2021-10-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du menar det Esbjörn vid MUF sa att hon inte gjort?
Då är det väl ingen lögn utan sanning att hon inte gjort det.
För att reda ut vad som sas på mufen ang detta så var det följande.
Ordföranden ställde en kontrollfråga om det var om 29 § Avtalslagen som åberopades
Då förtydligande ombudet att det var Avtalslagen 31 och 33 som var den rättsliga grunden. Inget annat alltså.
2021-10-10, 09:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du utgår från att det bästa för Ebba vore att hela sanningen kom fram.
Det är jag inte så säker på att Ebba håller med om.

Även om sanningen skulle innehålla inslag av negativa delar för Ebbas räkning, så är det ändå så att folk orkar inte hålla fast vid mer än en nyhet i taget. Om sanningen kom fram (och nu snackar jag om en absolut objektiv och ovinklad sanning), så skulle några då rycka på axlarna och säga vad var det jag sa och resten skulle absolut inte bry sig. Hela situationen skulle snart falla i glömska.

För vem bryr sig idag om tobleroneaffären och vad som egentligen hände? Eller Ulfs lägenhetsaffär? Eller varför inte betydligt mer allvarliga saker som den totalt regelvidriga och omänskliga egyptenutvisningen? Eller varför inte metoo-drev utan sanningshalt som fick folk att ta livet av sig. Det är bara nästa skandal och nästa nyhet som gäller. Vi har en fokusering som är sämre än Doris i Hitta Nemo och allt som lever kvar hos några få, är memes. Det är vad vi orkar med.
2021-10-10, 09:31
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Även om sanningen skulle innehålla inslag av negativa delar för Ebbas räkning, så är det ändå så att folk orkar inte hålla fast vid mer än en nyhet i taget. Om sanningen kom fram (och nu snackar jag om en absolut objektiv och ovinklad sanning), så skulle några då rycka på axlarna och säga vad var det jag sa och resten skulle absolut inte bry sig. Hela situationen skulle snart falla i glömska.

För vem bryr sig idag om tobleroneaffären och vad som egentligen hände? Eller Ulfs lägenhetsaffär? Eller varför inte betydligt mer allvarliga saker som den totalt regelvidriga och omänskliga egyptenutvisningen? Eller varför inte metoo-drev utan sanningshalt som fick folk att ta livet av sig. Det är bara nästa skandal och nästa nyhet som gäller. Vi har en fokusering som är sämre än Doris i Hitta Nemo och allt som lever kvar hos några få, är memes. Det är vad vi orkar med.
Nu flyter ju alt regelbundet upp till ytan. Just därför skall Ebba förlikas så detta kan glömmas!
2021-10-10, 09:33
Medlem
Citat:
Jag delar inte den uppfattningen att det var det som han sa, utan att det inte förekommit tvång.

Pilotyega :"För att reda ut vad som sas på mufen ang detta så var det följande.
Ordföranden ställde en kontrollfråga om det var om 29 § Avtalslagen som åberopades
Då förtydligande ombudet att det var Avtalslagen 31 och 33 som var den rättsliga grunden. Inget annat alltså."

Det är som vanligt lögn och förbannad dikt som kommer från Esbjörns ”skyddsänglar” här på Flashback. I Aktbilaga 103 står ” Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet.” När skall ni förstå detta!! ”Någon form av tvång” = Esbjörn var inte stressad eller pressad eller något annat ni i pöbeln vill ska ha hänt! Varför kan vi inte i Sverige låta lag och rätt gälla och inte öka på det klanvälde som ni i TEAM Esbjörn så ivrigt propagerar för?
Senast redigerad av Pappa65 2021-10-10 kl. 09:39.
2021-10-10, 09:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vid en förlikning står vardera part sina egna kostnader. Svårare än så är det inte.

Uppenbart så förstår du inte vad en förlikning är och att en del av överenskommelsen är hur man fördelar kostnader.

Hoppas att du inte kluddar med juridik till profession då du är fullständigt inkompetent.
2021-10-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Uppenbart så förstår du inte vad en förlikning är och att en del av överenskommelsen är hur man fördelar kostnader.

