Citat:
Ja det ska komma från mig och vad du i övrigt anser om det ena eller andra är oväsentligt.
Nåväl:
Jag tror det började inför Lillehammer OS med utbredd systematisk bloddoping inom den norska organisationen. Senare har man börjat tänja på gränser med TUI för läkemedel och astmamediciner som vi har sett. Man har motiverat det med ”normalnivåer”. Johaugs doping med anabola tror jag det är färre som känner till. Någon topp inom organisationen + johaug och läkare. Även där mot motiveringen att man måste få normalisera hennes muskelmassa. Hon var ju dokumenterat svagare än andra åkare och hade problem med detta. Men jag anar att de inblandade är rätt skrupelfria och egentligen skiter i vilket. Nu senast såg vi en norsk idrottstopp inblandad i systematisk doping. Det finns en rutten kultur.
Det finns andra skribenter som redogjort för teorier om den norska dopingen utifrån mycket större kunskap och i större detalj. En viss gubbe som hållit på och styrt detta med astmadopingen i Norge, vad hette han nu igen...
Dessa inlägg kan du hitta i tråden. Jag har ingen sådan kunskap. Men jag har dokumenterat hög IQ och har följt sport länge. Jag har en utmärkt förmåga till logisk slutledningsförmåga vilken jag även arbetar med dagligen yrkesmässigt. Jag ser igenom sån här skit enkelt och kan med säkerhet säga att johaugs egen förklaring till dopingen är lögn. Ja det blir att klappa sig själv på axeln men du skriver ju själv att du anser att det bara är vad jag tror osv, även fast jag presenterar logik för dig ang. Historien som bottnar i fakta. Fundera lite på det resonemanget jag har fört istället. Det visar att man får välja mellan att se johaug som en medvetet dopad åkare eller sig själv som en sådan som skulle ha trott på Baghdad Bob.
Det finns andra skribenter som redogjort för teorier om den norska dopingen utifrån mycket större kunskap och i större detalj. En viss gubbe som hållit på och styrt detta med astmadopingen i Norge, vad hette han nu igen...
Dessa inlägg kan du hitta i tråden. Jag har ingen sådan kunskap. Men jag har dokumenterat hög IQ och har följt sport länge. Jag har en utmärkt förmåga till logisk slutledningsförmåga vilken jag även arbetar med dagligen yrkesmässigt. Jag ser igenom sån här skit enkelt och kan med säkerhet säga att johaugs egen förklaring till dopingen är lögn. Ja det blir att klappa sig själv på axeln men du skriver ju själv att du anser att det bara är vad jag tror osv, även fast jag presenterar logik för dig ang. Historien som bottnar i fakta. Fundera lite på det resonemanget jag har fört istället. Det visar att man får välja mellan att se johaug som en medvetet dopad åkare eller sig själv som en sådan som skulle ha trott på Baghdad Bob.
Okej, jag tror inte på någon medveten organiserad dopning med anabola steroider i Norge. Däremot är det ju helt klart att de valt att ligga på gränsen, och ibland trampat över, avseende det som har varit möjligt med astmamedicinering.
Jag tycker, som jag skrivit tidigare, att förklaringen som lämnas från läkaren och Johaug är för usel för att vara professionellt fabricerad. Det talar för två möjligheter: 1. Den är sann eller 2. Det är bara läkaren och Johaug som varit inblandade i en avgränsad mikrodopning som bara handlat om henne.
Att FIS ograverat väljer att acceptera Johaugs förklaring kan bara tolkas som att de upplever att ett misstroende skulle uppfattas som ett bevis på att sporten är ohederlig. De antar att det i sin tur skulle kasta misstänksamhetens ljus på många fler, framför allt framgångsrika norska, åkare och väljer därför den enkla vägen ut. De överklagar, men endast avseende strafflängden.
Jag kan väl lägga till att om förklaringen var fabricerad tror Bendiksen kallt räknade med att instanserna skulle acceptera vilken som helst historia som bara satt ihop tidsmässigt och framför allt när han anspelade på att han var pressad och stressad.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-20 kl. 18:49.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-20 kl. 18:49.