2021-10-08, 19:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey, ändrar inte det väsentliga att han tillsammans med Esbjörn gjorde polisanmälan

Fel av mig, JB är inte med på bild på polisanmälan. Det är på värderingen som han står och pissar bakom sjöboden..
2021-10-08, 19:59
Medlem
Citat:
Okey, ändrar inte det väsentliga att han tillsammans med Esbjörn gjorde polisanmälan
Nej inte tillsammans med Esbjörn - utan Esbjörns vetskap, ska det vara.
Det har ju Esbjörn avslöjat då han förnekat all kännedom om anmälan i polisförhöret som skulle hållas kring just röjningen....

var det inte du som nyss skröt om att du minsann inte ljugit utan bara misstolkat EN ENDA SAK...
2021-10-08, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är inte det minsta bättre än andra förutom att du har en unik moralisk uppfattning såväl utanför som i detta ärende….det är svårt för dig att låta bli att smeka ditt ego hela tiden eller hur? Du är ju så nobel och fin.

Om du har problem med din självkänsla så kan jag hjälpa dig genom att rekommendera en bra terapeut. PMa för tips.

Själv diskuterar jag helst ärendet som sådant, dvs Ebbas kränkning av den svagare Esbjörn. Tycker att det är problematiskt när starka, rappa och drivna stöveltrampar på människor som ligger ner. Hoppas att det är ok för dig.
2021-10-08, 20:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du menar kanske att om Esbjörn skulle ha blivit koko på riktigt under året, så gäller inte affärer som han gjort tidigare ?
Svarar du endast med en motfråga du som av både mig och andra här anses vara en hejare på fastighetsjuridik? Tråkigt gör ett nytt försök - eller någon annan. Om han är riktigt illa däran nu så kan ju det också indikera på att den tidigare undersökningen förra sommaren nog hade en hel del brister. Var det inte något som där saknades förresten - någon klinisk undersökning av hjärnan?

Här Bergakungen:
Citat:
Det är väl vid det här laget ganska länge sedan den senaste undersökningen gjordes, eller hur? Vad med om Esbjörns lindriga kognitiva störning nu under hela denna långdragna process förvärrats så pass så han inte anses kunna fullfölja den rättsliga prövningen i tingsrätten?

Just under en extrem stressituation som väl denna husaffär ändå måste räknas som så kan väl besvär som Esbjörns ta en väldans fart kan jag tänka mig, eller vad säger du Krmkr som verkar vara kunnig på området? Å vad säger den juridiska expertisen i tråden om detta blir fallet? Han kan väl ändå inte skriva på något köpebrev i ett sådant skick så att ingen rättegång kan hållas?

EDIT: ser nu att fnirp skriver det var förra sommaren han undersöktes. Okey en avsevärd tid....sånt där kan gå fort
2021-10-08, 20:02
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Okey, men ändå kvarstår varför Ebba skulle behöva tillstånd av Esbjörn för att såga på sin egen tomt? Verkar ju helt crazy och varför skulle Esbjörn rusa ut å se till Ebbas tomt? Ytterst märkligt så säg.
Spela inte dummare än du är. Eftersom ägarskiftet inte var fullbordat ansvarar säljaren för fastigheten till tillträdesdatum.
2021-10-08, 20:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Förstod han inte att han hade sålt så förstod han säkerligen heller ej att det rörde sig om 3,9 mille utan han kanske trodde det var just handpenningen det rörde sig om som Ebba sa skulle gå in på hans konto med klicket hon visade på sin telefon. Vem vet....så där ja nu signerade jag och så skriver du bara på där. Esbjörn...jaha ja...å så skrev han på för han såg ju att Ebba sände iväg 390k till hans konto. Vilken press på Esbjörn som inte förstod att kl 15 så går inte överföringen iväg förrän nästa bankdag. Så ingen risk för ful-Ebba som om inte tricket gått hem ju hade massor av tid o deleta betalningen.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har lite dålig koll på händelserna. Ebba betalade inte handpenningen förrän flera dagar efter kontraktsskrivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Stämmer. Mötes inbjudan kommer via mail, så det finns reggat när den är emottagen så det är lätt för din kompis binninge att titta efter. Passa på att be honom visa när han accepterat den med.
Nu är det väl ändå du pewpew som gjort ett misstag och svarat/citerat galet....eller har jag åter fel? Ja ja det är omöjligt att gå igenom livet utan misstag. Tur vi inte är ensamma om det och att vi lär oss - ja kanske har jag fel - trodde det var Teams-mötet du menade....eller?
Senast redigerad av kubun 2021-10-08 kl. 20:12.
2021-10-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du har problem med din självkänsla så kan jag hjälpa dig genom att rekommendera en bra terapeut. PMa för tips.

