2021-10-08, 17:50
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Shit om jag verkligen har skrivit att han satt å väntade en hel timme. Det verkar ju helt absurt för till det finns det ju ingen anledning. Skrev jag inte att han blev klar från HF en timme tidigare men inte mäktade köra som en idiot till Uppsala på den tiden han fick till övers, jo så var det väl? Sedan skrev jag att han gjorde sig i ordning för Teamsmötet men inte att han satt å strikt väntade. Dock hade han bokat för en timme och det kan jag tänka mig var med början exakt på samma klockslag som mötet i Uppsala skulle börja.

Det hade ju varit dumt att logga in tidigare å slösa bort teamstid till ingen nytta så därav blev det ingen inloggning. Ja om det ens var möjligt iom bokningstiden. Vidare så kom säkerligen inte Esbjörn o följeslagerskan prick på klockslaget när mötet skulle börja utan kanske en kvart innan och när de sen gick från möteslokalen kanske 5 minuter innan utsatt mötestids början så blev det heller ingen inloggning för JB. Låter väl som ett troligt scenario, eller hur?
Var ska vi börja?
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81 citat:
JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Han var förövrigt uppkopplad under en hel timme.
Lyssna! JB var uppkopplad på Teams i ca en timme och antagligen i sin mobil - en hel timme!
JB sa en timme till mig och jag kan ju inte dra av en halvtimme för att det ska låta bättre - nej jag återger korrekt.

Sen när det bads om bevis så backade du,
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.

Därefter har du skrivit om händelseförloppet hundra gånger. Så ja, din trovärdighet är väldigt låg.

Du INSER att förklaringen du ger i detta inlägg, är HELT skiljt från det du skriver i sista inlägget jag länkar till va? Du borde kanske hålla koll på dina lögner.
Senast redigerad av pewpew 2021-10-08 kl. 17:53.
2021-10-08, 17:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det har du rätt i om man helt frångår vad Esbjörn själv säger, men jag förstår ärligt talat varför man skulle göra det. Han är väl både myndig och rättsförmögen?
Så är också Ebba, litar du helt och fullt även på henne?
2021-10-08, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej vännen Esbjörn hade haft sommarstugan i ca 10år innan han sålde.
För innan dess hade han andel i ett oskiftat dödsbo, så nej han har inte haft det i decennier.
Budet på 2,5miljoner gavs av Majkgård 3-4år innan han sålde till Ebba.
Matz som är Esbjörns närmaste och ägde del i dödsboet är källan och han vet nog bättre än du.
Ok, kan du länka faktauppgiften om tiden när Majkgård la sitt bud på Esbjörns hus.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-08 kl. 18:50.
2021-10-08, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fakta är att vi inte vet vad Esbjörn känner och tycker. Vad andra tycker att Esbjörn bör tycka vet vi däremot väldigt mycket om.

Min gissning är att han bryter ihop k rätten och erkänner att hans maffiaombud tvingat honom till allt och att han från början var rätt nöjd med affären.
Som sagt, om man som du respektlöst skiter i vad Esbjörn själv uttrycker kan man komma till den slutsatsen.
2021-10-08, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ja, han känner så, kanske efter att ha pratat med andra, i efterhand, det vet vi inte? Men det betyder inte att hon har manipulerat eller pressat.

Det kan vara så att Esb ville sälja, fick kalla fötter på grund av att han kände sig utsatt av andra. T ex skulle Majkgård, som han var i beroendeställning till kunnat sagt, säljer du så kommer vi bli ovänner och du får inte bo här längre.

Återigen en spekulation, inte helt orimlig heller. Därför kan jag inte ta riktigt ställning och säga att Ebba gjort fel heller, mycket information saknas.

