2021-10-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
När man har varit med länge, märker man att det finns mer än man trodde när man var ung..

Fråga till dig: Har du aldrig drömt, när du sover?

Vetenskapen har löst den frågan för längesen.
Dina "hjärnspöken" är din hjärna som bearbetar info och rensar bort oviktigt skit så att den inte exploderar av överhettning.

Menar du att du aldrig tagit upp och läst en artikel om sömn sen du blev vuxen?
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-10-09 kl. 21:19.
Citera
2021-10-09, 20:42
Medlem
dampskalles avatar
Vetenskapen säger ju att det finns fler dimensioner än vi kan uppleva. Men vi kan snudda vid dem precis som en tvådimensionell värld skulle se saker som är i tre dimensioner fast i två och missuppfatta.

Finns hur många som helst som sett konstiga saker. Det tror jag inte är döda människor. Däremot kan det finnas parallella världar det motsäger inte vetskapen. Har t ex sett min kompis gå förbi i dörren trots han låg i sängen hela tiden.

Sådant går ju inte bara att avfärda med en mental störning eftersom jag aldrig annars haft hallisar. Just i en lägenhet "spökade" det mycket med många vittnen som såg samma. Man kan vara lite ödmjuk och säga att man inte fattar vad det var. För det är ärligare än att skylla på psykos eller spöken.

Svårt också att förklara hur saker kan försvinna och sedan kommer de tillbaka och ligger på en öppen plats där alla ser och där man redan kollat. Folk tror att de är "galna" men inte. Sådant händer och hör till naturen.

Kollade min väska efter mitt pass det låg inte där kollade igen och då låg det där. Svårt att missa i en tom väska. Vår värld bygger ju på en slags källkod som är identifierad. Vetenskapligt. Så inte konstigt att hela världen inte laddar korrekt alltid.
Citera
2021-10-09, 20:42
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Alla gånger jag trott på spöken har jag varit påverkad av droger eller psykotisk.
Det säger väl allt. De psykotiska tillstånden är väldigt trovärdiga ibland ska jag medge.

Nykter och frisk, inga spöken i min närhet
Jag har haft nyktra släktingar vid ett tillfälle som bad mig gå och kolla i dotterns forum för det lät därifrån när vi satt i vardagsrummet.

Vid ett annat tillfälle klirrade det och lät i köket när jag hade en granne på besök som sa att jag måste gå och kolla om det är någon där.

Jag är tämligen van vid diverse ljud, knackanden och ljud av fotsteg, men besökare reagerar mer när de är hemma hos mig.
Citera
2021-10-09, 20:50
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag har haft nyktra släktingar vid ett tillfälle som bad mig gå och kolla i dotterns forum för det lät därifrån när vi satt i vardagsrummet.

Vid ett annat tillfälle klirrade det och lät i köket när jag hade en granne på besök som sa att jag måste gå och kolla om det är någon där.

Jag är tämligen van vid diverse ljud, knackanden och ljud av fotsteg, men besökare reagerar mer när de är hemma hos mig.

Har du något botemedel till denna lögn dom lever i för tillfället?
Föreställ dig ett försök att förändra hela den kända världen nu..

Har försökt med väldiga många saker men ingenting verkar kunna besegra deras ideologiska vaneföreställningar om världen..

Alla vänder sig till sekter och idoler för sina förklaringar såsom vetenskapen och trolösheten..
Det känns rätt hopplöst och att bara sitta titta på när dom lever i en lögn gör inget bättre heller..
Citera
2021-10-09, 21:09
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Har du något botemedel till denna lögn dom lever i för tillfället?
Föreställ dig ett försök att förändra hela den kända världen nu..

Har försökt med väldiga många saker men ingenting verkar kunna besegra deras ideologiska vaneföreställningar om världen..

Alla vänder sig till sekter och idoler för sina förklaringar såsom vetenskapen och trolösheten..
Det känns rätt hopplöst och att bara sitta titta på när dom lever i en lögn gör inget bättre heller..

Din fråga, vad man ska göra åt folk som väljer att tro på spöken, andar etc?
Mitt svar är att varje person är själv ansvarig inför Gud för vad den (tror och) gör.
Jag är alltså bara ansvarig för mina egna gärningar och behöver inte göra något alls om folk tror konstiga saker.

Men jag tror du missuppfattade mitt inlägg för min intention var att belysa att ibland kan det hända saker som många människor samtidigt upplever som något oförklarligt.
Det går inte alltid att bort förklara med att en enskild person var onykter eller psykotisk.
Citera
2021-10-09, 21:15
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Haha menar du att du är över 18 och tror på spöken?

Om det finns spöken och vi har 5+ miljarder mobiltelefoner/kameror, hur kommer det sig att det inte finns en enda film på spöken?
Jag har. Men eftersom det är en nära släkting har vi valt att inte dela med oss.
Citera
2021-10-09, 21:18
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Din fråga, vad man ska göra åt folk som väljer att tro på spöken, andar etc?
Mitt svar är att varje person är själv ansvarig inför Gud för vad den (tror och) gör.
Jag är alltså bara ansvarig för mina egna gärningar och behöver inte göra något alls om folk tror konstiga saker.

Men jag tror du missuppfattade mitt inlägg för min intention var att belysa att ibland kan det hända saker som många människor samtidigt upplever som något oförklarligt.
Det går inte alltid att bort förklara med att en enskild person var onykter eller psykotisk.

Men mot bättre vetande, försöker förstå varför dom väljer att inte acceptera verkligheten..

Varför väljer en människa frivilligt att leva livet i en lögn och vara vänd från verkligheten med egna påhitt och hittepå istället för att lyssnar på människor som har erfarenhet och vet utan några tvivel kvar?

Hur går processen till när dom beslutar sig för att ersätta verkligheten med en egen version av verkligheten istället?

P.S, behöver väl inte påminna dig om att det är ett brott mot hela människosläktet att förneka händelseprocessen som sker efter döden?
Senast redigerad av TwoThousand 2021-10-09 kl. 21:21.
Citera
2021-10-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Jag har. Men eftersom det är en nära släkting har vi valt att inte dela med oss.
Du har alltså en film på ett spöke?
Citera
2021-10-09, 21:33
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Du har alltså en film på ett spöke?
Om man använder ordet spöke så ja. Vi samlades efter att en väldigt nära släkting gick bort i en bilolycka och pratade, delade på några öl och en satte på hans favoritlåt och ställde sig upp och dansade när en annan plockade upp telefonen och filmade. Inget någon tänkte på just då.
Ett par dagar senare visade personen mig filmen och då står den avlidna och dansar bredvid.
Citera
2021-10-09, 21:34
Medlem
Conams avatar
Citat:
Vilket Bull-shit! Upp med filmjäveln eller gör du avbön idiot!
Citera
2021-10-09, 21:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Vilket Bull-shit! Upp med filmjäveln eller gör du avbön idiot!
Se mitt svar ovan. Hur skulle det bevisa något? Två som står och dansar utan att titta på varandra. Men nej, tänker jag inte. Ursäkta om jag gjorde dig upprörd.
Citera
2021-10-09, 21:40
Medlem
Citat:
Om man använder ordet spöke så ja. Vi samlades efter att en väldigt nära släkting gick bort i en bilolycka och pratade, delade på några öl och en satte på hans favoritlåt och ställde sig upp och dansade när en annan plockade upp telefonen och filmade. Inget någon tänkte på just då.
Ett par dagar senare visade personen mig filmen och då står den avlidna och dansar bredvid.
Det är något som borde komma allmänheten till kännedom… förstår du vidden av det? En död som dansar på film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in