Själv diskuterar jag helst ärendet som sådant, dvs Ebbas kränkning av den svagare Esbjörn. Tycker att det är problematiskt när starka, rappa och drivna stöveltrampar på människor som ligger ner. Hoppas att det är ok för dig.
Om du läser ditt inlägg så kanske du ser att du helst diskuterar vad du tycker och känner. Det är dig det handlar om i varje inlägg. Du använder något du tror har hänt som ett medel för att få framföra dina exceptionellt bra tankar och känslor på ett anonymt forum. Det tyder på problem med självkänslan.
2021-10-08, 20:11
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Nu är det väl ändå du pewpew som gjort ett misstag och svarat/citerat galet....eller har jag åter fel? Ja ja det är omöjligt att gå igenom livet utan misstag. Tur vi inte är ensamma om det och att vi lär oss
Jag ser mitt misstag, jag svarade någon annan. Dock är det inte av samma dignitet som dina misstag. Dock kvarstår mitt svar och det kan du ju be binninge om. Loggen dvs.
2021-10-08, 20:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Förstod han inte att han hade sålt så förstod han säkerligen heller ej att det rörde sig om 3,9 mille utan han kanske trodde det var just handpenningen det rörde sig om som Ebba sa skulle gå in på hans konto med klicket hon visade på sin telefon. Vem vet....så där ja nu signerade jag och så skriver du bara på där. Esbjörn...jaha ja...å så skrev han på för han såg ju att Ebba sände iväg 390k till hans konto. Vilken press på Esbjörn som inte förstod att kl 15 så går inte överföringen iväg förrän nästa bankdag. Så ingen risk för ful-Ebba som om inte tricket gått hem ju hade massor av tid o deleta betalningen.
Din tidsuppfattning och dina envisa påstående passar fantasktist dåligt in i sanningen.
Här finns det lite hjälp så du slipper hitta på.

https://imgur.com/a/LHRZx3g
2021-10-08, 20:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag ser mitt misstag, jag svarade någon annan. Dock är det inte av samma dignitet som dina misstag. Dock kvarstår mitt svar och det kan du ju be binninge om. Loggen dvs.
Okey, om du insisterar så. Bara han nu inte har deletat mailet och det är väl försent å leta i papperskorgen. Jag brukar deleta sånt jag finner passerat och onödigt å spara. Kanske Teams har det - det bör de väl? Ska se om JB orkar med det men jag tror det varken gör bu eller bä vid det här laget. Nu har vi all anledning å blicka framåt istället för å gräva ner oss med Ebbas berömda spade

Förresten var det ett fasligt liv om JB var på förhandlingar eller ej den dagen. Sen när jag kom med upplysningar om att det rör sig om Örebros tingsrätt och det blev en baggis för de mest högljudda att hitta så meddelade den allra högst skrikande att nä det inte skulle göras för det var JB:s och min uppgift.

Ja vad säger man om det? Borde ha varit klart vid den här tiden men inte ett ljud...hm....förmodar att det där om att det var vår uppgift var för att sejfa upp utifall
2021-10-08, 20:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Banköverföringar sker samma dag mellan svenska banker (men mottagande bank håller på pengarna till nästa dag och tjänar bland annat ränta på det). Esbjörn och Ebba har samma bank och en överföring mellan två konton på Swedbank syns direkt och är inget man som kontoägare kan backa eller ångra.
2021-10-08, 20:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Va? Bokningen som gjordes för mötet måste väl ändå ha registrerats före mötet skulle hållas?

Du får skilja på en kalenderbokning i Outlook och mötet i Teams. Två olika tjänster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in