Sant. För att strunta i faktauppgiften att Esbjörn känner sig manipulerad och pressad av Ebba mpste man ta till gissningar.
2021-10-08, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så är också Ebba, litar du helt och fullt även på henne?
Ebba har inte förnekat att Esbjörn känner sig manipulerad och pressad. Sådan förmätenhet har har hon trots allt avhållit sig ifrån, trots att hon i övrigt visat sig vara ganska skamlös.
2021-10-08, 18:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Var ska vi börja?
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81 citat:
JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.
Han var förövrigt uppkopplad under en hel timme.
Lyssna! JB var uppkopplad på Teams i ca en timme och antagligen i sin mobil - en hel timme!
JB sa en timme till mig och jag kan ju inte dra av en halvtimme för att det ska låta bättre - nej jag återger korrekt.

Sen när det bads om bevis så backade du,
Sådär ja, nu har jag precis pratat med Johann i telefon. Jag har missförstått eller om han sa fel. Det var planerat för en timme detta Teamsmöte. Det blev faktiskt aldrig uppkopplat.

Därefter har du skrivit om händelseförloppet hundra gånger. Så ja, din trovärdighet är väldigt låg.

Du INSER att förklaringen du ger i detta inlägg, är HELT skiljt från det du skriver i sista inlägget jag länkar till va? Du borde kanske hålla koll på dina lögner.
Okey, tack för detta. Ja jag misstog mig verkligen. Jag hade skrivit det fyra gånger alltså men det var ändå bara ett enda misstag av mig. Jag dryftade detta sen med JB och fick den rätta versionen.....ja då....efter att det efterfrågades logg med Binninge. Synd att det blev så där. Kan tänka mig att det gick till så här - som följande. Binninge sa så här i telefon till mig:" Jag skulle vara uppkopplad i en timme på Teams" och det fick jag tyvärr till: "Jag var uppkopplad en timme på Teams".

Ber så mycket om ursäkt för den fadäsen och då förstår jag att ni efterfrågade en logg, men jag hade också massor av gånger dementerat o korrigerat så därav mina senaste ganska uppbragta inlägg om denna sak då det fortfarande frågades efter logg. Dock undrar jag nu om det inte går att få ut något bevis från Teams om bokningen han gjorde. Den måste väl finnas eller? Ja om det nu skulle hjälpa er som vill ha det dokumenterat huruvida mötet var tänkt hållas via Teams eller ej.

Till sist: Ett misstag av mig och/men alltså ingen medveten lögn....såklart så....eftersom den ju heller inte skulle tjäna något till....skillnaden var ju marginell....eller hur?
2021-10-08, 18:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag tror inte det rör sig om ånger i den bemärkelse att han skulle ha sålt huset med vetskap om att han gjort det. Skulle inte förvåna mig om han trodde han hyrt ut det och att det var därför han var glad och så för att han skulle få piffat upp huset som han själv inte orkat med. Just därför flög han också genast iväg ut efter att hans skrivit på "(köpe)kontraktet" för å checka upp vad som sågats ned för det var ju i hans medvetande fortfarande hans egendom och något som bara Ebba fått tillstånd att röja upp till en viss del.

Ja se, varför skulle Ebba behöva begära tillstånd av Esbjörn för å såga på sin egen tomt, eller hur!!! Mäkta komprometterande och något jag hoppas det frågas om under HF. Det förklarar ju också varför Esbjörn polisanmälde Ebba då han ansåg hon brutit mot överenskommelsen och tillståndet Esbjörn givit henne om omfattningen av röjningsarbetet

Dina fantasier faller på det faktum att Esbjörn vid MUF i tingsrätten har medgett att han av egen fri vilja har sålt fastigheten.
Inte ens JB har lyckats fantisera ihop en story om att han trodde att han hyrde ut huset.
2021-10-08, 18:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Okey, tack för detta. Ja jag misstog mig verkligen. Jag hade skrivit det fyra gånger alltså men det var ändå bara ett enda misstag av mig. Jag dryftade detta sen med JB och fick den rätta versionen.....ja då....efter att det efterfrågades logg med Binninge. Synd att det blev så där. Kan tänka mig att det gick till så här - som följande. Binninge sa så här i telefon till mig:" Jag skulle vara uppkopplad i en timme på Teams" och det fick jag tyvärr till: "Jag var uppkopplad en timme på Teams".

