2021-10-11, 15:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Som det var när de kom överens när Esb sålde det alltså.

Typ, enda skillnaden blir ju att i det första läget så skulle E*björn ha varit en kär och välkommen gäst, som det nu har utvecklats blir han ju mera något som katten släpat in.

Mycket dumt har man ju läst men det där avtalet slår nog fan rekordet.
2021-10-11, 15:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Förlikningen kan stadfästas genom dom, 17 kap 6 § RB (rättegångsbalken). En stadfäst förlikning får rättskraft, vilket innebär att den aktuella tvisten inte kan tas upp till prövning på nytt, utan tvisten är slutligt avgjord.

Tack för förklaringen.
Det innebär då att Ebba fått en dom i tingsrätten, hon har då vunnit i domstol.
Finns såtillvida en dom om ”bättre rätt till fastighet” som inte kan överklagas.

Om han inte vänt i dörren vid möte innan stämningen hade han inte ens behövt betala för psykologutredningen av Barry eller den extra värdering och knappt ombudskostnader.
För ett halvår sedan kunde utgången blivit att Esbjörn fått 200.000:- extra.
Om han bara förlikats vid MUF och inte behövt betala ännu mera ombudskostnader.
2021-10-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokofinn
Full respekt till köparen som trots sin politiska roll med offentlighet och påtryckningar har valt att nyttja den grundlagsskyddade rätt till rättslig prövning av tvisten som tillkommer var och en, även politiker och andra offentliga personer. För detta riskerar köparen sannolikt att lida politiskt, vilket enligt min uppfattning är otillfredsställande rent principiellt. Svensk media har tyvärr inte den professionalism man önskar och den politiska agendan är pinsamt uppenbar. Lobbyister däremot får man liksom ta för vad de är. Dock är en del av dessa pinsamt dåliga.

Sista stycket är ren rappakalja såtillvida du inte glömde att Ebba Busch kommer gå till historien som den partiledare som styrd av hämdbegär erkänt sig skyldig till grovt förtal vilket hon påstår hon inte begått. Sånt är lätt förbisedda pettitesser när avsikten är att partiledaren ska lismas med bra betyg trots sin brottsliga gärning.
Senast redigerad av 90510 2021-10-11 kl. 16:00.
2021-10-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
"Det är ju det som målet har handlat om från början och hans inställning i den delen. Han har ju av olika själ en känslomässig bundenhet till den här fastigheten."

Fantastiskt vilka sekt-konspirationer och annat trams man kunde få ut av en historia om en åldrad man som var ledsen över att ha blivit pressad och manipulerad att sälja något som han hade en känslomässig bundenhet till.

Det är ta mig tusan helt galet vad människor i grupp kan förleda sig till att tro. Se och lär inför framtiden mina vänner, så slipper ni göra något lika dumt och aningslöst.

Det är skrämmande hur vidrigt hjärtlös sektmänniskor kan bete sig.
Personligen ser jag fram mot valrörelsen, det ska bli väldigt kul att prata skydd för åldringar med kd i deras valstugor.
2021-10-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Typ, enda skillnaden blir ju att i det första läget så skulle E*björn ha varit en kär och välkommen gäst, som det nu har utvecklats blir han ju mera något som katten släpat in.

Mycket dumt har man ju läst men det där avtalet slår nog fan rekordet.
Fast det verkar som att Katrin styrt upp det lite,
Efter att avtalet stadfästs, vilket båda verkar ha verifierat att de vill, så betalar Ebba resten till hestra. Hestra verkar ha det påskrivna köpebrevet ligga redan och skickar det då till Ebba samråtidigt som medlen till Esbjörn skickas till honom.

Det verkar omöjliggöra mer krångel från honom.

Att de sedan har en hemlig del om hans begränsade dispositionsrätt tolkar jag som en gest för att han ska kunna säga att han kan gå dit ibland. Under okänd tid.
2021-10-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är skrämmande hur vidrigt hjärtlös sektmänniskor kan bete sig.
Personligen ser jag fram mot valrörelsen, det ska bli väldigt kul att prata skydd för åldringar med kd i deras valstugor.
Instämmer. Bra tänkt.
Vi går man ur huse och låter dom få fullt sjå med att försöka förvara det oförvarbara.
2021-10-11, 16:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Att man kallar SD för nazister är ju inget nytt under solen, Ebba Busch sa det ju själv, en spade är en spade!
Man har i alla tider kletat kommunism och folkmord på vänsterpartiet.
Fattar inte hur alla SD incels blivit så jäkla lättkränkta!
Ebba Busch ingår för övrigt i den blåbruna röran!
Men hon är ändå den större hen i rummet när hen o Kristersson står bredvid varandra, det är alltid något. Kanske kan Ebba Busch få låna Kristerssons leksakshus och bo i när Esbjörn frotterar i huset om sommaren!

