Citat:
Och just detta är standard. Man får alltså inte kontraktet hemskickat en vecka i förväg innan man skriver på utan man får det i handen strax innan man signera det. Detta eftersom kontrakten ofta är standardkontrakt och det man behöver dubbelkolla är priset, tillträdesdatum, överlåtelse och identitet (rättstavade namn och personnummer). Sen sker en procedur där man gemensamt läser igenom och sätter initialer på varje sida för att slutligen signera det. Under denna tid sitter nästan alla och tänker på annat - det är en massa juridik som ingen orkar lyssna på. Det är mycket sällan man lägga sin specialklausuler i kontrakten, och om man gör det så har det ju diskuterats fram INNAN affären och man är medveten om detta.
Det man möjligtvis får innan man skriver är ett prospekt där man sammanställt en del uppgifter för löpande ungefärliga löpande kostnader - el, vatten, uppvärmning osv. Samt vilken konstruktion det är. Krypgrund, enstegstätad fasad (avbryt köpet!), VVX värme osv. Men det är inget kontrakt.
Att ta upp högst triviala saker och framställa dem som mystiska visar bara på hur otroligt långt från verkligheten du befinner dig. Att du sedan bygger teorier på detta gör att de blir rena fantasier.
Det man möjligtvis får innan man skriver är ett prospekt där man sammanställt en del uppgifter för löpande ungefärliga löpande kostnader - el, vatten, uppvärmning osv. Samt vilken konstruktion det är. Krypgrund, enstegstätad fasad (avbryt köpet!), VVX värme osv. Men det är inget kontrakt.
Att ta upp högst triviala saker och framställa dem som mystiska visar bara på hur otroligt långt från verkligheten du befinner dig. Att du sedan bygger teorier på detta gör att de blir rena fantasier.
Det är väldigt många som oponerar sig om att kontraktet inte skickades till Esb.
När jag tänkef efter så har jag nog alldrig fått ett kontakt skickat till mig, bara offeter samt förslag.
Det rätta har alltid funnits först när vi ska skriva på det ( har en chefspost där jag skriver på många avtal.)
Så frågan är om dessa personer någonsin har gjort en större affär?
Var Det bådas önskan om treskodom har för mig om att det var Binninges?