2021-10-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja och nej.
Hon har manipulerat och sett till att hon halkat mellan stolarna, det har fungerat eftersom Ki**o funnits med sitt säkerhetsnät, redo att ta emot...

Hur kommer du fram till din sanning? Tror du att man behöver manipulera någon för att inte få hjälp? Hon har ju tvärtom varit aktivt hjälpsökande. Har du någon kunskap om slutna avdelningar inom psykiatrin? Tror du att man får hjälp där? Nej, det är förvaring. Läs journalerna. Det finns ingen terapi tillgänglig. Det finns ingen stabil läkarkontakt. Det enda som finns är en halvdan flykt från omvärlden med övervakad sömn och föda. Hon söker sig själv dit.
Jag blir helt chockad över att någon kan tro att någon aktivt vill manipulera sig in i en värld med EIPS och andra diagnoser.
2021-10-08, 16:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Har du läst hela fupen? Det framgår att hon åt mediciner, samt köpte olagligt, doserade lite som hon tyckte. Det är väl att knarka?
Hennes sätt att leva, genom att suga åt sig män, flytta ihop, gifta sig, sen dra vidare, utan bekymmer, är väl ett sätt att prostituera sig? Betalar med sin kropp för husrum?
Hon klarade inte studierna, hon är en fara för sig själv och samhället.
Jag har efterfrågat hur E var, men det vetkar inte finnas mycket negativt. Att han var alkolist, är vad som skrivs, men han har jobbat hela tiden, skött det. Vårdnadstvister osv är smärtsamt, vet inte vad man kan lita på där. Det har inte framkommit att E skulle vara ett as, ett slödder. Han drack. För mycket. Han var snäll. Har du annat så berätta gärna det, jag vill se helheten.

Ahh, så du tycker att alla gifta kvinnor är horor? Herregud, vilken grotta kom du ut ifrån?

Om du läser tråden ordentligt så finns det ett och annat mindre smickrande om E, men så fort något sådant nämns i tråden så blir man attackerad av E-groupies.
2021-10-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ahh, så du tycker att alla gifta kvinnor är horor? Herregud, vilken grotta kom du ut ifrån?

Om du läser tråden ordentligt så finns det ett och annat mindre smickrande om E, men så fort något sådant nämns i tråden så blir man attackerad av E-groupies.

Och att alla män som bjuder kvinnor/partners/flickvänner/fruar på någonting är sexköpare/torskar och därmed även begår brottsliga handlingar varje gång de har sex... Ganska märklig verklighetsuppfattning.
2021-10-08, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Absolut inte E-groupie
Det där om horor, har jag inte sagt
2021-10-08, 17:33
Medlem
Emil har inte hotat eller försökt ta livet av sig.
Lydia berättar ju t.o.m. när hon blir häktad att han räddade henne när hon försökte.

Sen svänger hon och säger tvärtom- i samma veva som hon säger att hon inte ville skada honom utan siktade emot fötterna.
Vilket är ren lögn.

Jo, hon har knarkat. Massor
Men Emil Knarkade inte - varför dem 2 bara använde alkohol och hon var ren på screen gen nu.
2021-10-08, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Emil har inte hotat eller försökt ta livet av sig.
Lydia berättar ju t.o.m. när hon blir häktad att han räddade henne när hon försökte.

Sen svänger hon och säger tvärtom- i samma veva som hon säger att hon inte ville skada honom utan siktade emot fötterna.
Vilket är ren lögn.

Jo, hon har knarkat. Massor
Men Emil Knarkade inte - varför dem 2 bara använde alkohol och hon var ren på screen gen nu.
jag har läst att hon använde massor av droger redan som 11-åring, rymde och var gränslös.
Var E inlagd på någon typ av rehab?
2021-10-08, 18:36
Medlem
Citat:
jag har läst att hon använde massor av droger redan som 11-åring, rymde och var gränslös.
Var E inlagd på någon typ av rehab?

Både L och E har en egen icke oproblematisk förhistoria där t.ex. Es fd fru tycks varit aktiv även i aktuell tid. FUP fokuserar dock bara på själva brottsfallet dvs mordet på E. Vilket är Topic för tråden.
2021-10-08, 18:59
Medlem
Av det man kan läsa i FUP:en är hon uppenbarligen väldigt manipulativ eller har en instabil verklighetsförankring.
Hon har varit gift tre gånger. Hennes ex-man säger att de separerade för att hon var otrogen ett flertal gånger.
Hon hävdar att E är svartsjuk, kontrollerande och osäker. Inte så konstigt att man blir osäker på en person som beter sig så skiftande som hon verkar göra.
Av videon verkar åtminstone två saker framkomma. E vill att hon ska gå och det är tydligt att L lägger an, siktar och skjuter.
En person med Borderline/Eips är otroligt svårt att behandla just för att de är så manipulativa. Lägg därtill på adhd och de andra diagnoserna och det är näst intill omöjligt.
2021-10-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hur kommer du fram till din sanning? Tror du att man behöver manipulera någon för att inte få hjälp? Hon har ju tvärtom varit aktivt hjälpsökande. Har du någon kunskap om slutna avdelningar inom psykiatrin? Tror du att man får hjälp där? Nej, det är förvaring. Läs journalerna. Det finns ingen terapi tillgänglig. Det finns ingen stabil läkarkontakt. Det enda som finns är en halvdan flykt från omvärlden med övervakad sömn och föda. Hon söker sig själv dit.
Jag blir helt chockad över att någon kan tro att någon aktivt vill manipulera sig in i en värld med EIPS och andra diagnoser.

