2021-10-11, 13:38
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Din misstanke kom på skam precis som det mesta som du skrev i tråden.

Nu skall Esbjörn sitta på Ebbas farstu och dricka kaffe och gå runt i hennes trädgård och lukta på blommorna.
Det tycker jag inte man kan säga. Eller menar du att det i avtalet står att Esbjörn ni är extramorfar åt Ebba? Varifrån har du fått uppgiften att Esbjörn kommer att kunna sitta på Ebbas veranda?

För övrigt vill jag tacka alla mina Meningsfränder i detta. Vi lät iallafall inte Ebbas troll tala oemotsagda.

Jag vill oxå påpeka att detta inte är över för Ebbas del. Hon kommer fortfarande att få leva med denna soppa resten av sitt liv och hennes handlande kommer fortfarande att leda partiet ut ur riksdagdagen och göra henne arbetslös och svartlistad.
2021-10-11, 13:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ni är fan i mej otroliga, nu försvarar ni ett förtal, att Ebba är er Gud förstår jag och att hon är ert runkobjekt likaså, men att försvara en brottslig handling där borde gränsen gå även för livets ord anhängare.
Han har som sagt suttit i fängelse.

Runkobjekt? Du är inte klok, sök hjälp.
2021-10-11, 13:41
Bannlyst
Jag kan inte sluta skratta.

Esbjörn har dispositionsrätt av huset.

Allt som somliga i tråden var helt säkra på att Esbjörns följder av tvisten skulle bli uteblir:

- Han slipper Ebbas juridiska kostnader.

- Han slipper negativa konsekvenser av fördröjningen.

- Han slipper skadestånd.

...och inte minst
- Esbjörn slipper jobbet med röj och renovering, men han har laglig rätt att nyttja huset.

Kan inte låta bli att undra varför Ebba pudlar och böjer nacken så kolossalt. Vad är hon så infernaliskt rädd för skulle komma fram vid rättegången? Är det hennes sent vaknade samvete som plågar henne?
2021-10-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ha ha ha ni juridiska experter är så jävla avundsjuka - Binninge var med på tfn under hela 4 timmar när det begav sig - ni från juridiktråden borde buga er för honom när ni möts i rättssalar framöver. Ju mer ni nu ska försöka ringakta honom med usla kommentarer om hur värdelös han är ju mer växer han - kallas kontraproduktivitet varsågod(@)

Enligt artikeln i Expressen sa ESB att: "Vi var fyra personer. En var med på telefon."

Så det bör väl ha varit ESB, hans "nya advokat", EB och hennes advokat? verkar inte som Binnige var med?
2021-10-11, 13:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Allt som somliga i tråden var helt säkra på att Esbjörns följder av tvisten skulle bli uteblir:

...och inte minst
- Esbjörn slipper jobbet med röj och renovering, men han har laglig rätt att nyttja huset.

Kan inte låta bli att undra varför Ebba pudlar och böjer nacken så kolossalt. Vad är hon så infernaliskt rädd för skulle komma fram vid rättegången? Är det hennes sent vaknade samvete som plågar henne?
Håller med, hon skulle tagit detta till rättegång och klämt åt honom mer.
Hade jag varit i hennes skor, hade jag stampat ned gubben i gruset.
Tvivlar dock på att han får tillgång till huset.
2021-10-11, 13:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, bra selektivt återberättande. Du glömde berätta att nazisten som hoppade på Hansson initierade det hela med ett knytnävesslag i Hanssons ansikte och att nazisten blev dömd till fängelse.

Du menar att Hansson blev provocerad och att detta ursäktade hans brottsliga gärning? Är det så som din text ska uppfattas?

Ebba Busch blev ju helt uppenbart provocerad när det bildades en Facebook-grupp där det f.d juridiska ombudet ingick och som hotade Ebba med skandalisering ifall hon inte lydde deras vilja.

Men säg, är det inte märkligt att i ena fallet ursäktar du en brottslig handling med att vederbörande blev provocerad, men inte i det andra fallet. Svara mig ärligt, detta har väl helt och hållet med vilken partibok som varit aktuell.
2021-10-11, 13:46
Medlem
Jaha ni upprörs gör att kallas Blå_bruna men är det egentligen bättre än att kalla andra sidan "grön,/röd röra"
Fast ni jär vem av er rödtar egentligen på KD?
Ungefär som storstadsungdomar "tjejer" röstar på Miljöpartiet.
Har inte träffat nån under 50 år som röstar på KD .
2021-10-11, 13:47
Medlem
Citat:

...och inte minst

det som stod i avtalet var: ”en viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastigheten”, inte riktigt samma sak som att "han laglig rätt att nyttja huset"
2021-10-11, 13:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Jaha ni upprörs gör att kallas Blå_bruna men är det egentligen bättre än att kalla andra sidan "grön,/röd röra"
Fast ni jär vem av er rödtar egentligen på KD?
Ungefär som storstadsungdomar "tjejer" röstar på Miljöpartiet.
Har inte träffat nån under 50 år som röstar på KD .
Ovanligt att folk inom kommunistkretsar, röstar på KD antar jag.
2021-10-11, 13:49
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det tycker jag inte man kan säga. Eller menar du att det i avtalet står att Esbjörn ni är extramorfar åt Ebba? Varifrån har du fått uppgiften att Esbjörn kommer att kunna sitta på Ebbas veranda?

För övrigt vill jag tacka alla mina Meningsfränder i detta. Vi lät iallafall inte Ebbas troll tala oemotsagda.

Jag vill oxå påpeka att detta inte är över för Ebbas del. Hon kommer fortfarande att få leva med denna soppa resten av sitt liv och hennes handlande kommer fortfarande att leda partiet ut ur riksdagdagen och göra henne arbetslös och svartlistad.

Du ska ha all heder för att du stått upp för den lilla mannen mot dessa fanatiska Ebbaskribenter, har läst mkt av dina inlägg och håller med dej i det mesta.

Jag tror inte Ebba kommer att sitta kvar länge, hon har en längre plan än så, därav att hon mot allt bättre vetande fortsatt denna strid om denna fantastiska strandtomt.
Hon går till näringslivet och kommer att renovera detta till ett lyxhus, där hon lever lycklig resten av sina dagar (helt utan samvete).
2021-10-11, 13:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:

...och inte minst

Nej, han har viss dispositionsrätt på fastigheten. Vad det mer specifikt kommer innebära är något annat, men jag tvivlar på att han får en egen nyckel till huset och kan komma och gå som han vill. Ebbas säkerhetsdetalj kommer definitivt att förhindra ett sådant scenario om inte Ebba har vett nog att göra det.
2021-10-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ni är fan i mej otroliga, nu försvarar ni ett förtal, att Ebba är er Gud förstår jag och att hon är ert runkobjekt likaså, men att försvara en brottslig handling där borde gränsen gå även för livets ord anhängare.
Jag försvarar rätten att få säga sanningen. Särskilt när det handlar om en dom som enligt grundlagen är en offentlig handling. Du borde hyfsa till ditt språk så skulle man ta dig på större allvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in