2021-10-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Så var det förr och så är det till viss del fortfarande, för att majoriteten av dem inte förstått Krypto och framtiden än. Men det betyder inte att rika människor inte investerar i BTC.

Jag har ca tio år kvar till pension. Min pensionsplan bygger helt på BTC.

Morgan Stanley är en bank. BTC kommer att göra banker överflödiga. Ditt exempel är lika skrattretande som allt annat nonsens du skrivit.

Förr? Rätt färsk fakta alltihopa.

Jag hoppas för din skull att det inte blir ett rejält magplask.

Min poäng var att rika inte investerar en stor del av sin portfölj i Krypto. Du har däremot en 100 % portfölj som bygger på Krypto. Jag hade aldrig gjort något liknande om jag var i din sits. Helt livsfarligt.

Warren Buffett har sagt att regel nummer 1 när det kommer till att investera är att inte förlora pengar.

Nej, det är inte skrattretande. Det är ju fakta.

Rika entreprenörer och investerare har inte en särskilt stor del av sin portfölj i krypto, så är det bara.

Jag förstår inte hur du motiverar ditt beslut, förhoppningsvis vet du något alla inte vet.

OK, så de rika och alla institutioner som investerar bråksummor (de flesta), är de korkade eller du?

Jag tror ju inte du har mer kunskap om finans och att investera än en miljardär som Mark Cuban. Han håller betydligt mer i aktier än krypto, vilket han gör helt rätt i.

Jag tror att det är folk med små portföljer som anser att de inte har så mycket att förlora som kör mest krypto, det är min tanke.

Har man låt oss säga 50 miljoner så har man något att förlora dock.

Ja, dina personangrepp visar hur på känslig du är för kritik. Ja, det är bara nonsens, de rika håller ju med mig, räcker med att se på deras handlingar.

Digitala valutor kommer slå igenom, men det är inte bitcoin som kommer dominera, snarare olika statsvalutor.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-12 kl. 01:30.
Citera
2021-10-12, 01:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Förr? Rätt färsk fakta alltihopa.

Jag hoppas för din skull att det inte blir ett rejält magplask.

Min poäng var att rika inte investerar en stor del av sin portfölj i Krypto. Du har däremot en 100 % portfölj som bygger på Krypto. Jag hade aldrig gjort något liknande om jag var i din sits. Helt livsfarligt.

Warren Buffett har sagt att regel nummer 1 när det kommer till att investera är att inte förlora pengar.

Nej, det är inte skrattretande. Det är ju fakta.

Rika entreprenörer och investerare har inte en särskilt stor del av sin portfölj i krypto, så är det bara.

Jag förstår inte hur du motiverar ditt beslut, förhoppningsvis vet du något alla inte vet.

OK, så de rika och alla institutioner som investerar bråksummor (de flesta), är de korkade eller du?

Jag tror ju inte du har mer kunskap om finans och att investera än en miljardär som Mark Cuban. Han håller betydligt mer i aktier än krypto, vilket han gör helt rätt i.

Jag tror att det är folk med små portföljer som anser att de inte har så mycket att förlora som kör mest krypto, det är min tanke.

Har inget intresse av fortsatt debatt om saker som för mig är självklara. Jag tänker inte mäta portfölj med dig. Har du inte förstått krypto nu så kommer du förmodligen aldrig att göra det.

#HaveFunStayingPoor
Citera
2021-10-12, 01:53
Medlem
Citat:
Har inget intresse av fortsatt debatt om saker som för mig är självklara. Jag tänker inte mäta portfölj med dig. Har du inte förstått krypto nu så kommer du förmodligen aldrig att göra det.

#HaveFunStayingPoor

Det som kommer dominera är olika digitala valutor som är reglerade av staten, där ett visst värde garanteras.

Nämn en rik, känd och eminent person som är hyfsat välrenommerad (typ som Mark Cuban) som har hela sin pensionsportfölj i krypto? Tvivlar på att du ens kan nämna 1 person.

Det ska inte vara någon kryptoguru eller D kändis.

Mark Cuban har typ inte ens 1 % i sin portfölj, detsamma gäller en massa andra.

Kevin O'Leary allokerar 3 % av sin portfölj mot krypto.

Warren Buffett och Bill Gates är inte heller alltför optimistiska. Men givetvis kan du mer än dem eller hur?

Ansvarsfulla investeringar är det enda rätta.

Min magkänsla säger att din portfölj är mellan 5-10 miljoner (privat sparande), har jag fel eller rätt?

Alla som snackar så mycket om krypto har tyvärr aldrig publika portföljer som man kan följa.

Min kompis snackade om krypto för 10 år sedan, det innebär inte att han idag är miljardär.

Jag tror du attackerar mig för att du vet att jag har en solid poäng. Men vill du gambla med ditt pensionskapital så får du göra det. Men vad gör du om allting börjar dala ner rejält? Vad ska du leva på?
Citera
2021-10-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Du kan ta dig tid att gå igenom min historik här på FB för att anförskaffa dig en uppfattning om storleken på min portfolio.

