2021-10-08, 20:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Spela inte dummare än du är. Eftersom ägarskiftet inte var fullbordat ansvarar säljaren för fastigheten till tillträdesdatum.
Ärligt nu - om du varit i Esbjörns ställe och du visste att du satt med ett giltigt kontrakt hade du då oroat dig för vad en köpare av Ebbas kaliber företog sig med det hon köpt? Svarar du ja på den frågan så är väl jag dum då som säger nej aldrig i helvete jag skulle - inte ett skit - jag hade haft fullt förtroende för att inte Ebba skulle göra något galet. För varför i all världen skulle hon?!
2021-10-08, 20:38
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey, om du insisterar så. Bara han nu inte har deletat mailet och det är väl försent å leta i papperskorgen. Jag brukar deleta sånt jag finner passerat och onödigt å spara. Kanske Teams har det - det bör de väl? Ska se om JB orkar med det men jag tror det varken gör bu eller bä vid det här laget. Nu har vi all anledning å blicka framåt istället för å gräva ner oss med Ebbas berömda spade
Ingen fara, han kan deleta mailet, det ligger kvar med info i hans kalender, bara att gå in där!
2021-10-08, 20:40
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ärligt nu - om du varit i Esbjörns ställe och du visste att du satt med ett giltigt kontrakt hade du då oroat dig för vad en köpare av Ebbas kaliber företog sig med det hon köpt? Svarar du ja på den frågan så är väl jag dum då som säger nej aldrig i helvete jag skulle - inte ett skit - jag hade haft fullt förtroende för att inte Ebba skulle göra något galet. För varför i all världen skulle hon?!
Vad menar du att hon gjort för galet? Och om han nu visste att kontraktet var giltligt, vad har han med saken att göra?
2021-10-08, 20:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Banköverföringar sker samma dag mellan svenska banker (men mottagande bank håller på pengarna till nästa dag och tjänar bland annat ränta på det). Esbjörn och Ebba har samma bank och en överföring mellan två konton på Swedbank syns direkt och är inget man som kontoägare kan backa eller ångra.
Jaha....dock så har jag läst inte minst här på forumet att det är just så där bedragare går tillväga när de köper saker å ting på t.ex. blocket. De makulerar i efterhand när väl säljaren är utom synhåll. Med Swish däremot går det ej att så förfara är min erfarenhet. Ska kolla det där med min son som har samma bank. Det var ett tag sen jag såg jag kunde deleta en signerad betalning så det kan ha ändrats. Egna överföringar går iaf direkt men jag undrar om det går direkt till andras konton. Nåja Ebba kanske daterade betalningen till just....var det 26:e
2021-10-08, 21:13
Medlem
Kubun har många gånger ombetts presentera belägg för sina påståenden. Hen har aldrig lyckats med det. Inte så konstigt. Det är svårt att presentera trovärdiga belägg för lögner.

Hen skulle bevisa sin kontakt med Esbjörns så kallade ombud genom en framtida händelse på Facebook, som aldrig inträffade, bara för att ta ett exempel.

Kubun har avslöjats med den ena lögnen efter den andra, ofta genom att motsäga sig själv, och det finns alltid en massa dåliga bortförklaringar till vilka det aldrig finns några belägg, precis som med alla påståenden om ditten och datten.

Kubun har ombetts presentera fakta kring var Esbjörns så kallade ombud var den där dagen, otaliga gånger, men aldrig lyckats, aldrig ens försökt. Istället tycker kubun att andra skall motbevisa hens påståenden. Kubun är som övriga ebba-hatande troll i tråden, anser att alla lögner hen sprider skall anses vara sanna tills någon annan bevisat motsatsen.

