2021-10-09, 10:04
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och just detta är standard. Man får alltså inte kontraktet hemskickat en vecka i förväg innan man skriver på utan man får det i handen strax innan man signera det. Detta eftersom kontrakten ofta är standardkontrakt och det man behöver dubbelkolla är priset, tillträdesdatum, överlåtelse och identitet (rättstavade namn och personnummer). Sen sker en procedur där man gemensamt läser igenom och sätter initialer på varje sida för att slutligen signera det. Under denna tid sitter nästan alla och tänker på annat - det är en massa juridik som ingen orkar lyssna på. Det är mycket sällan man lägga sin specialklausuler i kontrakten, och om man gör det så har det ju diskuterats fram INNAN affären och man är medveten om detta.
Det man möjligtvis får innan man skriver är ett prospekt där man sammanställt en del uppgifter för löpande ungefärliga löpande kostnader - el, vatten, uppvärmning osv. Samt vilken konstruktion det är. Krypgrund, enstegstätad fasad (avbryt köpet!), VVX värme osv. Men det är inget kontrakt.

Att ta upp högst triviala saker och framställa dem som mystiska visar bara på hur otroligt långt från verkligheten du befinner dig. Att du sedan bygger teorier på detta gör att de blir rena fantasier.

Det är väldigt många som oponerar sig om att kontraktet inte skickades till Esb.
När jag tänkef efter så har jag nog alldrig fått ett kontakt skickat till mig, bara offeter samt förslag.
Det rätta har alltid funnits först när vi ska skriva på det ( har en chefspost där jag skriver på många avtal.)
Så frågan är om dessa personer någonsin har gjort en större affär?
2021-10-09, 10:08
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hej WR Var Det bådas önskan om treskodom har för mig om att det var Binninges?

Du skriver tredskodom men jag antar att du menar tresutten rätt.

Förslaget var JB men Karin accepterade detta.

Spekulation.
Det tar betydligt längre tid att samla en tresutten rätt vilket ger mer tid till medial uppmärksamhet och smutskastning vilket JB ser som en fördel.

Ett beslut ifrån en tresutten rätt där domarna är eniga har betydligt större tyngd än när man blandar in lekmän som kan färgas av känslor, fördel Karin.
2021-10-09, 10:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja beslutet om förvaltare är interimistiskt och gäller från den tidpunkt, han av läkare bedöms redan ha förlorat sin rättshandlingsförmåga p.g.a psykiskohälsa.
Kan gälla redan från i våras om det vill sig illa och alla rättsliga handlingar Esbjörn utfört f.r.o.m då upphävs och är ogiltiga, ekonomiska förbindelser Esbjörn ingett ska återgå till Esbjörn/förvaltare.
Har han skänkt bort något ska det tillbaka, har han lånat ut något ska det återbetalas.
Testamente skrivet efter denna tidpunkt är ogiltiga, gift sig ogiltig vigsel osv osv.
Så hon bör nog passa guldgåsen gratis och MPL ska inte röra Esbjörns tillgångar eller sälja någon BR.
Detta då dom fullt medvetet i ond tro som det heter utnyttjat Esbjörns lättsinne.
Det kan sluta i fängelset som bedrägeri mot en rättsoförmögen man med psykiskohälsa.

Jag har funderat på om M- gårds förväntande testamete ligger bakom hennes driv i detta.
Det skulle i så fall göra hennes testamente om det skrevs innan det som gäller.
2021-10-09, 10:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards

Spekulation.
Det tar betydligt längre tid att samla en tresutten rätt vilket ger mer tid till medial uppmärksamhet och smutskastning vilket JB ser som en fördel.

Ett beslut ifrån en tresutten rätt där domarna är eniga har betydligt större tyngd än när man blandar in lekmän som kan färgas av känslor, fördel Karin.
Tack ja det menar jag ju såklart.
Och det kan ju vara därav det florerar en större summa nu när Esb insett vart det lutar.
2021-10-09, 10:16
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tack ja det menar jag ju såklart.
Och det kan ju vara därav det florerar en större summa nu när Esb insett vart det lutar.

JB köpte sig tid med sin begäran om tresutten rätt.
Frågan är om han har förvaltat tiden så väl?
2021-10-09, 10:26
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
JB köpte sig tid med sin begäran om tresutten rätt.
Frågan är om han har förvaltat tiden så väl?
Esbjörn är ju körd men risken med fyra dagars medial bevakning för Ebba är ett väldigt risktagande. Man kommer gotta sig i detaljer. Jag fattar inte att hon utsätter sig för detta!!!
2021-10-09, 10:33
Medlem
Citat:

Spekulation.

Det heter fullsutten rätt och lekmän sitter inte i tvistemål. Du är okunnig och vet inte vad du pratar om.
Beslutet togs efter att båda parter begärde det.
2021-10-09, 10:35
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Esbjörn är ju körd men risken med fyra dagars medial bevakning för Ebba är ett väldigt risktagande. Man kommer gotta sig i detaljer. Jag fattar inte att hon utsätter sig för detta!!!

Alternativet är en offentlig ursäkt ifrån Esbjörn för all smutskastning som har skett. Att vika ner sig i detta läget skulle bara trigga gamarna som skulle smutskasta henne och påstå att hon vek ner sig för att hon gjorde fel.
2021-10-09, 10:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Inläggen som du citerar finns inte i tråden!
Vilken tråd har du tagit dessa citat ifrån, eller har du hittat på dem?

Jag upplever det som att du förmedlar ett hot.
Det modereras i trådar vilket innebär att det av olika anledningar lyfts bort inlägg som bryter mot regelverket Flashback har. Det kan ju väl förtusan inte röra sig om ett fysiskt hot då det gäller ett telefonsamtal som ju kan ringas med okänt nummer dessutom. Ska de slå på sig själva då i var sin ände av linjen
2021-10-09, 10:37
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det heter fullsutten rätt och lekmän sitter inte i tvistemål. Du är okunnig och vet inte vad du pratar om.
Beslutet togs efter att båda parter begärde det.

Har JB förvaltat tiden som han köpte sig väl?
2021-10-09, 10:43
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Alternativet är en offentlig ursäkt ifrån Esbjörn för all smutskastning som har skett. Att vika ner sig i detta läget skulle bara trigga gamarna som skulle smutskasta henne och påstå att hon vek ner sig för att hon gjorde fel.
Båda sitter i en knepig sits:
- Esbjörn förlorar troligen både hus och får betala massor i skadestånd
- Ebba vinner slaget men förlorar kriget med hårt eftermäle
En tyst hemlig förlikning åt något håll år bäst för båda!

Matchstatus
Ebba går till Tingsrätt
Ebba erbjuds 1,5 MSEK av Esbjörn för att backa
Ebba avslår
Tidningarna skriver [AB)

Vem kommer med nästa bud? Jag gissar på förlikning. Ingen vill upp i rätten!!
Senast redigerad av Alwaysright 2021-10-09 kl. 11:03.
2021-10-09, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Båda sitter i en knepig sits:
- Esbjörn förlorar troligen både hus och får betala massor i skadestånd
- Ebba vinner slaget men förlorar kriget med hårt eftermäle
En tyst hemlig förlikning åt något håll år bäst för båda!
Good point!
Den här historien är mycket illa skött av bägge parter från början.
Att den ska få ett snyggt slut för någon av dem, håller jag därför för osannolikt.
Det har båda visat att de inte är förmögna till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in