• 4
  • 5
2021-10-11, 20:46
Medlem
-benito-s avatar
Skulle ju onekligen spara in åtskilliga skattekronor.
Citera
2021-10-11, 22:38
Medlem
Håller med om iscensättningsteorin, men tror att händelsen iscensattes av Lars själv.

Poliserna dog i kraschen, men Lars försvann spårlöst. Antagligen satt han aldrig i bilen.
Citera
2021-10-12, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedouchebag
Min uppfattning är att Lars Vilks inte är död. Jag tror att Säpo väntade på en random trafikolycka med tjänstemän vars anhöriga de anser sig kunna lita på ska hålla tyst.

När sådan olycka hände gick de ut med att Lars Vilks var den som dog för att få bort honom från radarn och kunna minska beskyddet av honom.
Nu bor han och hans sambo på en mindre svårtillgänglig ö under nytt namn och hemlig adress. Han har tilldelats avancerade larm och vapenlicens.

Jag tror att Lars Vilks lever men att varken polis eller journalister vet eller inser detta? Jag tror aldrig vi kommer få veta säkert, åtminstone inte på väldigt länge. Vad tror ni?

Han är död. End of story. Att Säpo ska vönta på en random olycka låter sjukt galet o löjligt.
Citera
2021-10-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Jag kom att tänka på en sak som kanske är intressant i sammanhanget och det är den här filmen där Vilks är med i vad som beskrivs som en "simulerad bilkrasch" något dygn innan den verkliga kraschen sker.
Var såg du den filmen? Jag vill också se!
Citera
2021-10-12, 13:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att försvinna på det sättet är inte lätt. Man har så många kopplingar till släkt, vänner, myndigheter banker, internet, telefon och så vidare så det är praktiskt taget omöjligt om man inte är väldigt speciell och är beredd att offra allt. Dessutom skulle polisen aldrig gå med på det. I detta fall har vi dessutom minst två personer som skulle dött på kuppen. Jag tror inte Vilks skulle vilja offra människoliv för att kunna leva i fred.
Skulle han bo på någon isolerad ö så skulle han ändå behöva någon sorts beskydd, för risken finns alltid att någon kommer på var han är.

Han var beredd att offra andra människors liv, för att leva det liv han ändå levde på slutet. Överallt där han drog fram, så var han en säkerhetsrisk. Både för livvaktsdetaljen och för de som var i omgivningen. Nu var det många år sedan, men såg honom en gång inne i centrala Stockholm, gåendes med flera livvakter runt sig. Han log och vinkade till alla, som om han var en kunglighet på Eriksgata. Ingen låg profil, utan väldigt mycket "se på mig, här är jag, jag är någon".

Många konstnärer har en talang för skapandet och Vilks talang var att skapa kontroverser. Hans berömda rondellhund var han tvungen att skriva och berätta att det föreställde Mohammed som rondellhund, för annars hade absolut ingen vetat vad det var. Samma sak med hans drivvedskonst, bara ett påhitt för att få uppmärksamhet. Med rondellhunden gick han dock lite för långt, tror inte han hade räknat med det ståhejet.

Skulle dock inte förvåna mig om Vilks iscensatt sin död. Precis hans stil. Stort, dramatiskt och förstasidan i tidningarna. Inte skulle han nöja sig med att dö tyst och stilla i sömnen, eller av längre tids sjukdom om han iscensatte sin död. Men var skulle han ta vägen för att förbli osynlig? Folk är mer uppmärksamma än vad man tror och rätt som det är, är det någon som känner igenom honom och så är det kört.
Citera
2021-10-12, 17:32
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Var såg du den filmen? Jag vill också se!

Den finns på diverse nyhetssidor bland annat här:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ne...-e4/vi-AAPadMx
Citera
2021-11-14, 20:44
Medlem
Läser inlägg och skulle inte bli förvånad om en mörkläggning av detta slag är det som har hänt. Oavsett, så är det helt osannolikt att det var en olycka, nej helt omöjligt, 1:100000000000 att detta skulle kunna hända. Allt är iscensatt, men kanske för att ta bort Vilks från rampljuset. Om det är så, så önskar jag honom all lycka, då han gjorde något som var kanon. Förbjud Islam. Nej kriminalisera Islam.
Senast redigerad av RabalderX 2021-11-14 kl. 20:49.
Citera
2021-11-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hans berömda rondellhund var han tvungen att skriva och berätta att det föreställde Mohammed som rondellhund, för annars hade absolut ingen vetat vad det var.

Hans rondellhund var genialisk eftersom så få förstår konstverket och att deras reaktion på hund-muhammed är konstverket. Konstverket är alltså att sätta människors och framför kulturelitens förfasan över en blyertsteckning, i kontrast mot det hot mot yttrandefriheten och hot mot friheten som islam står för.

