2021-10-11, 12:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Enligt Ebbas ombud får Esbjörn inga mer pengar, men dispositionsrätt på somrarna.

Det framkommer också av dagens Aftonbladet-artikel att Binninges frånfälle öppnade upp för diskussioner mellan parterna. Agerade Binninge i Esbjörns intresse då han var ombud, eller har Esbjörn sedermera ändrat sig?

Nu vet vi inte hur denna dispositionsrätt ser ut?

SÄPO har nog synpunkter på vem som springer runt hos deras skyddsobjekt.

Att han får gå en runda i trädgården och dricka sitt kaffe på terassen när inte Ebba är hemma, möjligtvis.

Att Esbjörn och Binninge sitter och dricker grogg i Ebbas kök samtidigt som Expressen gör ett hemma hos reportage är knappast troligt.
2021-10-11, 12:22
Medlem
Ebba är rökt, hon drog ner sig själv i skiten med sitt giriga och fula beteende. Förtroendet för henne är rekordlågt, hon har en prick i registret och är den enda partiledaren i svensk historia som har blivit dömd för grovt förtal. Idioti.
2021-10-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ebba är rökt, hon drog ner sig själv i skiten med sitt giriga och fula beteende. Förtroendet för henne är rekordlågt, hon har en prick i registret och är den enda partiledaren i svensk historia som har blivit dömd för grovt förtal. Idioti.
Idioti är det väl men samtidigt skönt att någon står upp för vad som är rätt och fel. Dröjde innan hon vek sig alla fall så gav sig inte då hon visste att hon hade rätt. Gällande förtalsbrottet så idiotiskt javisst men är det någon som bryr sig om sånt förutom hennes motståndare? Mitt förtroende för henne har snarare ökat då hon inte gav vika för skummisar. Hon hade kunnat dra sig ur tidigt och gett bort handpenningen till Esbjörn och allt hade runnit ut i sanden. Hon stod på sig trots att ca 400 tusen nog inte är så värst mycket pengar för henne utan rätt skulle vara rätt. Hon gav inte med sig och betalade dubbelt upp heller vilket nog var Esbjörns plan B så jag tycker hon gjort det bra. Media däremot tycker jag vart bedrövliga.
2021-10-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det var lite så jag tänkte. Finns det någon form av kulturmärkning eller liknande på huset? Dessutom lär det ta lång tid att få det där färdigt, förutsatt att hon inte vill bo i ett pågående renoveringsprojekt.

Ebba har råd med hantverkare och det tar max 1-2 månader så är huset i toppskick.
2021-10-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, Esbjörn fick nyttjanderätt av huset, till exempel på sommaren skrev AB, något som tidigare avtal inte innefattade.

Ebba renoverar, bygger till, städar och röjer upp. Esbjörn kommer dit och njuter och förlustar sig i den nyrenoverade välstädade sommarresidensen.

Skulle nog säga att för att Ebba ska gå med på något sådant , måste hon ha väldigt goda skäl till det.

Skulle tro att det är en blandning av att slippa behöva stå och skämmas vid skranket vid en rättegång och be om ursäkt till Esbjörn för hur hon betett sig, som är bevekelsegrunderna till att hon pudlar.
Hon fullföljer sitt löfte om att affären ska gå schysst till. Det är hedervärt. Hoppas bara att Esbjörn även får bo kvar på Odalgården och få hjälp med sin hygien även i fortsättningen. Undrar om Majkgård ska hjälpa honom med detta även när han nyttjar sin dispossionsrätt i Ebba Busch hus?
2021-10-11, 12:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ebba har råd med hantverkare och det tar max 1-2 månader så är huset i toppskick.
Min uppskattning är att det snarare kommer ta 12-18 månader.
2021-10-11, 12:38
Medlem
Citat:

Nej JB och Majken drog ned sig i det illaluktande träsket.
Ebba gjorde allt enligt lagboken.
Ebba var exemplarisk.

Nej , jag röstar inte på Ebba men skule kunna tänka mig att göra det.
(inga andra partiledare är ens hälften så bra, förutom Jimmie)
2021-10-11, 12:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Enligt Ebbas ombud får Esbjörn inga mer pengar, men dispositionsrätt på somrarna.