Håller verkligen med dig. Vården har verkligen missat mycket där kan jag tycka. Det verkar nästan som om dom har försökt att lösa allt med "ta en pilla" typ. För som du säger, ingen terapi, ingen vårdplan över huvud taget.

EmmeLee, Tar du bara in det du vill se eller? Det står ingenting om att L skulle ha knarkat, hon var dessutom ren i proverna om just sådant. Vilket för mig betyder att hon inte ens tagit den medicin hon skulle ha tagit.
Du har skrivit att E inte hade några alkoholproblem längre. Med tanke på att han tydligen drack varje dag och också hade hög alkoholhalt i kroppen just denna kväll, vill jag nog påstå att han fortfarande hade problem med alkoholen.
Båda hade allvarliga problem, dessvärre.
2021-10-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Utan bekymmer? Du tycker inte att det verkar vara helt tvärtom? Att det innebär stora bekymmer?
Du tillhör en av dom som helt saknar empati och insikt i vad dessa diagnoser och kombinationen därav innebär och tvekar inte en sekund på att bygga upp dina egna scenarion utan saklig grund.
Var finner du att offret skulle vara snäll? Vi har i så fall helt skilda definitioner av ordet.
Den absoluta merparten av alkoholisterna har ett jobb som dom "sköter". Fast nu verkar det ju ha varit ganska stormigt på den punkten? Han verkar supit sönder relationen till sin familj, umgängesrätten och mycket annat. I det här läget har han försökt lägga ansvaret för sina egna handlingar på en person med bl.a EIPS. Att hota någon med självmord om dom inte gör som man vill är inte "snällt" enl min uppfattning.
Det är tragiskt att dessa två mötts och skapat den här kaotiska världen. Det är tyvärr inte ovanligt som sagt. Bägge skulle ha fått hjälp och stöd långt tidigare.

Det står ju ingenting om vad hon pysslat med mellan gångerna, då hon åkte och vilade upp sig akut och fick lite recept.

Inom psykiatrin/öppenpsyk, så ligger arbetet och ansvaret på individen att följa sina rutiner och ev medicinering. Vården finns bara där som ett stöd i arbetet som man ska genomföra i sin vardag.
Vem vet om hon haft hjälp av DBT.
2021-10-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Håller verkligen med dig. Vården har verkligen missat mycket där kan jag tycka. Det verkar nästan som om dom har försökt att lösa allt med "ta en pilla" typ. För som du säger, ingen terapi, ingen vårdplan över huvud taget.

EmmeLee, Tar du bara in det du vill se eller? Det står ingenting om att L skulle ha knarkat, hon var dessutom ren i proverna om just sådant. Vilket för mig betyder att hon inte ens tagit den medicin hon skulle ha tagit.
Du har skrivit att E inte hade några alkoholproblem längre. Med tanke på att han tydligen drack varje dag och också hade hög alkoholhalt i kroppen just denna kväll, vill jag nog påstå att han fortfarande hade problem med alkoholen.
Båda hade allvarliga problem, dessvärre.

Hade ni skrivit.. Analyserat... Tagit ifrån ansvaret. Tyckt synd om... Skyllt på samhället.. Hittat anledningar om det varit en man som skoningslöst utnyttjat kvinnor som hon utnyttjat män? Och dessutom mördade tillslut
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-08 kl. 19:47.
2021-10-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hade ni skrivit.. Analyserat... Tagit ifrån ansvaret. Tyckt synd om... Skyllt på samhället.. Hittat anledningar om det varit en man som skoningslöst utnyttjat kvinnor som hon utnyttjat män? Och dessutom mördade tillslut

Klart att man hade det. Man får ju gå på det som sagts, det som har hänt m.m. Och jag kan tycka detsamma om Anna Lindhs mördare, han fick heller inte någon ordentlig vård.
Man undrar ju också över vad som har hänt . För allt var bra och L tog hand om både sina barn och E barn, med mammornas goda samtycke, men helt plötsligt ändrades detta, vad hände? Man kan även tycka att L utnyttjade E, men man kan även säga tvärtom. Jag tänker, L hade ingenstans att ta vägen, det visste E. Han kunde säga gör det, eller dra, gör det eller dra. Han hade ju ett övertag där också.
När då båda är sjuka och har sina demoner...
Nä, dom skulle haft vård båda två!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in