Vänsterpartiet var ett kommunistparti, så att de blir sammankopplade med just kommunism och dess härjningar är inte märkligt.

SD har aldrig varit ett nazistparti, även om vissa företrädare kommer därifrån. Stor skillnad. Att vilja kleta nazism på SD är ett hån mot alla nazisternas offer.

Kristersson fixade väl en lägenhet som han inte hade rätt till. Bor han i hus nu?
2021-10-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Instämmer. Bra tänkt.
Vi går man ur huse och låter dom få fullt sjå med att försöka förvara det oförvarbara.

Hoppas han tar med sig Binninge, Majken, Mats och en kasse bira och chips när han nyttjar dispositionsrätten
Senast redigerad av 90510 2021-10-11 kl. 16:09.
2021-10-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Varför drar du fram ludd ur din navel och visar upp för oss?
Du har fel, men låtsas som att du vet något.
Det är ju så som denna tråd hamnade så skevt från början i konspirationsteorier och inkorrekta förutsägelser, bland annat av dig.
Är det då inte bättre att du lugnar dig lite innan du bara fyller på med nytt nys som åter igen får tråden skev? Och där du återigen får plocka upp tvålen för att du feltolkat verklighet och därför prognos.
Inte nog med att du har kraftiga läs och förståelseproblem så yttrar du dig så jävla dumt att du bör titta dig omkring, ligger det inte nån klocka som ramlat ner nära dig?

Vad svarar du på egentligen? Du bara svamlar idiotiska saker hela tiden….du kan ju försöka vara saklig och säga vad jag skulle ha fel i tex? Eller du kanske tror att hus och fastighet är samma sak juridiskt?
2021-10-11, 16:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast det verkar som att Katrin styrt upp det lite,
Efter att avtalet stadfästs, vilket båda verkar ha verifierat att de vill, så betalar Ebba resten till hestra. Hestra verkar ha det påskrivna köpebrevet ligga redan och skickar det då till Ebba samråtidigt som medlen till Esbjörn skickas till honom.

Det verkar omöjliggöra mer krångel från honom.

Att de sedan har en hemlig del om hans begränsade dispositionsrätt tolkar jag som en gest för att han ska kunna säga att han kan gå dit ibland. Under okänd tid.

Det var inte avtalet i den delen jag avsåg med mitt inlägg utan den paragraf som ger E*björn viss tillgång till fastigheten vid vissa tillfällen, hur djävla dumt som helst i och med att Ebba var redan inne på det när affären gjordes upp, då hade han varit en kär och välkommen gäst som kunnat få se vad som hänt med hans förfallna ruckel, nu tvingar han sig in som objuden plåga och får förhoppningsvis ett bemötande därefter.
2021-10-11, 16:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Lär bli grävskopan som kommer. Eller får hon ringa brandkåren och se om de vill ha ett övningsobjekt att bränna ner.
Kan inte tro det finns någonting i kåken som är värt att behålla. Billigare att bygga nytt

Du får inte bygga nytt inom strandskyddsområdet, hela tomten är strandskyddad.
Du måste restaurera huset till ursprungligt skick, inga inglasade trädäck osv.
Du har nämligen köpt ett hus som är klassat som skyddsvärt och bevarande skyddat.
Du får inte ens riva om det inte fastställs vara i så dåligt skick att det är farligt att beträda.
Du kan inte göra det billigare, det kommer kosta dig 4mille att få hela fastigheten i skick.
2021-10-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Sista stycket är ren rappakalja såtillvida du inte glömde att Ebba Busch kommer gå till historien som den partiledare som styrd av hämdbegär erkänt sig skyldig till grovt förtal vilket hon påstår hon inte begått. Sånt är lätt förbisedda pettitesser när partiledaren ske ges bra betyg trots sin brottsliga gärning.

Mitt sista stycket, och som avser civilmålet (som tråden rör), anser jag alltjämt korrekt.

Dock kan man tillägga, och då samtidigt gå utanför ämnet för just denna tråd, att Ebbas hanterade förtalsmålet dåligt från början till slut. Redan att skriva i saken på Facebook var oseriöst. Hon erkände väl förvisso sedan inte brottet pga. hämndbegär. Men möjligtvis begick hon förtalsbrottet pga. hämndbegär (och sannolikt okunskap). Hon gjorde rätt i att erkänna. Förklaringarna sedan var inte bra.
Senast redigerad av Sokofinn 2021-10-11 kl. 16:13. Anledning: Justering

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in