Det framkommer också av dagens Aftonbladet-artikel att Binninges frånfälle öppnade upp för diskussioner mellan parterna. Agerade Binninge i Esbjörns intresse då han var ombud, eller har Esbjörn sedermera ändrat sig?

Citat:
Nej, det är den inte. Esbjörn har en viss dispositionsrätt till huset. Det är verkligen inte samma sak som att bara sälja det utan att ha laglig rätt att vara där.

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ge upp. Börjar bli mer än patetiskt.
Esbjörn är fettorsk. Hans ombud skrattar hela vägen till banken.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Men din dumjävel! Redan när köpets gjordes var det klart att Esbjörn var välkommen att hälsa på. De enda skillnaden då och nu är att nu är det inte lika säkert att han blir bjuden på kaffe om han går dit och skrotar.

Citat:
Haha, Esbjörn fick nyttjanderätt av huset, till exempel på sommaren skrev AB, något som tidigare avtal inte innefattade.

Ebba renoverar, bygger till, städar och röjer upp. Esbjörn kommer dit och njuter och förlustar sig i den nyrenoverade välstädade sommarresidensen.

Skulle nog säga att för att Ebba ska gå med på något sådant , måste hon ha väldigt goda skäl till det.

Skulle tro att det är en blandning av att slippa behöva stå och skämmas vid skranket vid en rättegång och be om ursäkt till Esbjörn för hur hon betett sig, som är bevekelsegrunderna till att hon pudlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu vet vi inte hur denna dispositionsrätt ser ut?

SÄPO har nog synpunkter på vem som springer runt hos deras skyddsobjekt.

Att han får gå en runda i trädgården och dricka sitt kaffe på terassen när inte Ebba är hemma, möjligtvis.

Att Esbjörn och Binninge sitter och dricker grogg i Ebbas kök samtidigt som Expressen gör ett hemma hos reportage är knappast troligt.
Jag undrar om inte det att denna punkt 4 om dispositionsrätt är något Esbjörn prompt o absolut ville ha sekretessat just för att det är så himla uselt för hans del? För varför i all världen skulle det vara ett krav från Ebbas sida? Det är ju för bövelen hennes hus!

Vem vet, kanske dispositionsrätten bara gäller dessa fem dagarna tills det totala beloppet är betalt och att Esbjörn har den tiden på sig att plocka bort skrotbilarna å nåt annat för Ebba av mindre betydelse?

Ja det är ju tyvärr något vi lär få leva med lite till mans denna totala ovisshet Nåja en struntsak är det ju i det stora hela - lite märkligt dock att det skulle ta sån lång tid som det gjort att förhandla fram denna obetydlighet OAO!
2021-10-11, 12:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Instämmer till fullo. Går utanför allt förstånd att man ändå sitter kvar som partiledare, förtalsdomen till trots.

Dessutom gick väl inte allt rätt till med husaffären. Har för mig att en vän till EB anlitades som mäklare och värderingsman - varpå huset undervärderades rejält.

Ska se om jag hittar länken (- även om jag inte vill befatta mig med detta ens på ljusårs avstånd).

https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/
Senast redigerad av Xedome 2021-10-11 kl. 12:54.
2021-10-11, 12:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nej, det är den inte. Esbjörn har en viss dispositionsrätt till huset. Det är verkligen inte samma sak som att bara sälja det utan att ha laglig rätt att vara där.

Han har fått dispositionsrätt till fastigheten. Jag tror inte att han får en nyckel till bostadshuset, men att han kan få gå in och titta på tomten när Ebba inte är där, fina sommardagar och drömma sig bort.

Den här lösningen tror jag hade varit fullt möjlig att komma överens om på tillträdesdagen om Esbjörn bara hade dykt upp.
2021-10-11, 12:52
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Min uppskattning är att det snarare kommer ta 12-18 månader.

På 18 månader bygger man ju ett helt bostadsområde, till sommaren kommer allt att vara ett paradis.
2021-10-11, 12:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Var har du fångat upp att dispositionsrätten skulle gälla specifikt på somrarna?

Slarvigt läst på dagens Aftonbladet:

"Aftonbladet har tagit del av förlikningshandlingen som kommer skickas in till Uppsala tingsrätt under dagen. Punkt fyra gör gällande att Esbjörn Bolin får viss dispositionsrätt till fastigheten. Enligt uppgifter till Aftonbladet innebär det att Bolin kommer kunna vara där till exempel på somrarna"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in