Nåväl, när jag var vid domstolen idag så kollade jag faktiskt upp saken. Och tänka sig, det alla redan visste visade sig mycket riktigt stämma, inga huvudförhandlingar där något kriminellt belastat juridiskt obildat så kallat ombud var kallat, hölls den dagen. Bara ännu ett icke korrekt påstående från Kubun, bara ännu en i raden av alla lögner.
2021-10-08, 21:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Kubun har många gånger ombetts presentera belägg för sina påståenden. Hen har aldrig lyckats med det. Inte så konstigt. Det är svårt att presentera trovärdiga belägg för lögner.

Hen skulle bevisa sin kontakt med Esbjörns så kallade ombud genom en framtida händelse på Facebook, som aldrig inträffade, bara för att ta ett exempel.

Kubun har avslöjats med den ena lögnen efter den andra, ofta genom att motsäga sig själv, och det finns alltid en massa dåliga bortförklaringar till vilka det aldrig finns några belägg, precis som med alla påståenden om ditten och datten.

Kubun har ombetts presentera fakta kring var Esbjörns så kallade ombud var den där dagen, otaliga gånger, men aldrig lyckats, aldrig ens försökt. Istället tycker kubun att andra skall motbevisa hens påståenden. Kubun är som övriga ebba-hatande troll i tråden, anser att alla lögner hen sprider skall anses vara sanna tills någon annan bevisat motsatsen.

Nåväl, när jag var vid domstolen idag så kollade jag faktiskt upp saken. Och tänka sig, det alla redan visste visade sig mycket riktigt stämma, inga huvudförhandlingar där något kriminellt belastat juridiskt obildat så kallat ombud var kallat, hölls den dagen. Bara ännu ett icke korrekt påstående från Kubun, bara ännu en i raden av alla lögner.

Kubun hade kontakt med Binninge, det bevisades. Han förutspådde helt korrekt vad Binninge skulle publicera på sin Facebook.
2021-10-08, 21:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Svarar du endast med en motfråga du som av både mig och andra här anses vara en hejare på fastighetsjuridik? Tråkigt gör ett nytt försök - eller någon annan. Om han är riktigt illa däran nu så kan ju det också indikera på att den tidigare undersökningen förra sommaren nog hade en hel del brister. Var det inte något som där saknades förresten - någon klinisk undersökning av hjärnan?

Här Bergakungen:

Låt mig då bara säga att du ställer en synnerligen oklar fråga, med avsevärda tolkningsproblem. Att du då får en motfråga om vad du verkligen menar får du tåla.

Men mer allmänt: Det är statusen vid avtalets tecknande som avgör bedömningen avseende säljarens rättskapacitet.
2021-10-08, 21:42
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Nej precis det och därför var det ju högst märkligt att Esbjörn reagerade som han gjorde. Tycker det indikerar på att han inte var medveten om att han då hade sålt sin fastighet. Så inte så dumt tänkt ändå av mig eller hur? Esbjörn verkar verkligen inte vara helt ok. Det må ju alla av oss se. Fy fan vad hon hållit på med Ebba. Hur kunde hon bara börja med detta? Herregud att hon inte klev av då när hon sa att Esbjörn inte behövde sälja om han verkligen inte ville. Då hade hon chansen. Det blir ju bara värre för henne ju längre hon låter detta pågå.
Sluta älta detta, du vet LIKSOM jag att det var ESB som inte ville ha ett möte och lösa det. Han vände i dörren, ingen vet varför utan det är endast spekulationer. Det vi vet är att Ebba varit beredd att ta en diskussion, Esb var inte det. Punkt.
2021-10-08, 21:43
Medlem
Citat:
Kubun hade kontakt med Binninge, det bevisades. Han förutspådde helt korrekt vad Binninge skulle publicera på sin Facebook.
Det är inget bevis, det kan lika gärna betyda att barnmisshandlare Binninge följer tråden och spelade med för att ge ett okänt troll lite draghjälp.
2021-10-08, 21:48
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

