Citat:
Ursprungligen postat av
BoxInBag
Det är precis lika normalt att ha fortsatt kontakt med sitt ex på en vänskaplig nivå som det är att inte ha det.
Det blir lite löjligt när du skriver att det är onormalt att ha fortsatt kontakt med sitt ex, ungefär som att du förbjuder det, bara för att du har "bestämt" att det är fel.
Om du erkände att du är svartsjuk och pratade med henne om dina tillitsproblem istället så hade situationen troligtvis gått att lösa/kompromissa på ett sätt som passar er båda. Hon hade förstås tagit hänsyn till dig.
När du däremot beter dig som att du försöker bestämma vem hon får eller inte får umgås med så är det en fet signal på att du även i framtiden kommer att försöka kontrollera henne på andra sätt (sätta upp regler för vilka hon får umgås med, vad hon får ha på sig för kläder, övervaka hennes sms, mail och sociala medier, övertala henne om att sluta jobba och isolera sig hemma (vara "hemmafru" för att du ska kunna hålla koll på henne), etc).
Sluta vara ett kontrollfreak. Ingen har lust att ta hänsyn till någon som beter sig kontrollerande. Det om något är inte normalt.
Jag har inte gett hela historien här! Jag är absolut inte en som kontrollerar tjejer. Jag avgudar dem! Du vet ingenting om mig eller mitt liv sluta hitta på en massa saker som bara finns i din lilla hjärna!. Jag har skrivit att sluta som vänner med ex inte är fel inte heller killkompisar. Men att umgås med sitt ex bara hon och honom över ett par samtidigt som hon träffar mig där drar jag gränsen. Hon hade inte behövt berätta det för mig då hade inget hänt.
Du verkar ha svårt att sätta gränser jag tycker snarare synd om dig. Du verkar patetisk och omogen.
Denna tjej är historia hon finns inte i min sfär längre, detta var absolut det sista jag kommer skriva i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
HighwayDelight
Nej orka folk som ska hålla på att släpa på sina jävla x, barn är väl en sak.
För övrigt känns det som att man absolut inte kan släppa dem, o då kan man väl lika bra vara singel.
Speciellt när det handlar om en massa saker som att ses. Fick du vara med, eller "nej jag vill träffa honom ensam"?
Kanske tur i oturen att du fick svart på vitt.
Nej det är barn är det en helt annan sak såklart.
Men har man regelbunden kontakt med inte bara ett ex eller flera utan att det är barn inblandade det är en annan sak. Det är få killar som helhjärtat skulle vilja ingå en relation med en sådan tjej, för man kommer hamna där i hennes kompisfack förr eller senare. Är man inte man nog att säga att emot då har man ingen stake.
Fine om hon är singel då får hon umgås med hur många ex hon vill. Men jag har mina gränser och det har inget med kontrollbehov eller svartsjuka. Jag är bara ångerfull att jag inte sa ifrån tidigare.