2021-10-10, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, han var inte president i september 2020 när det där klippet spelades in. Vad är grejen med det?

Tror jag inte. ”Fuck Joe Biden” har bara skanderats sedan hans usla presidentskap har tagit ut sin rätt.
Citera
2021-10-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Tror jag inte. ”Fuck Joe Biden” har bara skanderats sedan hans usla presidentskap har tagit ut sin rätt.
Jag tror att det är en hopklippt video från valrörelsen, med FJB överdubbat. Hur som helst illustrerar den på ett utmärkt sätt Bidens nuvarande relation med det amerikanska folket. Han är en skamfläck för mänskligheten.
Citera
2021-10-10, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag tror att det är en hopklippt video från valrörelsen, med FJB överdubbat. Hur som helst illustrerar den på ett utmärkt sätt Bidens nuvarande relation med det amerikanska folket. Han är en skamfläck för mänskligheten.
Jo, den såg misstänkt CGI-aktig ut, det skall erkännas men svinet förtjänar inte det minsta respekt, han är, precis som du säger, en skamfläck för mänskligheten. 👍
Citera
2021-10-10, 21:53
Medlem
Citat:
Nej, han var inte president i september 2020 när det där klippet spelades in. Vad är grejen med det?

Det här tar emot en hel del, men tyvärr så måste jag ge dig rätt för det här.

Klippet sändes för 1 år och 7 månader sedan när Joe Biden var hyffsat pigg och rapp. När man ser honom i dag, så inser jag hur mycket den här tiden har tärt på honom. Det finns inte en chans i världen att han skulle kunna ställa upp i något fler val. Innan dess så är mannen antingen inlagd på något ålderdomshem, eller 1 meter under marken på någon kyrkogård.

https://www.youtube.com/watch?v=l1-6cwetV5k
Citera
2021-10-10, 22:03
Medlem
Citat:
Jo, den såg misstänkt CGI-aktig ut, det skall erkännas men svinet förtjänar inte det minsta respekt, han är, precis som du säger, en skamfläck för mänskligheten. 👍
Jo, man måste vara källkritisk. Det fanns en video på youtube (den har nu, host, host, försvunnit) som sammanställde all rasistisk skit som Peking Joe sagt genom åren. T ex Joes berömda uttalande från 70-talet "Jag vill inte att mina barn skall växa upp i en racial jungle" och mängder av andra saken. Peking Joe är någonting så ovanligt som en politiker som gjort karriär både på sitt [obefintliga] engagemang i medborgarrättsrörelsen och på rashets. Detta visar att Joe är en renodlad opportunist utan övertygelser. Men om du frågar mig så tror jag att Joe, med tanke på hans övriga karaktärsdrag, var ärlig med sin rasism men använde medborgarrättsrörelsen enbart för att göra karriär och för att få tillfälle att sentimentalt svamla om rättvisa och jämlikhet.

Videon började, hur som helst, med att Peking Joe ljudligt läste upp i senaten, tidigt 80-tal. "We already have a nigger mayor, we don't need any more hotshot niggers." Han använda ordet "nigger" minst tre gånger. OK, tänkte jag, detta överenstämmer ju bra med Joes uttalade rasism, men hur kan det ignoreras av hans supportrar att han pratar som en KuKluxKlan ledare från 30-talet? Inte ens CNN torde vara OK med det?

När jag forskade lite visade det sig att Peking Joe bara läste upp ett rasistiskt uttalande någon annan person hade gjort för att svartmåla denne. En normal person skulle förstås inte ha läst upp ordet "nigger" ljudligt i senaten ett flertal gånger utan ha bytt ut det mot "n-word" eller liknande och det syntes tydligt att Peking Joe njöt av att klanderfritt kunna använda rasistisk terminologi i senaten. Men uttalandet var i varje fall inte hans eget.
Citera
2021-10-10, 22:08
Medlem
Citat:
Att det ljudet var pålagt var ju uppenbart (när de dessutom plötsligt klipper bort skrikandet), och att det han säger handlade om hans valrörelse gjorde det tydligt att det inte var något nutida klipp, en googling kostade tio sekunder och bekräftade att din film var falsk. Du kan ju fundera på varför du gick på en uppenbar bluff och vad det säger om andra "bevis" du tror på när du vill att de ska stämma.
Citera
2021-10-10, 22:12
Medlem
Citat:
Att det ljudet var pålagt var ju uppenbart (när de dessutom plötsligt klipper bort skrikandet), och att det han säger handlade om hans valrörelse gjorde det tydligt att det inte var något nutida klipp, en googling kostade tio sekunder och bekräftade att din film var falsk. Du kan ju fundera på varför du gick på en uppenbar bluff och vad det säger om andra "bevis" du tror på när du vill att de ska stämma.
Med andra ord: du tror inte på att folk skanderar Fuck Joe Biden över hela USA därför att någon har klippt ihop en lustig video?
Citera
2021-10-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det här tar emot en hel del, men tyvärr så måste jag ge dig rätt för det här.

Klippet sändes för 1 år och 7 månader sedan när Joe Biden var hyffsat pigg och rapp. När man ser honom i dag, så inser jag hur mycket den här tiden har tärt på honom. Det finns inte en chans i världen att han skulle kunna ställa upp i något fler val. Innan dess så är mannen antingen inlagd på något ålderdomshem, eller 1 meter under marken på någon kyrkogård.

https://www.youtube.com/watch?v=l1-6cwetV5k

Tycker också han såg rätt pigg ut men även klippet du skickade tyckte jag inte var så farligt haha. Ingen aning hur väl han kommer hålla sig för 2024 - jag är som tidigare sagt tveksam men Team Trump försökte ju sig på senilspäret i förra valkampanjen (där det här klippet kom ifrån) och det bet ju tillbaka t ex i debatterna - Trump hade ju satt ribban för Biden vid att kunna säga två sammanhängande meningar utan att tappa bort sig så när han klarade de utan några större missöden föll ju hela "Biden är senildement"-narrativet. Farligt att köra samma spår igen och tro det går bättre den här gången hehe
Citera
2021-10-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Med andra ord: du tror inte på att folk skanderar Fuck Joe Biden över hela USA därför att någon har klippt ihop en lustig video?
Om du "med andra ord" menar "något som du absolut inte säger eller skriver i det här jag citerar" så har du rätt.
Citera
2021-10-10, 22:30
Medlem
Citat:
Tycker också han såg rätt pigg ut men även klippet du skickade tyckte jag inte var så farligt haha.

Klippet som jag postade var originalet till det som RobRoys postade. För 1 år och 7 månader sedan så var Joe ganska pigg.
Citera
2021-10-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Klippet som jag postade var originalet till det som RobRoys postade. För 1 år och 7 månader sedan så var Joe ganska pigg.
Haha det förklarar varför jag tyckte det inte var så farligt då. Som sagt, han kanske har blivit supersliten av det här året, det är ju möjligt, men om jag var GOP hade jag fegat lite med "senildement"-spåret iom att det inte gick så bra förra valet.
Citera
2021-10-10, 22:41
Medlem
Citat:
Om du "med andra ord" menar "något som du absolut inte säger eller skriver i det här jag citerar" så har du rätt.
Jag syftade på dina ord
Citat:
Du kan ju fundera på varför du gick på en uppenbar bluff och vad det säger om andra "bevis" du tror på när du vill att de ska stämma.
Jag tolkade dem som att du betvivlade FJB-rörelsens själva existens. Men jag kanske övertolkade? I så fall ber jag om ursäkt. Du kanske vet att FJB-rörelsen växer med orkanmässig kraft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in