Vilks visste exakt vad han gjorde och att hans liv aldrig skulle bli normalt igen Andra hade redan retat upp muslimer med banala saker och fått betala för det. Jag är övertygad om att Vilks visste att detta skulle bli hans död.
Citera
2021-11-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedouchebag
Min uppfattning är att Lars Vilks inte är död. Jag tror att Säpo väntade på en random trafikolycka med tjänstemän vars anhöriga de anser sig kunna lita på ska hålla tyst.

När sådan olycka hände gick de ut med att Lars Vilks var den som dog för att få bort honom från radarn och kunna minska beskyddet av honom.
Nu bor han och hans sambo på en mindre svårtillgänglig ö under nytt namn och hemlig adress. Han har tilldelats avancerade larm och vapenlicens.

Jag tror att Lars Vilks lever men att varken polis eller journalister vet eller inser detta? Jag tror aldrig vi kommer få veta säkert, åtminstone inte på väldigt länge. Vad tror ni?

Han bor ihop med tupac och Michael Jackson!😂
Citera
2024-03-05, 19:48
Medlem
Friindivids avatar
Det finns en tråd med frågeställningen: Lars Vilks, olycka eller mord, också finns det den här, där det påstås att Vilks lever. Det ger tre möjligheter.

Mycket idioti cirkulerar i tyckandet om Vilks och läser man eller lyssnar till de intervjuer han gjorde, håller de som intervjuar en träsknivå, som är väldigt beklagansvärd nu när hans röst tystnat och hans minne verkar ha sopats under mattan. Vilks utnyttjades och var helt missförstådd av det etablissemang, som han utlämnades till och utdömdes av. Konstnären Vilks var trovärdig, när han sa att han var helt fri, i bemärkelsen helt obunden och oberoende. Han sa samtidigt att alla har ett pris. Vilks pris låg vida högre än gemene man, eftersom han hade integritet, men han hade trots allt ett pris. Och, om någon slutligen var villig att betala Vilks pris, så, ja, då tror även jag att han ännu kan vara vid liv. I så fall hade han något slags tillhörighet, någonstans. Vilks hade många kontakter, vida omkring. Om däremot ingen betalade Vilks pris, är den andra möjligheten mord. Olycka är bara en möjlig slutsats för den, som litar på berörda myndigheter och deras nedlagda utredning.
Citera
2025-10-05, 21:32
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Det finns en tråd med frågeställningen: Lars Vilks, olycka eller mord, också finns det den här, där det påstås att Vilks lever. Det ger tre möjligheter.

Mycket idioti cirkulerar i tyckandet om Vilks och läser man eller lyssnar till de intervjuer han gjorde, håller de som intervjuar en träsknivå, som är väldigt beklagansvärd nu när hans röst tystnat och hans minne verkar ha sopats under mattan. Vilks utnyttjades och var helt missförstådd av det etablissemang, som han utlämnades till och utdömdes av. Konstnären Vilks var trovärdig, när han sa att han var helt fri, i bemärkelsen helt obunden och oberoende. Han sa samtidigt att alla har ett pris. Vilks pris låg vida högre än gemene man, eftersom han hade integritet, men han hade trots allt ett pris. Och, om någon slutligen var villig att betala Vilks pris, så, ja, då tror även jag att han ännu kan vara vid liv. I så fall hade han något slags tillhörighet, någonstans. Vilks hade många kontakter, vida omkring. Om däremot ingen betalade Vilks pris, är den andra möjligheten mord. Olycka är bara en möjlig slutsats för den, som litar på berörda myndigheter och deras nedlagda utredning.

Fyra år har gått sedan händelsen i Markaryd. Är Vilks inte död? För fyra år sedan var han det inte. Rubriken till den här tråden borde vara: Lars Vilks förolyckades inte den 3/10-21 i Markaryd. Om Vilks lever idag, vet vi inte. Men vi vet, att om han är död idag, finns det inget direkt orsakssamband mellan hans död och vad som hände för fyra år sedan. Mitt inlägg var väl naivt och känslomässigt. Att Vilks "röst har tystnat och hans minne sopats under mattan" måste betraktas som eftersträvansvärt för ett tillvaro "post-mortem". Jag tror inte längre att han utnyttjades. Han var en del av etablissemanget, det var hans tillhörighet, hans kontaktnät, vilket talar emot att han var fri, obunden och oberoende. Det insåg han själv i bekännelsen, att alla har ett pris. Då naggas även hans integritet i kanten. Han hade ett pris och sålde sig. Alla klartänkande människor som har satt sig in i vad som hände för fyra år sedan, vet att det inte rörde sig om någon bilolycka, utan en välplanerad händelse.
Citera
2025-10-05, 21:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Han sitter just nu och skålar med Elvis, Hitler, Michael Jackson, Palme mfl... som alla ju egentligen lever.
Senast redigerad av Pinoputchin 2025-10-05 kl. 21:51.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in