• 1
  • 2
2021-10-10, 11:50
Min uppfattning är att Lars Vilks inte är död. Jag tror att Säpo väntade på en random trafikolycka med tjänstemän vars anhöriga de anser sig kunna lita på ska hålla tyst.

När sådan olycka hände gick de ut med att Lars Vilks var den som dog för att få bort honom från radarn och kunna minska beskyddet av honom.
Nu bor han och hans sambo på en mindre svårtillgänglig ö under nytt namn och hemlig adress. Han har tilldelats avancerade larm och vapenlicens.

Jag tror att Lars Vilks lever men att varken polis eller journalister vet eller inser detta? Jag tror aldrig vi kommer få veta säkert, åtminstone inte på väldigt länge. Vad tror ni?
Citera
2021-10-10, 11:54
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Håll öga på särbon i vidbrättad kanna.
Citera
2021-10-10, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Håll öga på särbon i vidbrättad kanna.
Vad menar du? Att journalister intervjuat henne uteslutet ingenting, eller att hon framöver kommer visa sig "ensam" på stan och fortsätta snyfthistorier i media tills intresset svalnat.
Citera
2021-10-10, 13:04
Dåligt är det av alla muslimer och islamister som med hull och hår sväljer fake säpo och myten om hans död. För att inte tala om journalister och poliser som inget eget tänkte.

Först när Expressen/Aftonbladets oberoende reportrar får se och filma hans döda kropp eller analysera dna så tror jag att han är död.
Tills dess lever han på danska Saltholm, på en ö i skärgården eller Åland. Han var en ensling, det var så han ville leva och det får han nu.
Citera
2021-10-10, 13:09
Medlem
Cannibalizations avatar
Har du något som styrker ditt påstående mer än dina egna teorier?
Citera
2021-10-10, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Har du något som styrker ditt påstående mer än dina egna teorier?
Nej det har jag inte men tänk sannolikhetstermer. Vad är mest troligt.. 75/25 66/33 50/50?

Samma kommer ske den dag ex. Breivik släpps ut. Fängelset håller honom inte längre om han anses ofarlig. Då händer samma.
Dom filmar honom "blodig" och avliden. "Oberoende" och välkända nyhetsankare/grävare tillåts rapportera, och sen flyttas han.
Citera
2021-10-10, 13:21
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedouchebag
Nej det har jag inte men tänk sannolikhetstermer. Vad är mest troligt.. 75/25 66/33 50/50?

Samma kommer ske den dag ex. Breivik släpps ut. Fängelset håller honom inte längre om han anses ofarlig. Då händer samma.
Dom filmar honom "blodig" och avliden. "Oberoende" och välkända nyhetsankare/grävare tillåts rapportera, och sen flyttas han.

Jag kom att tänka på en sak som kanske är intressant i sammanhanget och det är den här filmen där Vilks är med i vad som beskrivs som en "simulerad bilkrasch" något dygn innan den verkliga kraschen sker.
Citera
2021-10-10, 13:22
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Jag har själv träffat honom och pratat med honom, (långt innan rondelhunden). Oerhört excentrisk man.

Men tanken slog mig också. Kanske en "skendöd", så han och hans käresta får leva i lugn och ro tillsammans resten av sina dagar.

Just det var ju faktiskt ett problem när han levde, att han och hans partner inte fick bo tillsammans då säpo inte hade resurser till det.
Citera
2021-10-10, 13:28
Medlem
MoonInLeos avatar
Är enig med dig TS, var min och är min bestämda tanke sedan nyheten kom.
Citera
2021-10-10, 13:31
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Just det var ju faktiskt ett problem när han levde, att han och hans partner inte fick bo tillsammans då säpo inte hade resurser till det.
Resurser? Hade och hade. Det är en liten kostnad i det stora hela men kan man fixa det på annat sätt som gynnar alla, tom islamister så varför inte...

Om han lever så är det kanske inte mer än 10 personer som vet. Inte ens statsministern eller militären. Skulle såklart gå att lita på honom och generaler men varför berätta...
De skulle förmodligen inte vilja veta och den uppgiften har Säpo att bedöma.
Citera
2021-10-10, 13:33
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedouchebag
Dåligt är det av alla muslimer och islamister som med hull och hår sväljer fake säpo och myten om hans död. För att inte tala om journalister och poliser som inget eget tänkte.

Först när Expressen/Aftonbladets oberoende reportrar får se och filma hans döda kropp eller analysera dna så tror jag att han är död.
Tills dess lever han på danska Saltholm, på en ö i skärgården eller Åland. Han var en ensling, det var så han ville leva och det får han nu.
Exakt. Alla nöjda. Wilks är nöjd, poliserna går vidare till annat än skydda en B-konstnär. Skattekistan behöver inte gå till detta trams. Till och med mussarna är nöjda lol.
Citera
2021-10-10, 14:12
Medlem
Bara jag som tycker att det hade varit coolt om han fortfarande levde? Hoppas de skickar ut agenter som smyger omkring och letar efter en oigenkännbar Lars Vilks under ett annat namn!
Föreställ er att han sitter på en såndär liten ö med några träd och en liten röd stuga på. Ingen känner till den ön och om någon skulle få syn på den skulle ingen bry sig. Ingen anar att i den lilla stugan sitter Lars Vilks, som alla trodde hade blivit dödad i en olycka eller av muslimer, och han har en massa förklädnads prylar som masker, stora mörka solglasögon, peruker och sådant! Han kanske till och med har en radio som han sitter och lyssnar av morsemeddelanden med! Hade kunnat bli en bra film tycker jag!
Skämt åsido, jag tror att han är död.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in