Ditt påstående om att de rika inte investerar tyder på en extrem okunskap då det är just så det ligger till;

https://www.forbes.com/sites/lawrencewintermeyer/2021/08/12/institutional-money-is-pouring-into-the-crypto-market-and-its-only-going-to-grow/?sh=5b5868451459

https://decrypt.co/47061/public-companies-biggest-bitcoin-portfolios

https://www.nasdaq.com/articles/billionaire-investor-bill-miller%3A-bitcoin-less-risky-at-%2443000-than-%24300-2021-10-11

Facit har funnit där hela tiden, även långt före bitcoins inception. The Nixon shock redan 1971 banade vägen för ett nödvändigt alternativ till fiatvalutor och 2009, med anledning av bostadsbubblan i USA och världen kring så var det glasklart att vi nu med bitcoin hade ett bättre chans till en rättvisare och mer hållbar fördelning. Problemet har varit att folk är extremt dåliga på att tänka självständigt. En decentralisering av den finansiella marknaden har även vart den sista nöten att knäcka för fullständig frihet, tyvärr något som väldigt få verkligen har något intresse av. Nu kommer man dock tvingas till det, vare sig man vill, eller klarar av det.

På din fråga vart Bitcoin kommer toppa ut och sluta gå upp, så kan jag svara att bitcoin kommer att gå till den nivå där fiat-pengarna är slut...

Inflationen, trycket från sedelpressen och en löneutveckling som inte följer skenande kostnader äter för varje dag upp värdet på fiatvalutorna. Nu är det även märkbart för gemene svensk. Det finns bara en väg för fiat att gå, och det är ner i värde över tid. Bitcoin med sin totala supply på 21 miljoner (där 20% redan är förlorade/tappats bort) så finns det inte ens i nuläget tillräckligt för att täcka efterfrågan, därav kommer marknaden över tid att fortsätta pressa priset uppåt. Då har vi även en stundande supply shock som fortfarande inte riktigt sjunkit in hos den större massa av investerare. Bitcoin suger upp såväl guldmarknad som övriga hedgemarknader världen över, för att inte tala om traditionell finans som håller på att helt tappa greppet pga decentralized finance.

Det får räcka så. Sic erat sciptum.

Det gäller ju att läsa rätt också annars blir man lurad.

För att förtydliga mig: De flesta rika hajar som är kunniga allokerar bara några få % mot krypto.

Tittar du på stora finansiella institutioner så allokerar de endast en bråkdel mot krypto jämfört med hur mycket pengar de drar in. De går inte ALL IN som flera gör i tråden där de har 100 % av sitt pensionskapital i krypto.

Att hypa upp något som något enormt när de allokerar så pass liten % mot krypto är rätt komiskt. Speciellt när man tänker på att de flesta som är mellan 30-50 idag inte ens har 10 miljoner, 1 % av det är ju 100 000kr om man ska replikera/spegla vad de rika gör .

Vissa verkar tro att bara för att flera får upp ögonen för krypto så innebär det grönt ljus att investera precis allt i det.

Det är ju inte direkt så de rika finanshajarna gör (såsom Mark Cuban, Kevin O'leary etc.) De investerar en väldigt blygsam del i krypto.

Om du inte kan visa bevis på din portfölj eller den är publik, så är det svårt att tro på något.

Jag har en kompis som började snacka om krypto för 10 år sedan, det innebär inte att han idag är miljardär.

Så du tror att decentraliserade kryptovalutor kommer att ersätta fiatvalutor helt och hållet? Det kommer de inte, med största sannolikhet. Staten älskar kontroll och de vill inte förlora kontrollen, det kan dock komma accepterade, digitala valutor som staten kontrollerar.

Men det är väldigt naivt att tro att de decentraliserade kryptovalutor (låt oss ta Bitcoin) kommer helt ersätta de nationella valutorna. Det kommer inte hända, staten vill ha kontroll.

Tror du exempelvis Kina vill släppa kontrollen och inte kunna kontrollera sin egen valuta?

Ja, Bitcoin kan fortsätta att gå upp det innebär inte att det är en bra investering.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-12 kl. 02:13.
Citera
2021-10-12, 02:12
Avslutad
Citat:
Det som kommer dominera är olika digitala valutor som är reglerade av staten, där ett visst värde garanteras.

Nämn en rik, känd och eminent person som är hyfsat välrenommerad (typ som Mark Cuban) som har hela sin pensionsportfölj i krypto? Tvivlar på att du ens kan nämna 1 person.

Det ska inte vara någon kryptoguru eller D kändis.

Mark Cuban har typ inte ens 1 % i sin portfölj, detsamma gäller en massa andra.

Kevin O'Leary allokerar 3 % av sin portfölj mot krypto.

Warren Buffett och Bill Gates är inte heller alltför optimistiska. Men givetvis kan du mer än dem eller hur?

Ansvarsfulla investeringar är det enda rätta.

Min magkänsla säger att din portfölj är mellan 5-10 miljoner (privat sparande), har jag fel eller rätt?

