck.

Nej, om hon blev skadad så var det här ingen falskanmälan.
Citera
2021-10-12, 09:04
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Off topic men vad gäller Hagamannen och hans tillvägagångssätt så är du helt fel ute. Han gjorde sina överfall när han var på väg hem från krogen.
I övrigt så lär det i detta fall vara en grupp yngre män från något av Mena-länderna.
Han jobbade i närheten av där överfallen skedde och vid några tillfällen hade han gått till sin arbetsplats och spanade.
Han bodde en bra bit bort från där överfallen skedde.
Citera
2021-10-12, 09:14
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Han jobbade i närheten av där överfallen skedde och vid några tillfällen hade han gått till sin arbetsplats och spanade.
Han bodde en bra bit bort från där överfallen skedde.

Han jobbade på Haga.. Överfall skedde på Haga, Ålidhem, Tegsbron, Ersboda och centrala stan. Man tror att han gått till arbetsplatsen efter ett överfall.
Hittar du nån källa på att han skulle suttit och spanat från bilmeken där han jobbade så skicka gärna en länk på pm så håller vi denna tråd ren från massa annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in