2021-10-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Lågutbildade brukar inte följa forskningsläget och göra avancerade riskanalyser.

Man kan anklaga MK för mycket men bildning är definitivt inte det
Gå ut som antivaxxare samtidigt som man är utslagen på IVA vore att göra narr av sig själv.
Han gör såklart ett PK utspel.. såklart han visste riskerna och gjorde aktivt val att avstå, allt annat vore löjligt.

Vilken skön analys 🤣
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Var kommer hon ifrån?

Indien
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är hans bruna curryflicka som smittat honom

Hungrig jag blev nu. Hoppas han kryar på sig ordentligt.
Citera
2021-10-09, 00:44
Medlem
Jävlar vilken kul tråd!
Här samlas alla stollar och utbyter "sanningar"!

Obetalbart! (eller kanske pfizer kan betala, eller FK)

Ni är underbara!

Trevlig Helg!
Citera
2021-10-09, 00:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...
Jävla idiot!
Trodde att han var smartare än så.
Jäkligt besviken.

Trots detta;
- Krya på dig Mattias!
Citera
2021-10-09, 00:47
Medlem
Någon som vet risken för en person som ej är riskgrupp och har en bmi under 30 att dö av covid-19?

Det enda vi gör med att vaccinera oss själva är att rädda livet på ovaccinerade isterbukar som äter och eldar upp planeten.
Senast redigerad av BlixtarDunder 2021-10-09 kl. 00:50.
Citera
2021-10-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hans far fick tydligen bältros kort efter vaccination. Detta har Karlsson då med bästa foliehattslogik tolkat som att det var vaccinet som orsakade bältros och att han också kommer få bältros om han vaccinerade sig. Därför "väntade" han på rätt tillfälle att ta vaccinet så att han skulle "ha tid" att kurera den efterföljande bältrosen..

Skolboksexempel på foliehatt som nu istället får ta sig tid att kurera långa följder av covid, som att inte orka gå upp för en trappa utan att få andnöd.
Så borta att han tror att vaccinet orsakar bältros är han knappast. Efter pappans insjuknade har han förmodligen googlat och hittat rapporter på att vaccinet kan aktivera latent vattkoppsvirus som ger bältros:
https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(21)00681-0/fulltext
https://www.pharmacytimes.com/view/mrna-vaccine-against-covid-19-may-result-in-herpes-zoster-development-in-rare-cases

Inte särskilt foliehattsaktigt i jämförelse med hur andra politiker hanterat pandemin, däremot kanske det visar att han är en person som har svårt att väga risker för och emot varandra. För att vara på den säkrare sidan hade han kunnat ta bältrosvaccin för 1300 kr en vecka innan coronavvacinet.
Citera
2021-10-09, 00:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Någon som vet risken för en person som ej är riskgrupp och har en bmi under 30 att dö av covid-19?

Det enda vi gör är att rädda livet på ovaccinerade isterbukar som äter och eldar upp planeten.

Enligt alla tillgängliga fakta är risken för någorlunda friska/hälsosamma personer ganska nära 0. Gemene man borde sluta oroa sig, inte bara för andras skull men även för sin egen. Att vara stressad ökar risken för sjukdom. Det är fakta. Ta de lugnt.
Citera
2021-10-09, 00:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Självklart att ”en person i hans situation inte vaccinerat sig”.

Han vet såklart vilket jävla skämtskott covid och vaccinet är, liksom alla med en hjärna/kontakter/riktig info.
Ett skämtskott som var så kraftfullt att det skickade in slangar med syrgas i hans näsa?
Citera
2021-10-09, 01:13
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man måste forska själv. Läsa vetenskapliga rapporter på sidor som pubmed, alltid med kritiska glasögon.

Det finns en del gurus som är vettiga som Lars Bern och Dr. Sten Ekberg.

Om man ska sammanfatta det så handlar det om att undvika processad mat, att äta så lite kolhydrater som möjligt och att helt undvika fröoljor.

Att läsa vetenskapliga rapporter är INTE forskning.
Forskning kräver stora resurser och kunskap. Ingår eller leder du ett forskarteam?

Om du tycker Lars Bern är en guru så tycker jag nästan synd om dig. Han är teknologie doktor men fullständigt okunnig om medicin och virologi. Han upprepar bara sådant han läst i media. Särskilt då amerikansk alternativmedia. Djupt jävla pinsamt.
Citera
2021-10-09, 01:18
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder

Det enda vi gör med att vaccinera oss själva är att rädda livet på ovaccinerade isterbukar som äter och eldar upp planeten.

Och om det enda jag gör är att rädda livet på stolpskott som inte vaccinerar sig så är jag nöjd. Det räcker gott för mig.
Citera
2021-10-09, 01:49
Medlem
Nexus-6s avatar
”Inte hunnit vaccinera sig” låter som en dålig omskrivning av att han nu ångrat sig.

Vad gör han som är viktigare än att skydda sitt liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in