2021-10-09, 18:01
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du verkar inte förstå att detta inte är en sådan...
Därför riskerar Esbjörn åka på hela kostanden om han förlorar.
Svårare än är det inte.
Vilka pengar kan det bli?
Advokats arvode Karin 200’
Rätten fyra dagar 100´?
Försenad inflytt 12 mån = 150`
Advokat Esbjörn o Binninge 200`
Totalt knapp mille?
Någon som har koll?
2021-10-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ett sammelsurium av lösa rykten, konspirationer och ovidkommande tjafs.
Nej du, det är inte bevis på ondska, mer än i några förvirrade primitiva grupptänkande själar på Flashback.
Jaha - så det finns ingen dom om sexualbrott på binninge?

Det finns alltså ingen undersökning av Esbjörn i syfte att bevisa hans demens?
Vad vad det då hans ombud lämnade in till tinget? En meny från en lokal kinarestaurang?

Så det finns ingen generalfullmakt - undertecknad EFTER affären var genomförd?
Vad är det då vi sett som Esbjörn undertecknat, ett vykort till hans brorson Matz?

har du meddelat rätten att ovanstående bara är rykten?
Vad tror du Barry säger när du avfärdar honom som ett rykte?
Senast redigerad av martinator 2021-10-09 kl. 18:46.
2021-10-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ni är samma andas barn, drivna av ett omättligt behov av att framstå som godhetens försvarare och moralens väktare. Men när fasaden spricker så ser man hatet och ondskan sippra fram. Stackars Esbjörn Bolin som utnyttjas av skrupellösa charlataner som er med egna agendor.
Haha, som vanligt går du vilse i din egen navel. Jag har inga ambitioner att vara vänlig mot människor som beter sig omoraliskt och oanständigt. Där har du snarare dig själv i siktet som smeker brottslingar och de som manipulerar och pressar ensamma och funktionsnedsatta åldringar medhårs.

Men jag tror på dig när du säger dig se ondska och hat sippra fram överallt. Det är bara det att jag tycker att det låter lite sjukt.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-09 kl. 19:38.
2021-10-09, 23:35
Bannlyst
Alf Svensson känner oro för hans partis ledarskap med anledning av Ebba Busch husaffär.

Krishanteringsexperten Fors-Andrée beskriver Buschs hantering av den pågående hustvisten som "väldigt tondövt och arrogant hela vägen".

Who could have thought?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/V9GE63/mr-kd-har-ratt-om-ebba-buschs-husaffar
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-10 kl. 00:12.
2021-10-10, 00:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Alf Svensson känner oro för hans partis ledarskap med anledning av Ebba Busch husaffär.

Krishanteringsexperten Fors-Andrée beskriver Buschs hantering av den pågående hustvisten som "väldigt tondövt och arrogant hela vägen".

Who could have thought?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/V9GE63/mr-kd-har-ratt-om-ebba-buschs-husaffar

Jonna Sima på Aftonbladet tar chansen att kasta skit med anledning av Ebba Busch husaffär.

Who could have thought? 🤔
Senast redigerad av Q6 2021-10-10 kl. 00:36.
2021-10-10, 06:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Båda sitter i en knepig sits:
- Esbjörn förlorar troligen både hus och får betala massor i skadestånd
- Ebba vinner slaget men förlorar kriget med hårt eftermäle
En tyst hemlig förlikning åt något håll år bäst för båda!

Matchstatus
Ebba går till Tingsrätt
Ebba erbjuds 1,5 MSEK av Esbjörn för att backa
Ebba avslår
Tidningarna skriver [AB)

Vem kommer med nästa bud? Jag gissar på förlikning. Ingen vill upp i rätten!!

Jag tror att förlikning är det som ger minst skada för Esb nu och mest för EB.
Om hon godtar det så blir hon den som har gjort allt fel och dragit Esb till tinget.
Om hon löper linan ut så borde hela sanningen kommer fram och då om det är som det framkommit här att det är Esb sida som har motverkat återköpet sen dagen då hans sk ångerbrev blev känt.
Jag har skrivit det förr och skriver det igen.
för EB bästa vore det att hon får fram sanningen och sen släpper huset och även pengarna som hon kommer att få i skadestånd mm.
Då kommer syndarna stå med svartepetter.
2021-10-10, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag tror att förlikning är det som ger minst skada för Esb nu och mest för EB.
Om hon godtar det så blir hon den som har gjort allt fel och dragit Esb till tinget.
Om hon löper linan ut så borde hela sanningen kommer fram och då om det är som det framkommit här att det är Esb sida som har motverkat återköpet sen dagen då hans sk ångerbrev blev känt.
Jag har skrivit det förr och skriver det igen.
för EB bästa vore det att hon får fram sanningen och sen släpper huset och även pengarna som hon kommer att få i skadestånd mm.
Då kommer syndarna stå med svartepetter.
Du utgår från att det bästa för Ebba vore att hela sanningen kom fram.
Det är jag inte så säker på att Ebba håller med om.
2021-10-10, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du verkar inte förstå att detta inte är en sådan...
Därför riskerar Esbjörn åka på hela kostanden om han förlorar.
Svårare än är det inte.
Vid en förlikning står vardera part sina egna kostnader. Svårare än så är det inte.
2021-10-10, 06:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du utgår från att det bästa för Ebba vore att hela sanningen kom fram.
Det är jag inte så säker på att Ebba håller med om.

Jag tror det och utgår inte från det att det vore det i allas ögon, tydligen inte dina i alla fall.
vad tror du hade varit den bästa lösningen?
2021-10-10, 08:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag tror det och utgår inte från det att det vore det i allas ögon, tydligen inte dina i alla fall.
Den bästa lösningen för Ebba är den hon kan få till såklart och det är också den som det blir. Helt självklart så, allt annat är önsketänkande och saknar därför relevans. Ja varför skulle hon nu vilja ha en rättegång när hon inte ville ha någon i förtalsmålet? Så nej en del av sanningen stoppar hon in i Esbjörns grav å resten av sanningen stannar hos henne.
Senast redigerad av kubun 2021-10-10 kl. 08:25.
2021-10-10, 08:16
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vid en förlikning står vardera part sina egna kostnader. Svårare än så är det inte.
I en förlikning är parterna fria att fördela kostnaderna hur de önskar. Sen är det vanligt att de står sina egna kostnader, men inget krav.
2021-10-10, 08:18
Bannlyst
Citat:
Jag tror att förlikning hade varit det bästa för Ebba. Då slipper hon hilla in sig i lögner om hur hon gått fram som en ångvält under brinnande pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring. Hon slipper att media får ta del av Esbjörns och hans vittnens berättelser och vittnesmål om hur omoraliskt och oanständigt de tycker att Ebba betett sig, när hon manipulerade och pressade Esbjörn att sälja sitt hus till henne. Hon slipper även farsen av att hennes mamma ska sitta och berätta hur rättfärdigt hon tycker att hennes avkomma betett sig.

Esbjörn hade också tjänat på förlikning eftersom det strikt juridiska i denna affär ligger till Ebbas fördel.

Eftersom jag anser att bägge parter i denna historia har hanterat affären klantigt och styvnackat redan från början, så är jag osäker på om någon av dem är så kloka att avsluta den smart och ödmjukt. Men folk ändrar sig ibland när de står nära stupet och bestämmer sig för att trots allt inte hoppa. Man får väl närmast kalla det självbevarelsedrift.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-10 kl. 08:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in