2021-10-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror att förlikning hade varit det bästa för Ebba. Då slipper hon hilla in sig i lögner om hur hon gått fram som en ångvält under pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring. Hon slipper att media får ta del av Esbjörns och hans vittnens berättelser och vittnesmål om hur illa de tycker att Ebba betett sig. Hon slipper även farsen av att hennes mamma ska sitta och berätta hur rättfärdigt hennes dotter betett sig.

Esbjörn hade också tjänat på förlikning eftersom det strikt juridiska i denna affär ligger till Ebbas fördel.

Eftersom jag anser att bägge parter i denna historia har hanterat affären klantigt och styvnackat redan från början, så är jag osäker på om någon av dem är så kloka att avsluta den smart och ödmjukt. Men folk ändrar sig ibland när de står nära stupet och bestämmer sig att trots allt inte hoppa.
Vilka lögner talar du om...?
Du har nu i malt på om dessa i ett oändligt antal inlägg men aldrig lyckats klämma fram en enda.
börjar bli dags att bekänna färg nu.
2021-10-10, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilka lögner talar du om...?
Du har nu i malt på om dessa i ett oändligt antal inlägg men aldrig lyckats klämma fram en enda.
börjar bli dags att bekänna färg nu.
Lögner om att hon inte pressade och manipulerade Esbjörn.
2021-10-10, 08:49
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Du menar det Esbjörn vid MUF sa att hon inte gjort?
Då är det väl ingen lögn utan sanning att hon inte gjort det.
2021-10-10, 08:51
Medlem
Citat:
Du utgår från att det bästa för Ebba vore att hela sanningen kom fram.
Det är jag inte så säker på att Ebba håller med om.

Detta är faktiskt något av en knäckfråga här. Personligen tror jag inte Ebba skulle våga ta detta till tinget om det fanns hundar begravda i hennes utsaga. Får en känsla av att hon vet mer om Esbjörns påstådda ånger än vad hon sagt, och vid rättegången kommer har trumfkort på handen. Esbjörngänget börjar kännas väldigt desperata med miljonbelopp för att få Ebba att backa, varför då kan man undra om dom har något att komma med?....
2021-10-10, 08:52
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Jag tror att förlikning hade varit det bästa för Ebba. Då slipper hon hilla in sig i lögner om hur hon gått fram som en ångvält under pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring. Hon slipper att media får ta del av Esbjörns och hans vittnens berättelser och vittnesmål om hur illa de tycker att Ebba betett sig. Hon slipper även farsen av att hennes mamma ska sitta och berätta hur rättfärdigt hennes dotter betett sig.

Esbjörn hade också tjänat på förlikning eftersom det strikt juridiska i denna affär ligger till Ebbas fördel.

Eftersom jag anser att bägge parter i denna historia har hanterat affären klantigt och styvnackat redan från början, så är jag osäker på om någon av dem är så kloka att avsluta den smart och ödmjukt. Men folk ändrar sig ibland när de står nära stupet och bestämmer sig att trots allt inte hoppa.
Håller helt med!
- Du vet inte säkert hur det döms
- Du kan inte veta vad som kommer upp och hur det framställs/vinklas.
- Gubben kanske svimmar/dör av att bli släpad inför skranket!
- Media kommer vinkla
- Gubben kan ge tjuvnyp ”av den djupt urringade sommarklänningen blev jag distraherad”, ”hon tjatade och tjatade”, ”även en gammal gubbe har hormoner kvar”. Han o Binninge får en medial scen som är enorm! I fyra dagar! Han kan förstöra mkt för Ebba. Gubbens eftermäle kan bli odödligt! Det räcker att det är slagkraftigt/snaskigt. Några snabba intervjuer utanför en rörig rättssal kan slå hur som helst!
JAG FATTAR INTE ATT EBBA OCH ESBJÖRN FÖRLIKAS så detta kan glömmas bort!
Jag skall gå till Färgskrapan och lyssna. Kommer bli en fars. Hur man esbjörnsäkrar ett kontrakt kommer vara highlight i mäklarutbildningen framöver!
Senast redigerad av Alwaysright 2021-10-10 kl. 09:25.
2021-10-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vid en förlikning står vardera part sina egna kostnader. Svårare än så är det inte.
Men det blir troligtvis ingen förlikning...
2021-10-10, 08:57
Medlem
Citat:
jo ditt påhittade mantra känner vi till - men nu var det inte det jag frågade efter.
Utan vilka lögner ebba kommit med - kan du visa på en enda?
2021-10-10, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du menar det Esbjörn vid MUF sa att hon inte gjort?
Då är det väl ingen lögn utan sanning att hon inte gjort det.
Jag delar inte den uppfattningen att det var det som han sa, utan att det inte förekommit tvång.
2021-10-10, 09:03
Bannlyst
Citat:
jo ditt påhittade mantra känner vi till - men nu var det inte det jag frågade efter.
Utan vilka lögner ebba kommit med - kan du visa på en enda?
Så särskilt påhittat är det inte eftersom Esbjörn själv uttryckt det och att han har personer som berättat att han varit förtvivlad och känt sig lurad och pressad av Ebba.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-10 kl. 09:06.
2021-10-10, 09:04
Medlem
Citat:
Tja i kretsar av riktiga jurister och advokater exempelvis.
Med tanke på den skada han orsakat även sina tidigare klienter så är det svårt att få något annat.
Säkert också bland en del av hans medfångar - sexualbrott inom familjen är inte ett brott som står högt i kurs vet du. Och efter detta även bland vanligt folk - som inte heller uppskattar sexualbrottslingar som dessutom ägnar sig åt att lura äldre herrar på pengar.

Och kom nu inte dragandes med att ebba minsann... För i verkligheten är det så här.
Du förstår att lagen och det allmänna rättsmedvetandet inte alltid är samma. Ebbas handling - som är en subjektiv bedömning huruvida det är brottsligt - betraktas i allmänhetens ögon knappast som ett brott. Att kalla en spade för en spade frastår för de flesta som rimligt. Där skiljer sig lagen från det allmänna rättsmedvetandet.

Men att våldta inom familjen - där finns en tydligt aversion även från allmänheten. Och det är till och med så att gemene man betraktar det brottet som betydligt grövre än lagen. Så även där kan man säg att lagen och det allmänna rättsmedvetandet står en bit ifrån varandra, men omvänt.
Det stämmer ju inte. Genom RO har han byggt ett stort nätverk av ”riktiga” journalister och ”riktiga” advokater. Alla känner till domen sedan RO lanserades, så det är ingen nyhet som Ebba ”avslöjade”.
Vilka klienter har Binninge orsakat skada?
Du slänger bara ur dig massa felaktigheter
2021-10-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
I en förlikning är parterna fria att fördela kostnaderna hur de önskar. Sen är det vanligt att de står sina egna kostnader, men inget krav.
Jag har aldrig påstått att det är ett krav.
2021-10-10, 09:07
Medlem
Citat:
Men det blir troligtvis ingen förlikning...
Vad du kommer bli besviken lille gubben.
Du vet inget och det enda du kan är att sprida felaktig information

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in