2021-10-11, 12:56
Medlem
Ja nu andas väll KD ut men fattar inte vad inebär att gamligen ,Esbjörn har nytjanderätt till huset/tomten?
Fattar inte varför "Heligs Ebba" för länge sen dragit sig ur affären?
Måste väl finas mängder av likvärdiga tomter i granskapet?
Undrar vad alla frikyrkliga KD s basväljare tycker om detta.
Tja dom är kanse numera så få?
Fattar faktiskt inte vilka som fortfarande stödjer KD. Miljöpartiet har väll dom unga stostadstjejerna men vilka stödjer KD?
2021-10-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nej JB och Majken drog ned sig i det illaluktande träsket.
Ebba gjorde allt enligt lagboken.
Ebba var exemplarisk.

Nej , jag röstar inte på Ebba men skule kunna tänka mig att göra det.
(inga andra partiledare är ens hälften så bra, förutom Jimmie)

Jo, verkligen, grovt förtal är ju textboksbeteende, haha.
2021-10-11, 12:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Jobbigt med framgångsrika kvinnor eller😂
Dom har nu förlikats och hon får äntligen sitt hus. Alla nöjda
Jag är missnöjd, hade velat se en rättegång.
2021-10-11, 12:58
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon fullföljer sitt löfte om att affären ska gå schysst till. Det är hedervärt. Hoppas bara att Esbjörn även får bo kvar på Odalgården och få hjälp med sin hygien även i fortsättningen. Undrar om Majkgård ska hjälpa honom med detta även när han nyttjar sin dispossionsrätt i Ebba Busch hus?

Tippar att upplägget blev:
Esbjörn får tidsbegränsad dispositionsrätt till tomten 4:77 där det finns en mindre byggnad som ev rustas, medan 7:1 helt blir hennes som nu ska totalrenoveras. Då slipper ESb också hotet från Majkgård och vänner gällande framtida logi, men problemen med generalfullmakten kvarstår än, samt vad dom nu mjölkar Esb på för sina "juridiska" tjänster samt som "ombud".

Bara fas-1 av soppan är avklarad-Marielund, gubbens 2 brf:er hägrar nog fortfarande för hans "vänner". Bör vara runt 3 mille före skatt på dessa 2 tillsammans, plus sen försäljningen av Marielund på 3,9mkr inkl handpenningen, lågt räknat sitter då gubben på runt 3,5mkr efter skatt som kommer att vara en supermagnet för alla åldrings-rånare, speciellt nu när Esbjörn är rikskändis.

Räkna med att nya "aktörer" kommer in i denna såpa...
Gissar att den manglade cyklisten blir den första i kön...följt av några garage-uthyrare...
Och Matz kommer att få tugga naglarna i sin förhoppning om ett stort arv...
Senast redigerad av vittne-x 2021-10-11 kl. 13:08.
2021-10-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Instämmer till fullo. Går utanför allt förstånd att man ändå sitter kvar som partiledare, förtalsdomen till trots.

Dessutom gick väl inte allt rätt till med husaffären. Har för mig att en vän till EB anlitades som mäklare och värderingsman - varpå huset undervärderades rejält.

Ska se om jag hittar länken (- även om jag inte vill befatta mig med detta ens på ljusårs avstånd).

https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/

Stämmer, så även om alla papper ser korrekta ut och att det på papper ser ut som så att Esbjörn inte har fullföljt sin skyldighet som säljare så har Ebba betett sig grymt oetiskt och fult. Sedan så har hon som sagt i lagens menings agerat kriminellt så hennes svans som slår bort alla anklagelser och ageranden som Ebba har stått för ser tämligen dumma ut.
2021-10-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag undrar om inte det att denna punkt 4 om dispositionsrätt är något Esbjörn prompt o absolut ville ha sekretessat just för att det är så himla uselt för hans del? För varför i all världen skulle det vara ett krav från Ebbas sida? Det är ju för bövelen hennes hus!

Vem vet, kanske dispositionsrätten bara gäller dessa fem dagarna tills det totala beloppet är betalt och att Esbjörn har den tiden på sig att plocka bort skrotbilarna å nåt annat för Ebba av mindre betydelse?

