2021-09-28, 13:10
Medlem
Nedomanskys avatar
Om båda i relationen är överens om att det är ok, så är det ok. Om inte så är det respektlöst mot partnern o relationen..
Citera
2021-09-28, 13:15
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Nej inga barn inblandade här. Träffade en tjej som har kontakt med sina ex. Jag vill inte gå in på mer detaljer då det finns risk att jag outar mig. Men det var mer än kontakt med sina ex, typ att träffas.

Jag känner mig helt dum i huvudet att jag gick så jävla bet på denna tjej. Besviken på mig själv. Hon var nästan perfekt förrän hon tog upp dessa saker.

Jag har kontakt med ex. Bra vänskap. När nån av oss är i relation har vi inte som vanligt. En del ex har betett sig illa eller blivit sura på mig, då får man skita i det men ibland kan det funka. Nya tjejen får trumf, svårare än så är det nog inte

Denna brud kan fortfarande vara perfekt för dig
Citera
2021-09-28, 13:42
Medlem
Citat:
Om man har hyfsat regelbunden kontakt med sina ex är det normalt? Inte bara ett utan flera.
BEror på hur ens nuvarande partner är.
I mitt fall blev jag tillsammans med en tjej ur kompisgänget och då föll det sig naturligt att vi fortsatte vara vänner när förhållandet sprack.
Tyvärr så blev nästa tjej en uggleunge som lyckade manövrera ut mig ur det där gänget samtidigt som hon gick bananas så fort hon ens hörde exxets namn.
Jag saknar det första exxet än i dag ibland. Saknar däremot inte ersättaren som i dag är ett ex hon med.
Citera
2021-09-28, 14:55
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Så din partner tycker det är okej att du går och gör någonting med ditt ex tex ta en fika eller något hemma hos exet?

Låter nog mer som ni hade ett öppet förhållande.

Hon tycker det är helt okej, ja. Och jag har aldrig strulat med mina ex, vi är goda vänner och inget mer än så. Inget "öppet förhållande" med det.
Citera
2021-09-28, 15:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Jag har kontakt med ex. Bra vänskap. När nån av oss är i relation har vi inte som vanligt. En del ex har betett sig illa eller blivit sura på mig, då får man skita i det men ibland kan det funka. Nya tjejen får trumf, svårare än så är det nog inte

Denna brud kan fortfarande vara perfekt för dig

Tolkar jag det rätt att du lägger exen på is. Okej men träffar man någon eller är i relation ska man inte ha någon kontakt med exen. Jag skulle gjort samma sak om det vore det omvända annars är det jävligt respektlöst.

Bruden är borta så det är försent med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
BEror på hur ens nuvarande partner är.
I mitt fall blev jag tillsammans med en tjej ur kompisgänget och då föll det sig naturligt att vi fortsatte vara vänner när förhållandet sprack.
Tyvärr så blev nästa tjej en uggleunge som lyckade manövrera ut mig ur det där gänget samtidigt som hon gick bananas så fort hon ens hörde exxets namn.
Jag saknar det första exxet än i dag ibland. Saknar däremot inte ersättaren som i dag är ett ex hon med.

Låter ej normalt. Sluta som vänner med ex okej men att ha regelbunden kontakt tycker jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Hon tycker det är helt okej, ja. Och jag har aldrig strulat med mina ex, vi är goda vänner och inget mer än så. Inget "öppet förhållande" med det.

Skulle aldrig accepterat det som kille. Killkompisar däremot är OK. Kompisar med ex där går gränsen. Hon försökte övertyga mig att hon aldrig skulle göra något med dem men det är lätt att säga när man inte känner personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Om båda i relationen är överens om att det är ok, så är det ok. Om inte så är det respektlöst mot partnern o relationen..

Det största problemet är att hon redan hade bestämt sig att träffa detta ex när vi träffades och tog upp det som att det inte vore någonting och att jag skulle tycka det var okej. Inte OK i min regelbok. I min värld hade det varit väldigt konstigt iallafall men jag förstår att en del lever så men majoriteten gör det inte.
Senast redigerad av Klappasäften 2021-09-28 kl. 15:36.
Citera
2021-09-28, 15:36
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Tolkar jag det rätt att du lägger exen på is. Okej men träffar man någon eller är i relation ska man inte ha någon kontakt med exen. Jag skulle gjort samma sak om det vore det omvända annars är det jävligt respektlöst.

Låter ej normalt. Sluta som vänner med ex okej men att ha regelbunden kontakt tycker jag inte.

Skulle aldrig accepterat det som kille. Killkompisar däremot är OK. Kompisar med ex där går gränsen. Hon försökte övertyga mig att hon aldrig skulle göra något med dem men det är lätt att säga när man inte känner personen.

Nja det e mest att ett från 2015 o jag e bra för varandra även om vi inte funkade som par efter 5 år. Ett par ggr när jag träffat nån ny så har vi brutit för att det inte funkar. Som du säger, av respekt för den nya o nån gång pga ett kaos som jag aldrig riktigt fattat
Citera
2021-10-07, 18:04
Medlem
Vad jag tycker är bra mycket mer skumt är alla som är ovänner med sina ex. Fine, att något förhållande kan ha gått åt helvete och man för alltid kommer ha jävliga känslor mot den personen köper jag, men folk som ständigt påpekar att deras tidigare killar var sämst och att de hellre lever om 2020 än att gå tillbaks till sitt senaste förhållande, ja, de undrar jag lite hur dåliga de är på att välja partners?
Citera
2021-10-07, 19:41
Medlem
CompressorVanes avatar
Har du barn med ex då är det en sak,
annars är kontakt med dem NO GO!

Klipp och glöm.
Citera
2021-10-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Har du barn med ex då är det en sak,
annars är kontakt med dem NO GO!

Klipp och glöm.

Måste man enligt dig klippa kontakten med sitt ex då barnen är vuxna, eller är det okej att ha kontakt även då barnen vuxit upp och flyttat hemifrån?

Jag tycker att det beror på vilken sorts relation man har efter att förhållandet tagit slut. Har man kunnat skiljas och ändå komma överens, så ser jag inte någon nackdel med att vara som folk med sitt ex.
Citera
2021-10-07, 20:10
Moderator
evilhoneys avatar
Det är klart man kan vara kompis med sina ex. Jag har ex jag inte har pratat med sen dagen det tog slut, ex jag helst inte pratar med, men även ex som jag har regelbunden kontakt med.
Som Saltkatt sa i ett inlägg här ovan, "Det fanns ju en anledning till att vi ville vara tillsammans en gång i tiden (typ: att vi tyckte att den andra var en vettig människa som vi passade bra ihop med)", bara för att vi inte funkade på det romantiska planet så betyder det ju inte att det är en sämre människa helt plötsligt.

Självklart spelar en massa saker roll men rent principiellt så är det klart man kan vara kompis med ett ex.
Citera
2021-10-07, 23:15
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Om man har hyfsat regelbunden kontakt med sina ex är det normalt? Inte bara ett utan flera.

Ett ex är ju det av en anledning. Är du i någon relation just nu samtidigt som du har kontakt med flera ex? Och vad är det som får dig att fortsätta ha kontakt med dina ex egentligen? Är det fortfarande något sexuellt laddat som du går igång på av dina ex?
Citera
2021-10-07, 23:20
Medlem
Bassplays avatar
Ne fy fan sånt sysslar man inte med, antar man gör det för att ligga och det är ju smutsigt. Gå vidare med livet.

Är man verkligen bara kompisar , kul att sitta där som en cuck, hon kommer garanterat knulla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in