2021-10-11, 10:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Släpp det där ämnet, allt "utomjordiskt" vandrar mitt bland människan i hemligheten.

Vet du inte att Gud skapade alla efter sin egen avbild?
Med andra ord kan du inte se skillnad på oss och vanligt folk.

Nej, det släpper jag inte.
Citera
2021-10-11, 10:15
Medlem
Håller med
De därför jockes spökjakt serie som är fake tilltalar 12 åringar
Citera
2021-10-11, 10:15
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo...det FINNS väl faktiskt övervakningskameror som har fångat sådant. Oftast syns en mörk diffus figur. Problemet är att det KAN vara en person i regnrock eller liknande..
Ja, fast tänkte tvärtom. Om ingen har stått där i en kvart och bankat kan man ju bortse från att det var en person där.
Citera
2021-10-11, 10:16
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Off topic
Nu gled VII n på ufo frågan men tror du vi är the one and only i universum?
Så fort det handlar om ufon så blir det shh 🤫 top secret.
Iofs.. Tänk vilket kaos det skulle bli om det läckte ut. Om det skulle visa sig att vi inte är ensamma.
Förlåt att jag bryter in här men det är kanska inte så mycket off-topic.
Många som tror på aliens hävdar att spöken egentligen också är en sorts aliens...transdimensionella varelser, säger dom
Citera
2021-10-11, 10:16
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ja, fast tänkte tvärtom. Om ingen har stått där i en kvart och bankat kan man ju bortse från att det var en person där.
Ja nu förstår jag vad du menar
Citera
2021-10-11, 10:18
Medlem
OdlarSparriss avatar
Citat:
Jag tror nog ändå att vissa har haft vissa UPPLEVELSER. Sedan är det kanske som du säger att de har misstolkat situationen och börjat blanda in spöken.

Själv har jag en ganska märklig upplevelse från min barndom på landet: Hela familjen vaknade runt 12 eller 1 på natten av intensiva och höga knackningar som varade gott och väl en kvart. Vi var alla dåsiga och trodde att det var min kusin som anlände sent från en annan stad. Till slut gick vi upp och utanför var det ingenting...

Vi var alla 99% säkra på att detta var övernaturligt. Den sista 1% då?
Tja, det FINNS ju möjligheten att den närmaste grannen en kilometer bort kunde ha vandrat i vaket tillstånd eller gått i sömnen, knackat på vår dörr och sedan snabbt som fan sprungit in i närmaste buske cirka 25-30 meter därifrån...

Och ju mer jag tänker på det: om det sistnämnda är sant så är det ju pinsamt att blanda in spöken...
Tänk om det var någon i nöd som bankade förtvivlat eftersom någon var efter personen? Och ni öppnade inte och hjälpte stackaren, nu ligger han förmodligen nedgrävd i närheten.
Citera
2021-10-11, 10:19
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdlarSparris
Tänk om det var någon i nöd som bankade förtvivlat eftersom någon var efter personen? Och ni öppnade inte och hjälpte stackaren, nu ligger han förmodligen nedgrävd i närheten.
Fy vad hemskt det du säger! Hoppas att det inte är sant...!
Citera
2021-10-11, 10:27
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Utan att ropa (kanske stum) med ett försprång på femton minuter utan att krossa en ruta? Kanske.
Citera
2021-10-11, 10:28
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Off topic
Nu gled VII n på ufo frågan men tror du vi är the one and only i universum?
Så fort det handlar om ufon så blir det shh 🤫 top secret.
Iofs.. Tänk vilket kaos det skulle bli om det läckte ut. Om det skulle visa sig att vi inte är ensamma.

Helt klart är vi ensamma (tills den dag motsatsen bevisas).

Det här sammanfattar teorin jag skriver under på: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox
Citera
2021-10-11, 10:29
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Har sett ett "spöke" på jobbet nyligen och det var mitt på dagen. Var i mitt sinnesfulla bruk såklart, och har aldrig sett något liknande i mitt liv. Såg den "grå figuren" mellan en öppen dörr. Det kändes mer som en död energi som spelas upp framför ens ögon, och inget mer, ingen större mening. Jag klev ut genom dörren för att kontakta "figuren" då jag trodde det var en kollega, och började hojta. Fick inget svar och figuren försvann.

Vi människor måste nog förstå att världen inte alltid är som vi tror. Om skolan, vetenskapen och dina föräldrar endast sagt det finns däggdjur på jorden, men sedan en dag blir du uppspolad på ön Komodo och kommer i kontakt med de där jättelika ödlorna skulle du knappt uppfatta dessa djur som verklighet.
Detta är det vettigaste inlägget i tråden. Människan tenderar att ha en enorm övertro på sin egen förståelse, och de kloka vetenskapsmännen förstår just detta. När det kommer till det okända ger de kloka varken jakande eller nekande svar, utan vidhåller att det jobbigaste med att vara vetenskapsman är att erkänna hur otroligt lite vi egentligen vet, och att ofantliga mängder vetenskapliga upptäckter återstår att upptäcka.

Endast fem procent av haven är utforskade, så i teorin kan det finnas sjöjungfrur simmandes långt där nere. Och fram tills att detta upptäcks är det en fantasi.

Att helt avfärda komplexa dualistiska och kvantfysiska idéer är dumhet, för vem vet vad mänskligheten kommer ha upptäckt om hundratals år? I och för sig är det inte unikt att majoriteten tror sig veta massa saker de egentligen inte vet, för så har det alltid varit på ett eller annat sätt. Det var länge dödsstraff för att ifrågasätta jordens platthet.
Citera
2021-10-11, 10:30
Medlem
OdlarSparriss avatar
Citat:
Fy vad hemskt det du säger! Hoppas att det inte är sant...!
Nej det var förmodligen inte det men poängen är att det finns många olika saker det kan ha varit. Några tonåringar som jävlades kanske, vem vet?
Citera
2021-10-11, 10:58
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Nej det var förmodligen inte det men poängen är att det finns många olika saker det kan ha varit. Några tonåringar som jävlades kanske, vem vet?
Nej det är nog omöjligt. Stugan låg långt inne i skogen, en mil från närmaste landsväg. I så fall måste dom ha åkt bil och det skulle vi hört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in