Citat:
Ursprungligen postat av
VerklighetenJa
Knepigt ..utveckla gärna ... om man tittar på den andra bilden
syns 4 spår vilka hör till vilka hjul ?? om man får sladd och bilen kränger i färdriktningen är det vänster bak som lättar Är det inte det däcket som ger mest svarta spår pga minst friktion pga lägre last på det hjulet --- tänker jag fel ????
Vill minnas jag hört att personvagn som reser med endast föraren sliter höger bak fortare.
Kan det vara från vänster 1 +3 framhjulen 3 +4 bakhjulen ?? lite mörkare bak pga av krängning + bromsning ??? Jag Kan ha helt fel ..
Jag har fyllt i lite riktningar på däckspåren här:
https://imgur.com/a/a5HvwYJ
En observation som jag samtidigt gjorde är att det ser ut som att däckspåren faktiskt går i raka linjer som byter riktning, vid olika punkter.
Närmare bestämt nästan direkt efter att dom kraftiga spåren uppstår och sedan i samband med att hjul lämnar asfalten och får kontakt med den igen.
För en tekniker på plats så borde det dock vara trivialt att mäta avståndet mellan spåren för att åtminstone avgöra om avståndet motsvarar hjulavstånd på bredden eller längden.
Den skenbara bristen på åttor eller cirklar både vid olycksplatsen eller tidigare på sträckan gör att det är väldigt svårt att föreställa sig att bilen skulle ha gjort någon form av helomvändning.
Exakt hur den var vriden och varför den rörde sig som den gjorde blir jag just nu inte klok på.