2021-10-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Eftersom jag inte har några problem med att medge att det varit en överväldigande majoritet ovaccinerade på iva den senaste månaden, så tar jag lätt på dina spydigheter. Men precis som det vrålades ut om att ”alla på iva är ovaccinerade” för någon månad sedan under en speciell vecka (fast det inte ens var sant) så kan man väl ändå lite försynt få påpeka att det nu är hälften.
Jag lägger f.ö inget värde i det, utan tycker att det lika fullt är tragiskt för de som ligger där. Något jag inte tycker mig se hos dig och dina skadeglada kompisar här i tråden.

Vad får dig att tro att jag är skadeglad? Jag är snarare beklämd av att så många ligger där helt i onödan bara för att de satt för stor tilltro till "alternativa fakta", till exempel det du basunerar ut.
Citera
2021-10-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Färre hade dött i ett koncentrationsläger än av vaccineringen. Så det är väll inget vidare exempel.
Vi skickar ju ungarna till koncentrationsläger varje dag......

Menar du att 5- 6 miljoner personer har dött av vaccinering. Var kan jag läsa om det?
Citera
2021-10-08, 23:14
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Färre hade dött i ett koncentrationsläger än av vaccineringen. Så det är väll inget vidare exempel.
Vi skickar ju ungarna till koncentrationsläger varje dag......

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Menar du att 5- 6 miljoner personer har dött av vaccinering. Var kan jag läsa om det?

Vad pratar du om? Chilla lite med drogerna. Nu hittar du på siffror i ditt eget huvud
som du tror att andra sagt i tråden?!
Citera
2021-10-08, 23:15
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Chilla lite med drogerna. Nu hittar du på siffror i ditt eget huvud
som du tror att andra sagt i tråden?!

Nej, jag syftade på att det dog 5- 6 miljoner personer i koncentrationsläger under 2:a världskriget. Du hävdade att detsamma sker på grund av vaccinering.
Citera
2021-10-08, 23:20
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Nej, jag syftade på att det dog 5- 6 miljoner personer i koncentrationsläger under 2:a världskriget. Du hävdade att detsamma sker på grund av vaccinering.

Koncentrationsläger, Koncentrera, vi koncentrerar barnen varje dag. Kallas obligatorisk skolgång.

Utrotningsläger. Är något helt annat.
Citera
2021-10-08, 23:22
Medlem
Citat:
Koncentrationsläger, Koncentrera, vi koncentrerar barnen varje dag. Kallas obligatorisk skolgång.

Utrotningsläger. Är något helt annat.

ok...
Citera
2021-10-09, 00:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Här kan kolla på bilder av covid tår o andra hudproblem orsakade av covid.

http://covidskinsigns.com/

Vi hade ju en tjej här i tråden som tappade båda tånaglarna när hon fick covid19 våren 20202, var tog hon vägen?
Citera
2021-10-09, 00:15
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att jag är skadeglad? Jag är snarare beklämd av att så många ligger där helt i onödan bara för att de satt för stor tilltro till "alternativa fakta", till exempel det du basunerar ut.
Vad basunerar jag ut för ”alternativa fakta”?
Att 50% av de iva intagna vecka 39 är ovaccinerade?
Är det något mer?
Citera
2021-10-09, 00:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
"Theater of absurd"

Molnupiravir - Inget heterosexuellt sex om du tar denna medicin. Mutagenic så om du inte vill ha defekta barn så undvik denna medicin eller var beredd på att leva i celibat ett tag!

https://odysee.com/@FrontlineCovid19CriticalCareAlliance:c/Flccc-Weekly-Update-6-October-2021:3

Man kan ju faktiskt ha sex utan att alstra barn i dessa dagar, kondom, p-piller?
Citera
2021-10-09, 00:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det skulle jag tro att de får. De SD:are som inte är helt jävla dumma
ser hur vänstern förstör sveriges barn.

Ok:

1. en vaccinhatande kärring får sitt vaccinhat "bekräftat". Hon har tydligen, hela tiden, " känt på sig" att vaccinet är dåligt.

2. genom att hennes son hade en väldigt stor otur och fick blodproppar i ung ålder.

3. Enligt den hysteriska mamman "bekräftade" en läkare "att blodpropparna berodde på vaccinet", trots att det hände 4 till 5 veckoor efter den andra sprutan med Pfizer/Biotech vaccinet.

4. Efter det, inte helt, ovanliga strulet på en svensk akutmottagning, blev sonen inlagd och övervakad, och skall senare opereras.

Det har aldrig slagit vaccinmotståndare att osannolika saker kan hända, även unga. Som blodproppar, utan hjälp av ett vaccin?

Sonen sades vara mycket vältränad. Har någon kollat upp honom för anabola steroider? Kan sådana orsaka blodproppar? Och hur är det med ökad risk för blodpropp för de som insjuknar i Covid-19. Flygresor och P-piller?

Hur som helst så tänker jag inte lyssna på den hysteriska kärringens "inlägg" mer på Youtube. Speciellt som hon, först, poängterade allas möjlighet att välja, men sedan uppmanade alla, inte minst unga människor, att, inte vaccinera sig.

Jag kan, iof, respektera en frisk 20 åring, utan kända riskfaktorer, som haft, konstaterad, Covid-19, som tvekar över om vaccinering är nödvändig för hens del. Men jag respekterar inte en hysterisk kärring som propagerar för att folk inte skall vaccinera sig. Deportera henne till Rumänien, så får se hur kul det är med ca 30 procents vaccintäckning när Delta-varianten härjar!
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-10-09 kl. 00:46.
Citera
2021-10-09, 00:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Siffrorna från intensivvårdsregistret säger 50% i hela landet, och trenden går åt fel håll för den som krigar för vaccinet. För oss som krigar för människors bästa oavsett vaccinationsstatus ser det också dystert ut.
Senaste 7 dagarna:

Ovaccinerade 63,6%
Vaccinerade 27,3%
Okänt 9,1%

Upp till 60 år:

Ovaccinerade 85,7%
Vaccinerade 0%
Okänt 14,3%

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid

Jag tror jag krigar ett tag till.
Citera
2021-10-09, 01:50
Medlem
Citat:
- Det är "bara" 33 personer inlagda på IVA. Med tanke på hur mycket mer smittsam deltavarianten är än vad som var fallet förra hösten så torde det vara betydligt fler inlagda om inte vaccination hade skett.
Faktumet att väldigt många redan har haft en coronainfektion talar mer för att flockimmuniteten hjälpt till! än att det är vaccinets förtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in