Alla som snackar så mycket om krypto har tyvärr aldrig publika portföljer som man kan följa.

Min kompis snackade om krypto för 10 år sedan, det innebär inte att han idag är miljardär.

Jag tror du attackerar mig för att du vet att jag har en solid poäng. Men vill du gambla med ditt pensionskapital så får du göra det. Men vad gör du om allting börjar dala ner rejält? Vad ska du leva på?

Lycka till med det.

https://twitter.com/DeItaone/status/1445054387160862721

#HaveFunStayingPoor
Citera
2021-10-12, 02:15
Medlem
Citat:
Lycka till med det.

https://twitter.com/DeItaone/status/1445054387160862721

#HaveFunStayingPoor

Återigen, om du verkligen hade 50-100 miljoner eller liknande summor så tror jag du hade varit mer försiktig med krypto och investerat i sådant som har visat sig funka historiskt: Aktier och fastigheter.

Oj, vad orolig jag blir....

Detta är slutet....

Blir så sjukt orolig nu alltså...

Du tror verkligen du har mindre risk med din portfölj än en portfölj som består av fastigheter, aktier och lite räntor? Jadu... tycker synd om dig helt ärligt.

Helt verklighetsfrånvänt.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-12 kl. 02:27.
Citera
2021-10-12, 02:42
Medlem
Citat:

''Morgan Stanley is limiting bitcoin investments to as much as 2.5% of their total net worth''

Jag tycker det säger en del.

Det spelar ingen roll, även den är bara 2.5% av sina total tillgångar, efter max 4 år blir den nästan 90% av deras total tillgångar, och sedan är de total krypto investerare
Citera
2021-10-12, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Det spelar ingen roll, även den är bara 2.5% av sina total tillgångar, efter max 4 år blir den nästan 90% av deras total tillgångar, och sedan är de total krypto investerare

Du pratar som om du kan se in i framtiden. Kör en prediction på bitcoin så får vi se hur rätt du har?
Citera
2021-10-12, 03:21
Medlem
Citat:
Du pratar som om du kan se in i framtiden. Kör en prediction på bitcoin så får vi se hur rätt du har?

Historiskt prestanda betyder inte framtidens, men framtiden kan gå också mycket bättre än förväntat, så de flesta prediction model använder historiskt prestanda och antar det ska hålla

Men när du tittar på marknaden, det är betydligt bättre än 4 år sedan: Mer institution intresserad av investrera, ETF kommer, och även flera land kommer att använda bitcoin som legal tender
Citera
2021-10-12, 07:18
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
S2F har varit en bra modell och jag tror att den kommer hålla.

Lika lite kan du se in i framtiden. Du har ju rätt i att ”superrika” bara investerar ett par procent i btc just nu. Hur många procent investerade de för tre år sedan? Fem år sedan? Trenden är tydlig, det ökar. Sen kan trenden såklart brytas men jag ser inget som tyder på det nu. Gör du?

Om du har förslag på investeringar som kommer ge bättre avkastning får du gärna tipsa oss. Dels för att vara schysst men även för att vi längre fram kan jämföra vem som klarat sig bäst.
Citera
2021-10-12, 09:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja, de rika investerar ju i varje all inte i Bitcoin, det kan jag lova dig.

Kan du lova det verkligen, eller var detta mer ett önske-påstående?

Elon Musk, Michael Saylor, Raoul Pal, Paul Tudor Jones, Winkelwoss bröderna, Ray Dalio, Mark Zuckerberg är några exempel. Sedan kan du ta var och varannan kändis som tydlig proklamerat i sociala medier hur dom satsat i Bitcoin.

Vad tror du det är för människor och institutioner som investerar i Grayscale Bitcoin Trust, en av de absolut störta innehavarna av Bitcoin?

The Ultra-Rich Are Turning to Crypto After Driving the SPAC Boom

Gör om gör rätt.
Senast redigerad av Leaston 2021-10-12 kl. 09:38.
Citera
2021-10-12, 11:51
Medlem
Citat:

Så du tror att decentraliserade kryptovalutor kommer att ersätta fiatvalutor helt och hållet? Det kommer de inte, med största sannolikhet. Staten älskar kontroll och de vill inte förlora kontrollen, det kan dock komma accepterade, digitala valutor som staten kontrollerar.

Men det är väldigt naivt att tro att de decentraliserade kryptovalutor (låt oss ta Bitcoin) kommer helt ersätta de nationella valutorna. Det kommer inte hända, staten vill ha kontroll.

Tror du exempelvis Kina vill släppa kontrollen och inte kunna kontrollera sin egen valuta?

Ja, Bitcoin kan fortsätta att gå upp det innebär inte att det är en bra investering.

Vilken fiat-valuta skulle du själv vilja köpa idag och hålla i 10 år från idag istället för Bitcoin?

Skulle du hellre ha ryska rubel i 10 år än att äga Bitcoin? Venezuelanska Bolivar? Mexikanska pesos? Svenska kronor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in