Det där med Facebook har du fel i för det bevisades. Där är du helt ute å cyklar

Du vill att jag ska bevisa att det jag säger kommer direkt från Binninge. Nåväl, börja med ovanstående. Säkert kan Armstark eller nån i gänget förklara för dig eller BEVISA mitt påstående Vad med dina egna bevis. T.ex. att jag skulle presentera den ena lögnen efter den andra. Visa nu det att det är sant. Kalla inte den bagatellartade missen om bokat eller inloggat möte för lögn bara men om det känns bättre för dig så var så god nr 1 dig till godo

Okey, det där med att Binninge inte hade någon HF där får stå för honom. Det var hur som helst vad han angav till mig och jag trodde honom. Så ingen lögn även där. Det är du som ljuger eller rättare överdriver och kallar mina misstag för lögner.

Hoppas nu bara att jag inte även här i detta har misstagit mig. Någon skrev för inte så länge sedan att det var någon resa till någon HF som inte blev av den dagen så jag hoppas verkligen att det inte var så att jag fick så för mig att han därav blev hemmavid men inte fick tid ändå att åka iväg.

Nåja hur som helst kanske JB hittade på det hela med att han var förhindrad av rent taktiska skäl. Kanske var ett smart drag i ett i övrigt fult spel....ont skall med ont fördrivas osv.

Hur som helst så är väl detta drama snart över....eller hur? Snart nog ser vi ett avgörande
2021-10-08, 22:19
Medlem
Citat:
Det är omöjligt att Esbjörn skrev på kontraktet i månskensljus, om det skedde på eftermiddagen den 20 augusti 2020. Om man tvekar på vad som är sant eller inte sant, så kan man kolla upp det faktiska förhållandet i efterhand. Hur var vädret där och då, var det månsken?

Vad beror det då på att Esbjörn far med osanning i det fallet? Är det hans lindriga kognitiva funktionsnedsättning? Eller är han helt enkelt en lögnare av naturen? Jag vill påstå att även om man har en kognitiv funktionsnedsättning, så är man kapabel att ljuga, om man vill. Det Barrys undersökning visar, och Esbjörns eget vittnesmål i journaler, är att han glömmer saker. Så att han kommer ihåg något som aldrig har hänt, är med andra ord en fantasiprodukt. En lögn.

Esbjörn har all anledning att ljuga om vad som hände vid kontraktsskrivningen. Om den gick rätt och riktigt till, vem skulle då tycka synd om honom för att han tio dagar senare ångrade sig? Framställer man sig själv som att man är döv, blind, förstår ingenting om någonting och motparten har tvingat mig att skriva på ett kontrakt jag varken kunde läsa, eller förstå innebörden av, under omöjliga förhållanden, ja då får man bara sympati av omgivningen.
Även om det var mulet ute så var det när solen låg högt på himlen, att det inte varit månsken är nog vi alla överens om.
Att han skulle vara en lögnare av naturen är att göra en spekulation och en bedömning av hans karaktär som är rätt långtgående. Dessutom har ju inte Ebba Busch funnit något sådant som hon använt mot honom i sina gräv kring Esbjörn och hans anhang, hade hon hittat det så hade hon lastat kärran fullt med det för att använda vid en väl vald attack! Men helt klart skulle Esbjörn kunna ljuga.
Nu tror jag inte så är fallet utifrån vad jag sett i de olika intervjuerna men jag skulle kunna ha fel. Antagligen så är det hans kognitiva nedsättning eller så är han lögnare, för Esbjörn är inte konsekvent.

