Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Du tycker alltså att det är bra att vi massvaccinerar med ett verkningslöst vaccin mot en variant som dominerar därför att vi inte har något annat vaccin?

Det är inte verkningslöst. Det är tragiskt att du inte förstår att det inte är verkningslöst och det är verkligen tragiskt att ni är så många och högljudda.
Citat:
Eventuella bieffekter av viruset är inte relevant i kontexten, jag undrar varför du tycker att det är bra att vi massvaccinerar mot alfavarianten trots att den inte dominerar.
För att hinna skaffa så många B-celler som möjligt innan jag blir utsatt för en alltför kraftig ladd viruspartiklar ja.
Citat:
Har du någon uppgift på förhållandet alfa vs delta?
Deltavarianten producerar 1000 gånger så många viruspartiklar vilket gör den farligare per definition eftersom viruspartiklarna i sig kan orsaka cellskador. Ni som är rädda för vaccinen är rädda för en liten del av en liten mängd av viruspartiklarna och struntar i risken av att både få en kvalitativ och kvantitativ större mängd viruspartiklar i kroppen på en mycket kortare tidsperiod. Om det verkar smart så vet jag inte vad jag ska säga annat än att jag känner en nigeriansk prins som behöver hjälp att få ut pengar ur Nigeria.