2021-10-08, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En god människa? Han är snarare en vidrig människa. Det var han som ville ha hjälp av Expo för att tysta meningsmotståndare.
Min upplevelse skulle jag sagt. Inte bra av mig att jag dömer en människa som varken god eller ond när jag inte vet.

Här sitter man och försöker bekämpa fördomar men så har man sådana själv.
Citera
2021-10-08, 19:50
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Ja, om dom går runt i slöja eller har väldigt svarthåriga armar. Han lär knappast åtnjuta VIP-behandling. Stackars jävel. Han har gjort bort sig fullkomligt och alla vet det.
Ja, han var nära döden.
Nu kronisk covid.

Han trodde hans kropp skulle klara det utan vaccin. Och det gjorde den ju.
Citera
2021-10-08, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Man kan ju vända på det. Hur kan en 'skarping' inom SD vara så jävla dum att han inte vaccinerar sig? Känns nästan som att han är vänsterbliven och vegan.....

Läs hans förklaring, sen får välja om man tror på det lr inte 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-10-08, 19:53
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Läs hans förklaring, sen får välja om man tror på det lr inte 🤷🏻‍♂️
Finns inget att välja.
Vad ska han säga i detta läget, att han hade fel?
Citera
2021-10-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Expo-Mattias har alltid varit en av dom stora belastningarna för SD. Totalt ryggradslös. Varför inte bara erkänna att han inte vill ta vaccin och hellre går igenom detta med naturlig immunitet som belöning istället för massa skitsnack om att han inte haft tid? Alternativ två är att allt detta är planerat av Expo-Mattias tillsammans med vänstern?

Det är så man börjar undra. Ringde Mattias själv till Aftonbladet för att rapportera?
Har alltid tyckt att det är något lurt/falskt över denne man.
Citera
2021-10-08, 19:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Man kan ju vända på det. Hur kan en 'skarping' inom SD vara så jävla dum att han inte vaccinerar sig? Känns nästan som att han är vänsterbliven och vegan.....
Skarpingen är Jimmy och hans fru.
Och Jimmy är garanterat vaxad.
Citera
2021-10-08, 19:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Ja, om dom går runt i slöja eller har väldigt svarthåriga armar. Han lär knappast åtnjuta VIP-behandling. Stackars jävel. Han har gjort bort sig fullkomligt och alla vet det.
Vet du att just han har blivit ”ompysslad” av de som har ”slöja eller eller har väldigt svarthåriga armar”.
Citera
2021-10-08, 19:57
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ojdå! Men antivaxxers säger ju att covid-19 är som en lättare förkylning, så det var ju lite konstigt att han blev så sjuk.

För den absoluta majoriteten så ger Covid endast milda förkylningssymtom. Hur i hela friden kan du inte veta detta ännu?
Citera
2021-10-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...

krya på dig
Citera
2021-10-08, 19:58
Medlem
Ruskigbusss avatar
Alltså.

Jag är ingen MK-anhängare. Jag ogillar hans politik och hans retorik.

Och det var dumt att han inte vaccinerade sig, oavsett skäl.
Och att han är fet är troligen lika mycket hans fel som att det är mitt att jag är det.

Men.

Det är äckligt att läsa kommentarer där man gottar sig åt hans sjukdom.

Oavsett varför så är det synd om personer som är så sjuka att de har svårt att andas.

Jag föredrar att han tillfrisknar och själv kommer på att han har fel politiskt.
Citera
2021-10-08, 20:01
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Haha århundradets sämsta bortförklaring. De stora vaccincentrerna har länge gapat tomma och lager finns i överflöd.

Karlsson har fetma och är rökare. Kan ju inte bli mer riskgrupp.

Han har uppfattat sig som frisk. Precis som Conny, 55, rörmokare, som uppfattar sig eller identifierar sig som Amelie, 19. Enorma resurser läggs ner i HBTQI-samhället för att alla ska få lov att uppfatta sig hur de vill utan att bli trakasserade för det. Låt karln vara. Han identifierar sig som lågrisk. Då, enligt HBTQI-normerna, är han det. Inget någon annan säger kan ändra det.

Eller är det olika regler från fall till fall? Vem bestämmer i så fall? Och hur? Godtyckligt? Låter fascistvulgärt.

Tycker du verkar okänslig och elak.
Citera
2021-10-08, 20:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
För den absoluta majoriteten så ger Covid endast milda förkylningssymtom. Hur i hela friden kan du inte veta detta ännu?
Alltför många har dött, detta trots att vi levt med restriktioner. Därför blir också väldigt många, även friska personer svårt sjuka. Antivaxxers tar alldeles för lätt på covid-19 och därför är det skygglappar på för att deras argument inte ska riskera att falsifieras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in