2021-10-08, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Citat ur artikel i aftonbladet:

"I ett inlägg på Facebook skriver Karlsson att han inte hunnit vaccinera sig och uppmanar alla att göra det.

”Då jag uppfattat mig som frisk och stark utan underliggande sjukdomar har jag bara velat säkerställa att alla som kunde tänkas ha starkare behov av vaccinet skulle få det före mig”."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-sjuk-i-covid-19

Haha århundradets sämsta bortförklaring. De stora vaccincentrerna har länge gapat tomma och lager finns i överflöd.

Karlsson har fetma och är rökare. Kan ju inte bli mer riskgrupp.
Citera
2021-10-08, 19:37
Medlem
Helvete vad förnedrande att ligga där svag och ynklig och tvingas bli ompysslad av samma personer som han vill skicka ut ur landet. Låter verkligen som att han blivit omvänd under galgen när man läser hans text. Bara hoppas att han då stärkts i sin övertygelse att rensa landet från arabiska avskum och inte det motsatta. Man säger så himla massa skit när man ligger i en sån position. Tycker att Sd ska fixa någon som förvaltar hans sociala medier innan han gör bort sig på riktigt. Krya på dig Matte.
Citera
2021-10-08, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Detta måste ju vara den ultimata bekräftelsen på att alla som misstror myndigheter, forskning, vetenskap o s v har helt jävla fel. T o m sektledaren erkänner att vaccin är bra!

Nämn nån företrädare för SD som rått folk att inte vaccinera sig?
Citera
2021-10-08, 19:44
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Helvete vad förnedrande att ligga där svag och ynklig och tvingas bli ompysslad av samma personer som han vill skicka ut ur landet. Låter verkligen som att han blivit omvänd under galgen när man läser hans text. Bara hoppas att han då stärkts i sin övertygelse att rensa landet från arabiska avskum och inte det motsatta. Man säger så himla massa skit när man ligger i en sån position. Tycker att Sd ska fixa någon som förvaltar hans sociala medier innan han gör bort sig på riktigt. Krya på dig Matte.
Vill Mattias Karlsson ”skicka ut” sjuksköterskor ur landet?
Citera
2021-10-08, 19:45
Medlem
Detta kan nog bli en sund ögonöppnare och reality check för flertalet SD-anhängare. Artikeln är från januari men min gissning är det inte skett några större åsiktsförändringar.

https://sverigesradio.se/artikel/fredrik-furtenbach-vaccinationsviljan-mindre-bland-sd-valjare
Citera
2021-10-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Nämn nån företrädare för SD som rått folk att inte vaccinera sig?

Man kan ju vända på det. Hur kan en 'skarping' inom SD vara så jävla dum att han inte vaccinerar sig? Känns nästan som att han är vänsterbliven och vegan.....
Citera
2021-10-08, 19:46
Medlem
Fick för mig att politiker etc skulle vara ett förespråkare att följa uppmaningarna, återstår att se hur detta slutar, har JÅ tagit sprutan då eller kör han eget race?
Citera
2021-10-08, 19:47
Medlem
Sanctuss avatar
Expo-Mattias har alltid varit en av dom stora belastningarna för SD. Totalt ryggradslös. Varför inte bara erkänna att han inte vill ta vaccin och hellre går igenom detta med naturlig immunitet som belöning istället för massa skitsnack om att han inte haft tid? Alternativ två är att allt detta är planerat av Expo-Mattias tillsammans med vänstern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Detta har inte varit ett aktivt ställningstagande från min sida.
Då jag uppfattat mig som frisk och stark utan underliggande sjukdomar har jag bara velat säkerställa att alla som kunde tänkas ha starkare behov av vaccinet skulle få det före mig.

Flera personer i min närhet har också fått starka bieffekter av vaccinet och varit arbetsoförmögna i upp till ett par veckor efter sprutan. Jag har därför försökt hitta ett optimalt tillfälle för att ta sprutorna utan att det på ett allvarligt sätt skulle inverka på mitt arbete och på det planeringsarbete inför nästa års valrörelse som jag på olika sätt är involverad i och trodde mig ha hittat en sådan lucka nu i oktober.

Med facit i hand kan jag konstatera att jag väntade för länge och det var olyckligt. Jag uppmanar alla som ännu inte vaccinerat sig att göra det och vill också ta tillfället i akt att utsträcka min bottenlösa tacksamhet och värme till landets fantastiska sjukhuspersonal.”

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889

Vilket jävla uruselt försök till damage control. Är det inte bättre att erkänna rakt av att han är en anti-vaxxer så slipper han skämma ut sig ännu mer.
Citera
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros

Vilken pajas du är , du sitter fortfarande och tror det handlar om rasism

Knappast så att man vill ha ut arbetande sjuksköterskor oavsett land. Man vill ha ut dom som skapar otrygghet främst och bidragsparasiter aka lyxmigranter.
Citera
2021-10-08, 19:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...
Ojdå! Men antivaxxers säger ju att covid-19 är som en lättare förkylning, så det var ju lite konstigt att han blev så sjuk.
Citera
2021-10-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vill Mattias Karlsson ”skicka ut” sjuksköterskor ur landet?
Ja, om dom går runt i slöja eller har väldigt svarthåriga armar. Han lär knappast åtnjuta VIP-behandling. Stackars jävel. Han har gjort bort sig fullkomligt och alla vet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in