Citat:
Artikeln är låst och det jag kan läsa innehåller för lite fakta för att jag ska kunna ha en väl underbyggd åsikt. Det verkar dock som den händelsen utreds för bedrägeri, vilket för mig tyder på att det finns något slags fakta som pekar i den riktningen. Huruvida kontoägaren där är rättsförmögen eller inte, kan jag inte svara på. Den stora skillnaden dock, är att den där tanten fick ett telefonsamtal och i samband med det, gav bort en massa pengar. Såna där bedrägerier lyckas för att de inte ger offret någon tid att tänka efter. Esbjörn hade två månader på sig, det var inget som slängdes fram under hans näsa utan betänketid och möjlighet att agera annorlunda.
Enligt Esbjörn var det första och enda gången han såg avtalet precis i samma stund som dom skrev på. Hur det gick till och vad som skedde där och då kan vi bara spekulera vid.
Du behöver inte kunna läsa artikeln, upplägget är samma, anfall en inte ont anande äldre, kom med argument, agera snabbt i tal och tanke och överrumpla, få dom att attestera och vipps så är du i mål. En del tycker att dom är entreprenörer andra tycker dom är banditer. Du gör det för lätt för dig när du säger att Esbjörn fick tid, fick allt, alltså han var inte ens en deltagare i sin egen husaffär, hade han varit intresserad så hade han engagerat sig på ett helt annat sätt. Ebba Busch har gjort precis allt, det ser inte bra ut alls.

Citat:
Vad har hon gjort som är omoraliskt vad gäller fastighetsaffären fram till kontraktsskrivandet? Hon har låtit värdera fastigheten, hon har besiktat den, hon har haft diskussioner med Esbjörn om framtidsvisionen, hon har tagit över ansvaret för röjning, städning och sanering, hon har betalat en icke oskälig summa pengar, hon har gett Esbjörn två månader att fundera på, hon har uppmanat Esbjörn att ha kontakt med släkten.

Som jag ser det, så har hon två plumpar i protokollet. Hon skulle inte ha gjort något aktivt på tomten innan tillträdet. Ingen slyröjning med andra ord. Hon skulle också, på egen bekostnad, ha anlitat en oberoende mäklare som höll i förhandlingar, värdering och besiktning.

Men är det så illa att jag anser att det var omoraliskt, kallt eller beräknande? Nej.

Jag vet att Esbjörn i efterhand har påstått att Ebba tjatade och pekade. Men tyvärr går det inte ihop med den övriga verklighet han har varit med i. Han är helt enkelt inte trovärdig i mina ögon.
Du blandar fakta som vi vet med spekulationer som du bryggar med fakta för att fylla hålen, dock är alla spekulationer vinklade ur ett perspektiv där Ebba Busch har gjort allt rätt. Om du istället spekulerar i att hon inte gjort allt 100%. Allt Ebba Busch har gjort som är fakta är dessutom sådant som hon har beslutat ur sitt egenintresse att göra, det finns precis inga belägg för att det är Esbjörn som ställt krav eller ultimatum på något av det där. Nej återigen, det ser inte bra ut alls.

Citat:
750 000 är inte småpengar. Men om du har utgifter och kostnader som överstiger dessa 750, så är du helt enkelt inte kompenserad fullt ut.

Vad gäller handpenningen så är det för mig skitsamma om om den är återbetalt eller inte. Det är Esbjörns påstående om vad som hänt med handpenningen som är det intressanta. Där går det inte heller ihop.
Jag anser att affären borde utredas ur ett brottsligt perspektiv. Esbjörn kan ju mycket riktigt inte ångra en fair affär, men jag är mer osäker på om affären och dess upplägg varit fair. Alltså hur den kom till och drevs igenom. Ångrar man däremot en affär så får man betala det fläsk som köparen vill ha, om det går. Alltså skulle det visa sig att Esbjörn är kognitivt nedsatt eller att Ebba Busch har fört han bakom ljuset, då är det inte ett tvistemål längre, då är det ett brottsmål. Jag blir inte riktigt klok på Esbjörns jurister och ombudet om han är med eller inte nu håller jag med om bara är totalt märklig, vad gör han där liksom!

Citat:
Blir man inte lyssnad på, så får ett missnöjesparti likt SD chansen att ta andras röster. Få som röstar, vågar stå för det utåt och jag förstår dom. Det får allvarliga konsekvenser, du blir av med jobb, uppdrag, vänner, får inte vara med i facket och kanske till och med får påhälsning hemma av vänsterpöbeln. Folk likt dig smetar nazism på högersidan i brist på riktiga argument.

