2021-10-11, 21:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jo, men på lördagen hade han samtalet med RB, telefonförhöret med polisen, SvD på hembesök på en intervju samt intervjuer med flera andra tidningar, såvitt jag förstår. Mellan varven läste han säkert tidningen eller tidningarna noga och såg på TV-inslag om händelsen. Sen skulle han hinna packa. Men han lämnade sitt nummer och trodde väl att de skulle höra av sig med mer ingående frågor?
Ja visst är det märkligt att polisen inte brydde sig om att ta kontakt med SE, trots att de fick hans telefonnummer till Idre och var så angelägna att få hans exakta utstämplingstid. SE ringde själv upp polisen måndagen den 10 mars när han var tillbaka från Idre och meddelade att han även haft stålbågade glasögon för det hade ett vittne vid mordplatsen berättat.
Citera
2021-10-11, 21:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja visst är det märkligt att polisen inte brydde sig om att ta kontakt med SE, trots att de fick hans telefonnummer till Idre och var så angelägna att få hans exakta utstämplingstid. SE ringde själv upp polisen måndagen den 10 mars när han var tillbaka från Idre och meddelade att han även haft stålbågade glasögon för det hade ett vittne vid mordplatsen berättat.

Vad är källan till att han själv ringde upp polisen 10 mars?

När har SE sagt att polisen ville han skulle ge dom tiden?

Inget konstigt med att SE 1 mars uppger rock och keps, och 10 mars rock, keps, handledsväska och glasögon. Det är ett naturligt förtydligande i ett mer ingående förhör. Kan rent av vara polisen som frågar vad han hade för signalement mer än rock och keps.

Är SE den enda som uppger fler uppgifter i ett längre andraförhör? Nej, det är genomgående bland alla vittnen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-11 kl. 21:22.
Citera
2021-10-11, 21:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Inget konstigt med att SE 1 mars uppger rock och keps, och 10 mars rock, keps, handledsväska och glasögon. Det är ett naturligt förtydligande i ett mer ingående förhör. Kan rent av vara polisen som frågar vad han hade för signalement mer än rock och keps.

Är SE den enda som uppger fler uppgifter i ett längre andraförhör? Nej, det är genomgående bland alla vittnen.
Vilka mer än SE uppger sig ha blivit utpekade eller beskrivna av ett vittne vid mordplatsen, jag drar ramsan igen "mörk rock, keps, stålbågade glasögon och handlovsäska". Den där Bengt Palmers? Eller det kanske var Palm han hette, den som du/ni brukar dra fram.
Citera
2021-10-11, 21:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vilka mer än SE uppger sig ha blivit utpekade eller beskrivna av ett vittne vid mordplatsen, jag drar ramsan igen "mörk rock, keps, stålbågade glasögon och handlovsäska". Den där Bengt Palmers? Eller det kanske var Palm han hette, den som du/ni brukar dra fram.

Ja det kanske är intressant men det är en helt annan fråga.

Är SE den enda som uppger fler uppgifter i ett längre andraförhör? Nej, det är genomgående
Citera
2021-10-11, 21:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja det kanske är intressant men det är en helt annan fråga.

Är SE den enda som uppger fler uppgifter i ett längre andraförhör? Nej, det är genomgående
Självklart var det SE som ringde upp. Polisen hade fått numret till Idre, varför skulle de vänta tills han var tillbaka? Så angelägna verkar de i varje fall inte ha varit angående utstämplingstiden. Är det någon förresten som har använt sig av SE:s utstämplingstid för att få fram tidpunkten för mordet? Hans utstämplingstid var nog bara intressant för honom själv. Det kan ju vara så enkelt som att han bara var orolig för sitt flexsaldo, han kanske låg på minus? Ungefär som när han ljög om att han inte varit ut under kvällen.

Angående "När har SE sagt att polisen ville han skulle ge dom tiden?"
Läs själv förhöret med RB och tolka det sedan hur du vill, mer hjälp av mig får du inte.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-11 kl. 21:52.
Citera
2021-10-11, 21:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Självklart var det SE som ringde upp. Polisen hade fått numret till Idre, varför skulle de vänta tills han var tillbaka? Så angelägna verkar de i varje fall inte ha varit angående utstämplingstiden. Är det någon förresten som har använt sig av SE:s utstämplingstid för att få fram tidpunkten för mordet? Hans utstämplingstid var nog bara intressant för honom själv. Det kan ju vara så enkelt som att han bara var orolig för sitt flexsaldo, han kanske låg på minus?

Angående "När har SE sagt att polisen ville han skulle ge dom tiden?"
Läs själv förhöret med RB och tolka det sedan hur du vill, mer hjälp av mig får du inte.

Ja, SE säger att polis och tidningar vill ha tiden. Men om svenska är ditt modersmål så förstår du att detta inte innebär att polisen bett SE om tiden.

Varför skulle polisen vänta tills han kom tillbaka när han gett dom numret till Idre frågar du. Oavsett om det var polisen eller SE så hade polisen uppenbarligen väntat... "Uppföljning av tips" står det högst upp i förhöret 10 mars. Antydan till att det är polisen som ringer honom.

Du har väl ingen aning om någon använt hans utstämplingstid för att fastslå mordtiden. Och när de väl fick tiden hade det alltså gått 9 dygn, tiden hade klarnat i media och hos polis då.

Det finns alltid alternativ till fria fantasier.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-11 kl. 21:59.
Citera
2021-10-11, 22:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja, SE säger att polis och tidningar vill ha tiden. Men om svenska är ditt modersmål så förstår du att detta inte innebär att polisen bett SE om tiden.

