Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
En vittnesutsaga är aldrig fakta. Om vi ska anse alla vottnesutsagor för fakta så är det bara att lägga ner. Ingen teori kan formuleras utan att några vittnesmål måste väljas bort.
Angående NF förstår jag inte alls vad du far efter. Han möter ju LOP norr om Entrén och ska väl inte reagera på SE om denna kommer ut just när LoP passerar. Alternativet finns ju också att SE är Tensonmannen.
Men,naturligtvis så finns det grader i helvetet.
Vissa vittnesutsagor kan rimligen antas överensstämma bättre med de verkliga förhållandena kvällen den 28 Februari än andra.LPs vittnesmål angående att ingen utomstående kommunikation skett tillhör den starka kategorin vittnesmål.
Inge Morelius utsaga om att han beskådat en Dekorimaman i tre minuter saknar jämförelsevis samma tyngd.
Plockar man bort fakta,där inga rimliga skäl kan skönjas för att så göra..så kommer man att hamna snett.
Angående NF så var jag,som tidigare diskussion klart anger,osäker var exakt han passerade makarna Palme.Jag skrev också att det uppenbarligen finns ett mycket litet fönster om cirka 10 meter då SE kan ha beträtt Sveavägen utan att NF för den skull sett honom.
Alternativen för att SE är den s.k Tensonmannen är och förblir orimliga.
Den allerstädes närvarande,och verkliga,problematiken kring SE i ett Grandmansscenario har inte ändrats ett enda dugg som jag ser det.