Hoppas att du inte kluddar med juridik till profession då du är fullständigt inkompetent.
Jag får väl anställa dig då😂
2021-10-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Tyvärr har du 100% rätt. Det är också därför vi har dessa kackerlackor till folkvalda som överlever skandal efter skandal. Det är ju så illa att en del till och med blir befordrade efter en skandal! Andra faller bara tillbaka till rätträtt tjänster.

Det är både fördelen och nackdelen med internet, att all världens information flödar både fritt och fort.
2021-10-10, 09:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag tror att förlikning hade varit det bästa för Ebba. Då slipper hon hilla in sig i lögner om hur hon gått fram som en ångvält under brinnande pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring. Hon slipper att media får ta del av Esbjörns och hans vittnens berättelser och vittnesmål om hur omoraliskt och oanständigt de tycker att Ebba betett sig, när hon manipulerade och pressade Esbjörn att sälja sitt hus till henne. Hon slipper även farsen av att hennes mamma ska sitta och berätta hur rättfärdigt hon tycker att hennes avkomma betett sig.

Esbjörn hade också tjänat på förlikning eftersom det strikt juridiska i denna affär ligger till Ebbas fördel.

Eftersom jag anser att bägge parter i denna historia har hanterat affären klantigt och styvnackat redan från början, så är jag osäker på om någon av dem är så kloka att avsluta den smart och ödmjukt. Men folk ändrar sig ibland när de står nära stupet och bestämmer sig för att trots allt inte hoppa. Man får väl närmast kalla det självbevarelsedrift.

Känner du nederlaget närma sig?
Är det inte bättre att allt det hat och inte påstående tas upp i rätten eller är du rädd för att de inte kommer att tas upp och att de bara var fantasier.
2021-10-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Känner du nederlaget närma sig?
Är det inte bättre att allt det hat och inte påstående tas upp i rätten eller är du rädd för att de inte kommer att tas upp och att de bara var fantasier.
Det största nederlaget kommer ni Ebbaister att lida i den kommande veckan.
2021-10-10, 09:42
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag tror att förlikning hade varit det bästa för Ebba. Då slipper hon hilla in sig i lögner om hur hon gått fram som en ångvält under brinnande pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring. Hon slipper att media får ta del av Esbjörns och hans vittnens berättelser och vittnesmål om hur omoraliskt och oanständigt de tycker att Ebba betett sig, när hon manipulerade och pressade Esbjörn att sälja sitt hus till henne. Hon slipper även farsen av att hennes mamma ska sitta och berätta hur rättfärdigt hon tycker att hennes avkomma betett sig.

Esbjörn hade också tjänat på förlikning eftersom det strikt juridiska i denna affär ligger till Ebbas fördel.

Eftersom jag anser att bägge parter i denna historia har hanterat affären klantigt och styvnackat redan från början, så är jag osäker på om någon av dem är så kloka att avsluta den smart och ödmjukt. Men folk ändrar sig ibland när de står nära stupet och bestämmer sig för att trots allt inte hoppa. Man får väl närmast kalla det självbevarelsedrift.

Om hon skulle berätta om "hur hon gått fram som en ångvält under brinnande pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring", så skulle det vara överdrifter och förmodligen lögn. Det är inte mycket som tyder på att hon har betett sig så illa. Att du vill få hennes påstådda tjat till att hon gått fram som en ångvält är något helt annat.

Sedan är det nog så att Esbjörns diagnos, som vid det tillfället var lindrig kognitiv funktionsnedsättning, subjektiv (om jag minns rätt), inte var känd för Ebba. Jag tror nämligen inte att Esbjörn har påtalat diagnosen för Ebba i samband med att de började träffas. Mycket kan man beskylla folk för, men det är svårt att ta ansvar för något man inte vet, det tror jag du håller med om ändå.

Sedan kan man ta det där löjliga uttrycket "brinnande pandemi". Det var förvisso pandemi, men det brann inte alls. Under sommaren var det faktiskt ganska lugn (relativt sett). Smittsiffrorna i Uppsala var på väg ner och prognosen såg god ut.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/4b4dd8c7e15d48d2be744248794d1438/trendanalys_region_2021-06-16.pdf

Ebba och Esbjörn bröt inte mot några rekommendationer bara genom att träffas. Det har inte framkommit exakt hur träffarna gick till. En av träffarna innefattade inomhussittning då det skrevs kontrakt, men det är nog osannolikt att alla träffar var inomhus.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/0ac7c7d33c124428baa198728f813151/hslf-fs-2020-12u.pdf

Vad gäller en rättegång, så lär Esbjörns berättelser inte kunna komma med några nyheter av det smaskiga slaget. Det är redan förmedlat till media, för inte har Esbjörn et al suttit och tjuvhållit på detta till en rättegång.

