Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Varför får jag inte halsa en kvarting brännvin och köra bil efteråt? Det borde väl vara min rättighet att göra det? Varför ska min frihet inskränkas bara för att du vill känna dig trygg?
Klart du FÅR men du får ju ta konsekvenserna om det händer något, fängelse eller död.
En bil syns. En bil kan du medvetet köra ihjäl nån eller dig själv med. En bil är något du helt kontrollerar. Du pratar om ett lagbrott. Såvitt jag vet finns det ingen lag på att man måste vaccinera sig mot covid.
Därmed är det ju en rätt meningslös jämförelse. Hur ska man veta vem som smittade vem? Hur ska vi bestraffa dessa vårdslösa ovaccinerade? Finns det något sätt att se att Alma, 23 (ovaccinerad) smittade Bodil, 86 (vaccinerad) med covid-19 så den sistnämnde dog?
Alma ska ju in fängelse för mord, vårdslöshet i samhället, dråp eller dyl.
Ett virus kan du inte kontrollera, se, alltid veta att du har. Vaccinerade smittar, förstår du? De smittar. Så även om man vaccinerar sig smittar man och kan bli sjuk.
Så att vara ovaccinerade är enligt dig som att köra rattfull.
Tycker du det ska vara vaccinkrav på alla vaccin vi har i Sverige? Du svarade inte på några av mina jämförelser för du kan inte. Innerst inne vet du att du bara är en betald liten kommunist som propagerat och varit livrädd för covid sen start.