Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Hej!
Du verkar smart så jag frågar dig!
Jag är medveten om hur totalt förljugen vår samtid är. Det här citatet beskriver verkligen vad jag tycker:
Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, major media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom
Men av någon anledning har jag alltid litat blint på naturvetenskapen. Jag har aldrig gått in i den här tråden förut, har avfärdat idén om en platt jord som totalt strunt. Oklart varför egentligen.
Om man vill sätta sig in i ämnet snabbt, finns det några effektiva frågeställningar att kontemplera som (i bästa fall) snabbt leder till ett ifrågasättande av den konventionella idén om en globformad jord?
Sedan undrar jag om plattjords-teorierna (delvis) drivs av religiösa förtecken med tanke på att kyrkan historiskt har hävdat att jorden är platt. I så fall svalnar nog mitt intresse något då jag inte alls är anhängare till organiserad religion.
Avslutningsvis, vilket är ditt starkaste argument för att jorden är platt?
Ett sista spörsmål, hur svarar ni på frågor som barn skulle ställa, exempelvis: ”Vad finns under jorden om den är platt?”
Andra plattjordare får naturligtvis svara också!
Tack på förhand!
/Tupo - Kanske en blivande plattjordare. 😊
Du har aldrig känt marken röra sig, men dom säger att den snurrar.
Du ser en rak horisont i ögon höjd hur högt du än tar dig, men dom säger den är böjd.
Solen och Månen ser ungefär lika stora ut och närmare än dom säger, men dom påstår att solen är större än jorden.
Stjärnorna ser inte ut som solar, men dom påstår att det är så.
Vart du än står på jorden så ser du exakt samma mönster på månen, men dom säger den är sfärisk, står du på olika sidor av en boll över dig är det ett uppenbart måste att man ser lite mer av bollen om man står på olika sidor av den.
Dom säger att vi ser jordens skugga på månen och försöker hävda att för att den är rund så bevisar det att jorden är rund, dom hoppas du är för dum för att fråga hur dom bevisar att det är jordens skugga vi ser på månen. Det finns fångat på video vid en förmörkelse där "skuggan" på månen rör sig åt fel håll i förhållande till solen, så det är uppenbarligen inte jordens skugga vi ser på månen.
Solen ska flyga fram genom universum, jorden flyger runt solen, och Jorden snurrar som en boll med en tillt. Det är 3 olika rörelser, men om vi gör en timelapse vid nordstjärnan ser vi perfekta cirklar runt den, trots 3 olika rörelser + en tillt.
Vi flyger fram genom universum men samma stjärntecken år efter år efter år efter år efter år efter år efter år efter år efter år efter år efter år efter år.
Dina sinnen säger platt och stationär, frimurar astronauter som påstår sig kunna resa dit ingen annan kan påstår att dina sinnen har fel. Ska du lita på dig själv eller andra?
Det finns såklart religösa plattjordare, men empiri är det som är det intressanta. Det finns också mycket falsk info och konstiga teorier med syfte att förlöjliga ämnet och vända bort nykomlingar. Eric Dubay har den bästa informationen, undersök den innan du undersöker annat så blir du inte så lätt att vilseleda.
Om någon påstår sig veta vad som finns under jorden, gå där ifrån, den ljuger uppenbarligen. Och kom i håg att det handlar inte om en platt skiva som flyger runt i en rymd, universum, solsystem, rymden är fejk, bilderna du ser ibland på en platt jord är försök att förlöjliga och förvirra.
Jag hatar den här tråden, men svarar för jag såg att du skrev.
https://odysee.com/@EricDubay:c?order=top