Jag håller med om att Ebbas mors vittnesmål om hur fläckfritt Ebba har betett sig, inte har någon större vikt (om det är det hon kommer förmedla). Dels för att mamman inte har varit med i den utsträckningen, men också för att hon är just förälder. Men det är av intresse att få ett vittnesmål på hennes möte med Esbjörn och hur hon uppfattade Esbjörn där och då.

För Ebbas del är skadan redan skedd. Hon har ingenting att vinna på en förlikning, utan det kommer bara vara en grogrund för illasinnat skvaller och ryktesspridning. Att nyansera bilden av vad som hänt, är hennes räddning och det får hon nog bara vid en rättegång. Har svårt att se Esbjörn et al att be om ursäkt för deras lögner och skitsnack i media.
2021-10-10, 09:44
Medlem
Citat:
Du utgår från att det bästa för Ebba vore att hela sanningen kom fram.
Det är jag inte så säker på att Ebba håller med om.
Ebba vill absolut inte att hela sanningen kommer fram. Nu har iofs media varit duktiga på att plocka fram detaljer som gjort att Ebba var tvungen att begå ett grovt brott i tron att strålkastarljuset skulle riktas mot ombudet. Men tji fick hon.
2021-10-10, 09:50
Medlem
Citat:
Lögner om att hon inte pressade och manipulerade Esbjörn.

Vi får inte använda så hårda ord som lögner, inom svenskt rättsväsende när vi diskuterar folk av Ebba Buschs kaliber. Lämpligt språkbruk är att det som Ebba Busch framför om hur det gick till när hon band upp Esbjörn i ett tvingande avtal om köp, inte är förenligt med de sanna sakomständigheterna.

Min slutsats är att Ebba Busch vill ha en dom på att hon agerat "schysst och korrekt" och att hennes tro på att ord från henne, kommer ge henne en dom på att så är fallet. När hon gick in med en stämning i domstol mot Esbjörn fanns det inte med i hennes sinnevärld att hon inte är trovärdig, eller mer trovärdig än en gubblort. Ur psykologisk synvinkel kan hon inte agera annorlunda, för då medger hon att hon inte varit "schysst och korrekt". Det är snurrigt värre i denna kaotiska människas inre. Hon behöver en dom för att frikänna sig från anklagelserna, där det inte finns med på kartan i hennes hjärna att hon kan förlora.

Ebba Busch förmår inte att förlika, eller återkalla en talan, för då medger hon att hon inte agerat "schysst och korrekt". I vanliga livet, där vanligt folk hamnar tvist kan man medge fel, eller förlikas trots att man har rätt, för att undvika obehag. Ebba Busch ser inte på ett strafföreläggande för grovt förtal som obehag. Men jag noterade att hon gick in bakvägen i tingsrätten under förberedande förhandling. Det betyder att hon måste hamna i riktigt obehag innan hon känner av det.

Av Ebba Buschs bevisuppgift framgår det, att det finns inget objektivt vittne närvarande under olika kritiska tidpunkter, i detta "köp". Från planering, genomförande, och undertecknandet av avtal i det väsentliga som rör hur det gick till när en fastighet byter ägare. Det finns ingen skriftlig korrespondens, som till äventyrs skulle styrka att allt gått "schysst och korrekt" till, bara Ebba Buschs ord, och orden från den mamma som nedfostrat sin dotter till en hondjävul av rang.

Hur Ebba Busch ska styrka, all denna smutskastning av Esbjörns nära och kära, de "elakingar" som påverkar honom i egna intressen, ska bli intressant, då Ebba Busch måste balansera sina slutsatser om dessa människor utan att förtala dem. Jag ser ingen bevisning i sak om hur klandervärda de alla är, förutom Ebba Buschs påståenden om dessa personer som framfördes anonymt i Aftonbladet.

Det fanns en vännina närvarande när Ebba Busch besökte Esbjörn med ett avtal för undertecknande.Det är en person som yttrat sig om fallet i media, där hon som vittne i kommande mål, tror på förlikning. Usch fru Busch!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in