Varför skulle polisen vänta tills han kom tillbaka när han gett dom numret till Idre frågar du. Oavsett om det var polisen eller SE så hade polisen uppenbarligen väntat... "Uppföljning av tips" står det högst upp i förhöret 10 mars. Antydan till att det är polisen som ringer honom.

Du har väl ingen aning om någon använt hans utstämplingstid för att fastslå mordtiden. Och när de väl fick tiden hade det alltså gått 9 dygn, tiden hade klarnat i media och hos polis då.
"Men om svenska är ditt modersmål så förstår du att detta inte innebär att polisen bett SE om tiden.
Skrev jag verkligen bett? Får be så mycket om ursäkt i så fall, ordtrollare där

Nej jag har ingen aning men Du kan väl ta reda på om någon har refererat till hans utstämplingstid för att fastställa tidpunkten för mordet? Jag emotser med spänning resultatet av din utredning.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-11 kl. 22:05.
Citera
2021-10-11, 22:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"Men om svenska är ditt modersmål så förstår du att detta inte innebär att polisen bett SE om tiden.
Skrev jag verkligen bett? Får be så mycket om ursäkt i så fall, ordtrollare där

Nej jag har ingen aning men Du kan väl ta reda på om någon har refererat till hans utstämplingstid för att fastställa tidpunkten för mordet? Jag emotser med spänning resultatet av din utredning.

Ok. SE har aldrig sagt att polisen uttryckligen frågat honom personligen om tiden. Han säger att polisen vill ha tiden. Ett vittne som ringer in och säger han såg en misstänkt person på Centralen, tror du att det vittnet ringer för att polisen personligen vill ha uppgiften från just det vittnet?

Istället för att tramsa dig kan du ju svara på det jag skriver.

Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-11 kl. 22:13.
Citera
2021-10-11, 22:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
OK, det är så efterkonstruktionen låter.
Det var bråttom att berätta om förväxlingen? Varför då?
För att SE kände sig hotad, träffad och jagad?

En keps på presskonferensen? Som tydligen satt på en mörkhårig peson i 30-40 års åldern, enligt HH?
//
SE hade ju varit med där på mordplatsen, och när han kom hem på natten lyssnade han (som framgår av förhöret 860425) på Ekot kl. 01:10. Där berättade man nu att mördaren hade haft en lång mörk rock. SE, som själv hade haft en lång mörk rock på sig, trodde att han kunde ha tagits för mördaren av något vittne (SE hade rört sig precis som mördaren, och sprungit från den liggande kroppen och in i gränden). Klart som fan att SE blev orolig för att bli misstänkt för mordet. Kanske började han redan här under natten fundera på att kontakta polisen.

Sedan på presskonferensen kl. 12:00 så börjar Hans Holmér snacka om att mördaren hade haft keps också, precis som SE hade haft, så då var det väl kanske inte så konstigt att SE kl. 12:20 ringde till polisen (se länk nedan) och förklarade att det nog hade blivit en förväxling här. Den som polisen i stället borde fokusera på, menade SE, var en yngre man i mörkblå täckjacka (som också hade nämnts i TV under natten).
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SE-spaningsuppslag-860301.pdf
Senast redigerad av Draifos 2021-10-11 kl. 22:16.
Citera
2021-10-11, 22:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ok. SE har aldrig sagt att polisen uttryckligen frågat honom personligen om tiden. Han säger att polisen vill ha tiden.
Just det, jag gick bakåt några inlägg och hittade inte ordet "bett" i mina inlägg. Jag kommer ihåg att du trollat om det tidigare och försökte undvika använda det ordet den här gången men tänkte att det kanske slank med ändå.
Citera
2021-10-11, 22:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SE hade ju varit med där på mordplatsen, och när han kom hem på natten lyssnade han (som framgår av förhöret 860425) på Ekot kl. 01:10. Där berättade man nu att mördaren hade haft en lång mörk rock. SE, som själv hade haft en lång mörk rock på sig, trodde att han kunde ha tagits för mördaren av något vittne (SE hade rört sig precis som mördaren, och sprungit från den liggande kroppen och in i gränden). Klart som fan att SE blev orolig för att bli misstänkt för mordet. Kanske började han redan här under natten fundera på att kontakta polisen.

Sedan på presskonferensen kl. 12:00 så börjar Hans Holmér snacka om att mördaren hade haft keps också, precis som SE hade haft, så då var det väl kanske inte så konstigt att SE kl. 12:20 ringde till polisen (se länk nedan) och menade att det nog hade blivit en förväxling här. Den som polisen i stället borde fokusera på, menade väl SE, var den yngre mannen i mörkblå täckjacka som också hade nämnts i TV under natten.
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SE-spaningsuppslag-860301.pdf

Polisen hade inte nämnt nån yngre person. Visst, du kanske gissar att SE tänkte personen på nyheterna som yngre än han själv, men du menar det inte så. Du säger "yngre" för att manipulera oss tro att yngre ska passa in på 20 årsåldern.
Citera
2021-10-11, 22:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Just det, jag gick bakåt några inlägg och hittade inte ordet "bett" i mina inlägg. Jag kommer ihåg att du trollat om det tidigare och försökte undvika använda det ordet den här gången men tänkte att det kanske slank med ändå.

Jag har aldrig uttryckt att du sagt ordet "bett".

Här är det du ska kommentera:

Och nu även:
SE har aldrig sagt att polisen uttryckligen frågat honom personligen om tiden. Han säger att polisen vill ha tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in