Ber så mycket om ursäkt för den fadäsen och då förstår jag att ni efterfrågade en logg, men jag hade också massor av gånger dementerat o korrigerat så därav mina senaste ganska uppbragta inlägg om denna sak då det fortfarande frågades efter logg. Dock undrar jag nu om det inte går att få ut något bevis från Teams om bokningen han gjorde. Den måste väl finnas eller? Ja om det nu skulle hjälpa er som vill ha det dokumenterat huruvida mötet var tänkt hållas via Teams eller ej.

Till sist: Ett misstag av mig och/men alltså ingen medveten lögn....såklart så....eftersom den ju heller inte skulle tjäna något till....skillnaden var ju marginell....eller hur?

Vi väntar fortfarande på ett målnummer på målet som gjorde att JB inte kunde närvara vid mötet.

Men du har kanske gjort en fadäs även där och JB har kanske inte alls varit på något möte.
2021-10-08, 18:15
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Shit om jag verkligen har skrivit att han satt å väntade en hel timme. Det verkar ju helt absurt för till det finns det ju ingen anledning. Skrev jag inte att han blev klar från HF en timme tidigare men inte mäktade köra som en idiot till Uppsala på den tiden han fick till övers, jo så var det väl? Sedan skrev jag att han gjorde sig i ordning för Teamsmötet men inte att han satt å strikt väntade. Dock hade han bokat för en timme och det kan jag tänka mig var med början exakt på samma klockslag som mötet i Uppsala skulle börja.

Det hade ju varit dumt att logga in tidigare å slösa bort teamstid till ingen nytta så därav blev det ingen inloggning. Ja om det ens var möjligt iom bokningstiden. Vidare så kom säkerligen inte Esbjörn o följeslagerskan prick på klockslaget när mötet skulle börja utan kanske en kvart innan och när de sen gick från möteslokalen kanske 5 minuter innan utsatt mötestids början så blev det heller ingen inloggning för JB. Låter väl som ett troligt scenario, eller hur?

Det går absolut att ansluta tidigare (eller senare) till ett teamsmöte, men det blir en skärmbild där du bara ser dig själv, tills någon annan ansluter.
2021-10-08, 18:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Dina fantasier faller på det faktum att Esbjörn vid MUF i tingsrätten har medgett att han av egen fri vilja har sålt fastigheten.
Inte ens JB har lyckats fantisera ihop en story om att han trodde att han hyrde ut huset.
Okey, men ändå kvarstår varför Ebba skulle behöva tillstånd av Esbjörn för att såga på sin egen tomt? Verkar ju helt crazy och varför skulle Esbjörn rusa ut å se till Ebbas tomt? Ytterst märkligt så säg.
2021-10-08, 18:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag tror inte det rör sig om ånger i den bemärkelse att han skulle ha sålt huset med vetskap om att han gjort det. Skulle inte förvåna mig om han trodde han hyrt ut det och att det var därför han var glad och så för att han skulle få piffat upp huset som han själv inte orkat med. Just därför flög han också genast iväg ut efter att hans skrivit på "(köpe)kontraktet" för å checka upp vad som sågats ned för det var ju i hans medvetande fortfarande hans egendom och något som bara Ebba fått tillstånd att röja upp till en viss del.

Ja se, varför skulle Ebba behöva begära tillstånd av Esbjörn för å såga på sin egen tomt, eller hur!!! Mäkta komprometterande och något jag hoppas det frågas om under HF. Det förklarar ju också varför Esbjörn polisanmälde Ebba då han ansåg hon brutit mot överenskommelsen och tillståndet Esbjörn givit henne om omfattningen av röjningsarbetet

Om Esbjörn fått för sig att han hyrt ut stället för 3,9 miljoner och dessutom skulle få det "uppiffat", så är det självklart att hans humör kraschlandade när han insåg att han sålt det. Från att ha lurat Ebba på miljoner och massa arbete, till att bara ha miljonerna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in