Citat:
Ursprungligen postat av
Kukulinskilli
Jag kallar verkligen inte alla som vill diskutera Islam för rasister, men det är en väldigt bra ledtråd om någon tycker Vilks rondellhund är en intressant ingång.
All visste att det finns väldigt obehagliga och mörka krafter som hotar folk som t.ex. avbildar profeten. Men det är idioters fördomar som förstärks av reaktionerna på Vilks verk - alla andra suckar mest och tycker det är genomskinligt.
I så fall skulle du inte kallat mig för inskränkt med aversioner mot en folkras bara för att jag kommer dragandes med lite fakta..
Du säger en sak men gör en annan..
Sen var det garanterat inte alla som visste hur obehagliga och mörka krafter som man bjuder in här. Det har ingenting med någons fördomar att göra när fördomarna är korrekta. Utan handlar mer om varför man har hållit på och bjuda in en massa extremistiska och hatfulla människor i ett land som det här.
Har dom dessa aversioner emot oss när dom kommer in här, så har dom inte någonting här o göra alls..
Och om detta leder till repatriering i framtiden, ja, då borde Lars Vilks verk ha rätt att hamna precis där. Oavsett hur jävla ful den än är..
Då får man ta det den dagen det finns mindre risk för museet att bli bombhotat.
Frågan är då om du som "konstverks connoisseur" ens vågar att resa dig upp och ta tag i det här? Eller ska du bara sitta där på sidlinjen och fortsätta kalla folk för rassar?