SD är måhända inte bästa framtidsvalet, men tror du ska öppna ögonen på vad som faktiskt händer, vad som röstas fram och godkänns av de andra partierna. Vad man får säga och göra inskränks, regeringens makt är just nu absolut, vad media får, kan och vill rapportera om är begränsat, vad sociala medier förmedlar är begränsat (styrt av nuvarande regering) osv. Är det några som är "bruna" så är nog de gamla etablerade partierna de största bovarna. Både i nutid och historiskt.

Ebbas tid som partiledare är nog räknad. Dels för att tidsandan är att inget parti vill ha en partiledare som suttit för länge, men dels för att smutskastningen som skett, har naturligtvis färgat av sig och även interna falanger vädrar morgonluft och vill ta makten. Sker det innan valet, så kommer det nog kosta KD riksdagsnärvaron. Kommer Ebba klara sig? Förmodligen. Hon har tiden för sig, har visat att hon får saker gjorda och hon har nog skapat sig ett bra kontaktnät under de här åren.
Det lite underhållande är att det som skett är att vänstern har adopterat högerns retorik och då blir hela blåbruna högen kränkta och offerkoftan kommer på direkt. Jag vet inte hur många SD-are som jag sett uppvisa mer kränkthet än en prideälskande vänsterperson senaste åren. Det är otroligt underhållande när man är en person som inte känner sig hemma i något politiskt parti idag. Men Ebba Busch överlever nog så länge hon vill och opinionen/valresultatet är okejish. Svensk politik idag är död, det är en personkult eftersom att svensken i allmänhet är sinnessvag.
2021-10-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ok, om jag spelar in honom i ett telefonsamtal där han lägger ut texten om vad han tycker om vissa av er här räcker det då? För han har ju följt tråden enligt din hypotes Armstark och jag har hittills bara fablat runt om att jag lärt känna honom rätt väl om än bara genom ljudtelefon.

Dock har han sänt mig vissa bilder jag kan presentera som röjer varje tvivel om vår vänskap men ikväll kan det inte bli (vill ju ha hans medgivande) för han skickade mig en bild på en enorm blombukett ståendes bredvid en drink i Y-format glas med oliver i å sa att han skulle fira nåt - oklart riktigt vad dock - får höra i morgon vad det kan ha rört sig om..... Lovade höra av sig men vem vet han är ju så oberäkneligt....eller hur

Du Armstark, och ni andra, får ge er till tåls ett tag till på just det definitiva o absolut oomkullrunkeliga beviset för att JB:s å mina tummar har möts om än i digital skepnad men den som väntar på nåt gott..... osv

BTW: det är väl en dry martini det kallas den där drinken?

Han kanske skall fira att han till sist har betalat alla sina skulder till kronofogden som han har smitit undan i årtionden, som den bedragare han är, om han nu mot all förmodan skulle ha gjort det. Eller förnekar du dessa hans brott också, tro?

Han har ju i många år haft en skuld på över 100 000 kr till brottsofferfonden, då han smitit undan att betala det skadestånd han dömdes till i hovrätten!
Åsså har han på samma vis en skatteskuld på över 100 000 kr som han också smiter undan.

Stackars Esbjörn, det lär ju vara han som stått för kalaset efter att "ombudet" och den "godhjärtade gode mannen" skinnat honom.

Jag har i grund och botten inga tvivel om att Kubun agerar som det så kallade ombudets nyttiga idiot här i tråden. Jag noterar bara att det mesta som sprids av Kubun den nyttiga idioten är lögner, och i alla fall första gången kopplingen skulle bevisas, så sket det sig.

Men inget av det förändrar något, det är fortfarande bara idel lögner, och återigen så bevisas det inte minst av den totala avsaknaden av sakliga belägg. Sådana får vi då aldrig se.
En bild på ett drinkglas kan jag också lägga upp. Det bevisar ingenting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in