Ja det är ju tyvärr något vi lär få leva med lite till mans denna totala ovisshet Nåja en struntsak är det ju i det stora hela - lite märkligt dock att det skulle ta sån lång tid som det gjort att förhandla fram denna obetydlighet OAO!
Att det tog lång tid förklaras väl i Aftonbladets artikel, det beror uteslutande på Esbjörn Bolins förra ombud. Barnmisshandlaren saboterade möjligheten till en uppgörelse för att hans egentliga uppdragsgivare Majkgård och Pernroth Lüllmaa inte ville ha någon uppgörelse. Det är skönt att sanningen börjar krypa fram! Johann Binninge satte inte Esbjörn Bolins intressen i första rummet utan agerade på ett sätt som skulle gynna andra intressen runt honom. Han borde åtalas för trolöshet mot huvudman!
Förhandlingarna har skötts av parternas respektive juridiska ombud. En person med insyn säger att det tidigare låsta läget öppnade upp sig när Bolin bytte ombud. Att samtalen då började ske mer bakom stängda dörrar utan medias inblick.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47RqxR/hemliga-moten-och-avtal--sa-gjorde-busch-och-bolin-upp
2021-10-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att det tog lång tid förklaras väl i Aftonbladets artikel, det beror uteslutande på Esbjörn Bolins förra ombud. Barnmisshandlaren saboterade möjligheten till en uppgörelse för att hans egentliga uppdragsgivare Majkgård och Pernroth Lüllmaa inte ville ha någon uppgörelse. Det är skönt att sanningen börjar krypa fram! Johann Binninge satte inte Esbjörn Bolins intressen i första rummet utan agerade på ett sätt som skulle gynna andra intressen runt honom. Han borde åtalas för trolöshet mot huvudman!
Förhandlingarna har skötts av parternas respektive juridiska ombud. En person med insyn säger att det tidigare låsta läget öppnade upp sig när Bolin bytte ombud. Att samtalen då började ske mer bakom stängda dörrar utan medias inblick.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47RqxR/hemliga-moten-och-avtal--sa-gjorde-busch-och-bolin-upp

Haha, skön alternativ lögn.
Ebba är unken som fan, hon har i lagens mening begått ett grovt förtal och är således ensam partiledare i svensk historia om att ha begått en sådan handling eller ens likvärdig handling, och inte lämnat sina uppdrag.

Hon är unken.
2021-10-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Instämmer till fullo. Går utanför allt förstånd att man ändå sitter kvar som partiledare, förtalsdomen till trots.

Dessutom gick väl inte allt rätt till med husaffären. Har för mig att en vän till EB anlitades som mäklare och värderingsman - varpå huset undervärderades rejält.

Ska se om jag hittar länken (- även om jag inte vill befatta mig med detta ens på ljusårs avstånd).

https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/
Du befattar dig med detta tillräckligt för att sprida lögner. Huset värderades av två olika värderingsinstitut utan koppling till någon av parterna. Har du annan information får du gärna presentera länk till detta.

Förtalet bestod av att hon berättade att en tidigare dömd sexualbrottsling var en tidigare dömd sexualbrottsling. Om sanningssägande ska vara en anledning att bli avsatt som partiledare så får vi lögnare i stället, eller hur?
2021-10-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ebba är unken som fan, hon har i lagens mening begått ett grovt förtal och är således ensam partiledare i svensk historia om att ha begått en sådan handling eller ens likvärdig handling, och inte lämnat sina uppdrag.

Hon är unken.
Hon berättade sanningen om att Esbjörn Bolins förra ombud suttit i fängelse. Det är inte så särskilt unket annat än om man hellre vill ha politiker som ljuger.
2021-10-11, 13:08
Medlem
Citat:
Jo, verkligen, grovt förtal är ju textboksbeteende, haha.

Förtalet var mot en sk jurist som gjort något mycket värre än att snacka skit om någon.
En jurist som inte borde ha nappat på att "göra Ebba mör" som de skrev på facebook.
2021-10-11, 13:11
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Hon är unken.

Fullkomligt fel. Partiledaren OCH statministern Per Albin Hansson misshandlade en politisk meningsmotståndare med sin käpp, blev dömd för misshandel. Fick sitta kvar.
2021-10-11, 13:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag undrar om inte det att denna punkt 4 om dispositionsrätt är något Esbjörn prompt o absolut ville ha sekretessat just för att det är så himla uselt för hans del? För varför i all världen skulle det vara ett krav från Ebbas sida? Det är ju för bövelen hennes hus!

Vem vet, kanske dispositionsrätten bara gäller dessa fem dagarna tills det totala beloppet är betalt och att Esbjörn har den tiden på sig att plocka bort skrotbilarna å nåt annat för Ebba av mindre betydelse?

Ja det är ju tyvärr något vi lär få leva med lite till mans denna totala ovisshet Nåja en struntsak är det ju i det stora hela - lite märkligt dock att det skulle ta sån lång tid som det gjort att förhandla fram denna obetydlighet OAO!

Känns ju rätt så korkat av Esbjörn att bli förklarad som dement och att betala en ansenlig summa pengar till ett avskum som Binninge för att hämta sina gifttunnor.
Det hade nog Esbjörn fått göra närhelst han ville.

Snarare troligt att Ebba har visat omsorg om en gammal man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in